Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > änglatrumpetfrön, bättre sås färska?
          ToT
          Inlägg 29-12-2002, 21:55
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem sedan:
          06-11-2002
          Medlem nr: 265



          hallå där...

          jag har en fråga som kommer sig av att en av mina änglatrumpeter utvecklade en stor frökapsel under sommaren. den har sedan suttit på plantan nere i den kalla källaren fram till juldagen då jag fick för mig att gå ner och kolla läget. kunde inte låta bli att klippa bort den då den inte förändrats sedan jag tog in plantan i oktober.

          nu undrar jag om änglatrumpetsfrön bäst gror om de planteras färska för då åker de i jorden bums, annars får de ligga tills det blir dax för det andra...

          lite stolt som fick frön på änglatrumpeten för jag har fattat att det är ganska ovanligt. fick dock inga på mina daturor som tydligen är snällare när det kommer till att sätta frö...

          angående pågående tråd om män i forumet, jag har mest varit en lurker i fem år. klämt ut mig fyra inlägg under tiden tror jag.

          är man och nappade på någons idé om att skaffa tydliga inloggningar, har därför ett alterego här på odla.nu, som är: ToTz3MP
          det var ytterst informativt tyckte jag först när jag utläste det som ToT i zon 3 med pitt.

          fast efter en inloggning så tyckte jag nog att det mer lät kryptiskt och så blev det medlemsnamnet upptaget och vilande...

          tjong så länge...


          --------------------
          Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 29-12-2002, 23:54
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag förmodar att fotot inte förställer dig utan ett barn till dig. MP eller utan?

          Din kryptiska "formel" skulle nog ingen kunnat tyda i första taget och hade du skrivit ut hela hade du kanske blivit censurerad unsure.gif

          ---------
          Tyvärr vet jag inget om änglatrumpetfrön, men det finns många kunniga på forumet som säkert kan svara dig.
           
          Citera
          ToT
          Inlägg 30-12-2002, 01:38
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem sedan:
          06-11-2002
          Medlem nr: 265



          he he, jo, det är jag på bilden...
          fast i internetsammahang så kanske man ska skriva att bilden "inte är direkt nytagen"...

          biggrin.gif

          det kan man väl se på kläderna? eller sätter föräldrar på sina barn sådana hemskingar även nu?


          --------------------
          Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
           
          Citera
          Katrina
          Inlägg 30-12-2002, 19:58
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 44



          Ang ängla-fröerna så skulle jag nog så dem me´samma.

          När man köper frö får man rådet att de ska planteras i jan/feb, så du som har alldeles färska frön borde stoppa dem i jord omgående tycker jag. smile.gif

          "Köpefrön" ska man helst låta ligga i blöt i minst ett dygn före sådd, men jag vet inte om det behövs i ditt fall...? wacko.gif

          Tänk på att det behövs mycket undervärme tills fröna grott!
          Och fuktig (inte blöt!) jord. Sätt gladpack över t ex

          När groddarna kommit upp flyttas krukan till ljust och svalare ställe.
          Skydda gärna med plastpåse en tid.

          Lycka till!


          --------------------
          ~~K A T R I N A, zon 3~~
          Den som tror att ett väl utfört arbete inte behöver göras om, har aldrig rensat ogräs...
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 06:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon