Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Radera hyperlänk
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-04-2012, 00:53
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Något för alla att grunna på. Jag har i ett Worddokument klippt in namn på japanska från YouTube. Tyvärr ligger de där med en länk till en websida för personen ifråga. Hur ända in i glödheta helvetet får man bort den hyperlänken? Jag har testat det mesta och kollat i hjälpen med det är tji. Det står hur man lägger in en länk men inte hur man tar bort en. Det står något om ctrl + z men det hjälper inte. Nu är det inte så enkelt att bara markera och skriva över, jag är milt sagt dålig på kanji. Enda chansen som jag ser det är att söka in på varje person och där kopiera namnet och skriva över men det är ett jäkla jobb. Något uppslag? God natt förresten.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 23-04-2012, 03:05
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          Markera all text och tryck sedan Ctrl + 6 eller Ctrl + Shift + F9 så får du bort alla hyperlänkar i texten (funkar i alla fall i mitt gamla MS Word 2000).

          Här finns massa kortkommandon som kan vara "bra att ha" i Word. Allting finns ju tyvärr inte under menyerna och då kan det istället finnas ett kortkommando för funktionen.

          Redigerat av Kryddan03: 23-04-2012, 03:14


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-04-2012, 06:56
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (Kryddan03 @ 23-04-2012, 04:05) *
          Markera all text och tryck sedan Ctrl + 6 eller Ctrl + Shift + F9 så får du bort alla hyperlänkar i texten (funkar i alla fall i mitt gamla MS Word 2000).

          Här finns massa kortkommandon som kan vara "bra att ha" i Word. Allting finns ju tyvärr inte under menyerna och då kan det istället finnas ett kortkommando för funktionen.

          Tack, men jag fick det ändå inte att fungera. Nu har jag upptäckt varför. Text med hyperlänk är blå och det fanns länkar från början. Någonstans under mina försök har länkarna försvunnit men blåfärgen var kvar. Det var bara att ändra färg på hela dokumentet. duh.gif Ibland låser det sig totalt bakom pannbenet.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 23-04-2012, 07:00
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          CITAT (Gossen Ruda @ 23-04-2012, 07:56) *
          Tack, men jag fick det ändå inte att fungera. Nu har jag upptäckt varför. Text med hyperlänk är blå och det fanns länkar från början. Någonstans under mina försök har länkarna försvunnit men blåfärgen var kvar. Det var bara att ändra färg på hela dokumentet. duh.gif Ibland låser det sig totalt bakom pannbenet.

          Då är det inte konstigt att det inte fungerade - om det inte fanns några länkar att ta bort. wink.gif
          Kan ju dock vara bra att ha för framtida dokument då kortkommandot fixar både länkar och färg på en gång... såtillvida att det nu finns länkar i dokumentet vill säga. smile.gif


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 16-04-2024, 06:43
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon