Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Erfarenhet av Garden Girl Kläder?
          elina79
          Inlägg 27-02-2013, 10:48
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          27-02-2013
          Medlem nr: 77 601



          Hej

          Tänkte skaffa mig lite mysiga trädgårdskläder från Garden Girl.

          Garden Girl kläder

          Har hört att de skall vara aningens stora i storlekarna. Någon som har ngn erfarenhet ?

          /Elina
           
          Citera
          Annana
          Inlägg 27-02-2013, 12:36
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 183
          Medlem sedan:
          01-07-2010
          Medlem nr: 31 692



          Blev tyvärr besviken på mina. Krympte rejält ffa i längden och tappade färgen nästan direkt 😕 har gått över till julas sortiment i stället som jag tycker håller bättre men till mindre pris.


          --------------------
          *Trädgårdsland * Växthus * Höns *- livet på landet leker!
           
          Citera
          Mony
          Inlägg 01-03-2013, 13:31
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 357
          Medlem sedan:
          24-06-2009
          Medlem nr: 24 388



          Jag köpte deras byxor och de satt superbra! Men när jag tvättade dem första gången lossnade hällan som sitter på sidan i sin söm. Jag hade inte hängt någonting i hällan och ändå lossnade den. Man såg tydligt att maskinen gått för långt ut vid produktionen.

          Jag klagade och mailade in bild på byxorna. Då fick jag ett nytt par som har jag än så länge har tvättat två gånger. De är hela och lika fina i färgen fortfarande. Jag är supernöjd!

          Kan rekommendera http://www.gardenhome.se/tradgardsklader. Byxorna kom efter två dagar och när jag klagade var det inga problem och det kom nya direkt igen. Superservice!


          --------------------
          Besök gärna min blog: mony71.se
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 01-03-2013, 13:52
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          Jag har bara goda erfarenheter.

          Första byxorna köpte jag när GG vara helt nya på marknaden och de höll färgen lite sämre….men jag använder dom fortfarande.

          På en stövel sprack sulan men det var inga problem att reklamera.

          Annars är jag supernöjd med jacka, hängselbyxor, ”byxkjol” och shorts.
          Jag ska nog investera i ytterligare att par hängselbyxor till våren……att de är lite stora på storleken gör bara att man känner sig lite slankare. yes.gif

          Allvarligt talat….jag går ner en storlek.

          /Anki


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 01-03-2013, 19:49
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 18 592
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Och jag har tvättat mina väldigt mycket typ 1gång i veckan hela förra sommaren var ju nästan det enda jag hade på mig. Köpte storlek 36 men kunde nog haft storlek 34 men är rätt skönt och luftig med lite lösa kläder. Och mina byxor har varken tappat formen eller förlorat färgen, har ljusbeige med rosor på som slutar vid ankeln (hängselbyxor). (alla hallonfläckar jag fick på dem försvann vid tvättarna så jag är nöjd)


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Vinterflickan
          Inlägg 02-03-2013, 10:40
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem sedan:
          26-12-2010
          Medlem nr: 36 878



          Jag köpte ett par ljusros-beiga hängselbyxor med rosor förra året som jag bodde i hela våren... tvättade massor av ggr & ff jättefina! Supernöjd... men stora, trots strl 32 (fast jag är ju ett knott...)
           
          Citera
          Mony
          Inlägg 02-03-2013, 16:37
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 357
          Medlem sedan:
          24-06-2009
          Medlem nr: 24 388



          Jag håller med att de är stora i storleken. Ta en storlek mindre än du normalt har. Köper du från garden home, får man skicka tillbaka och byta utan kostnad. Annars kanske du har någon affär i närheten där du kan prova "live"?

          Jag köpte de rosa byxorna förresten. Ingen färgförsämring alls.

          Jag provade hängslebyxorna men det kändes lite tjockt och styvt runt magen/fram på bröstet. Tänkte att det även blev för varmt till sommaren. Jag är ganska kurvig så mina höfter håller brallorna uppe när de är fulla av verktyg. Ingen risk att de trillar ner här inte, hehe. Dessutom sitter jag ju mest på knä..

          Är det riktigt varmt viker jag upp byxorna så det blir knickers. Längst ner på byxorna finns kardborre. Även om de är lite långa spänner man åt och känns de lagom i längden också.

          Jag har även deras trädgårdshandskar. Älskar dem. De är supersköna. Tyvärr sliter jag ut ett par per sässong så priset blir ju lite mastigt. Men och andra sidan lägger min man ner betydligt mer pengar på sin hobby, så då tycker jag att jag är värd dem !


          --------------------
          Besök gärna min blog: mony71.se
           
          Citera
          Annana
          Inlägg 17-04-2013, 08:05
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 183
          Medlem sedan:
          01-07-2010
          Medlem nr: 31 692



          CITAT (Annana @ 27-02-2013, 13:36) *
          Blev tyvärr besviken på mina. Krympte rejält ffa i längden och tappade färgen nästan direkt 😕 har gått över till julas sortiment i stället som jag tycker håller bättre men till mindre pris.



          Måste tillägga!

          Efter inlägget jag gjorde i denna tråden har jag gått och retat mig på att byxorna blev som de blev. Mailade garden girl, skickade foto, kopia på kvittot mm och fick jättetrevlig respons från deras handläggare. De beklagar felet och ska skicka ett par nya byxor, så jag hoppas mina var ett "måndagsexemplar" och att de nya lever upp till kraven! 😊 Så GG får en ny chans av mig!


          --------------------
          *Trädgårdsland * Växthus * Höns *- livet på landet leker!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 23:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon