Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Småsaker du stör dig på?, Saker du blir irriterad över utan anledning.
          VitaFingrar
          Inlägg 02-10-2014, 14:27
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 339
          Medlem sedan:
          19-12-2010
          Medlem nr: 36 571



          Ibland blir jag så grymt irriterad på småsaker som jag egentligen inte borde reagera över men som får det att krypa i kroppen på mig.

          Värst på min lista är:

          * När folk nyser fler än tre gånger på raken.
          Inget vederbörande kan rå för och inget jag borde bli upprörd över. Men när den tionde nysningen kommer är jag så upprörd att jag måste lägga band på mig själv för att inte skrika rätt ut.

          * Folk som spottar HELA TIDEN när man är ute och går med dem.

          * Småbarnsföräldrar som kommenterar allt man säger med: "MEN DÅ ska veta hur det är att ha BARN".
          Har man inte barn har man tydligen inte rätt att känna stress/trötthet/saknad eller egentligen vad fan som helst.

          Så, vad för meningslösa småsaker stör ni er på? smile.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-10-2014, 14:33
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Det finns säkert massor, men det som slår mig just nu är:

          Förkylda människor som drar in och snörvlar istället för att snyta sig (dom kanske i sin tur störs av att jag fräser...)
           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 02-10-2014, 22:33
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          Långsamma människor som alltid går mitt på gångbana för att vara i vägen för så många som möjligt.

          Barn som tror att affärer är till för att leka kurragömma eller jaga varandra och tillhörande föräldrar som tycker det är rätt skönt att barnen drar iväg och härjar så de kan fortsätta handla ifred.


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 03-10-2014, 07:00
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Just nu retar jag mej på att jag inte startade den här tråden. Har tänkt så många gånger på att det borde finnas en tråd där vi kan skriva sånt här, saker man retar sej på. Fast jag vet inte om det kan kallas småsaker det jag retar mig på mest, ibland är dom nog stora. Som igår morse när vi fick skrapa rutorna, och man möter bilar som bara har en tittglugg för föraren. Jösses människa, ska det vara så svårt att skrapa hela rutan?!



          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Trampendal
          Inlägg 03-10-2014, 23:08
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem sedan:
          02-05-2007
          Medlem nr: 10 112



          När det dubbla toapapprets perforering hamnar i otakt.
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 04-10-2014, 10:30
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Jag retar mej på alla som varit på nån hamburgerrestaurang och inte märker att bilfönstret öppnar sej och påsen med rester och muggar och annat skräp flyger ut och hamnar i dikeskanten eller på vägen. Så måste det ju vara, eller hur sjutton hamnar det annars där??


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 04-10-2014, 12:49
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Jag retar mig på förpackningarna till kokt leverpastej, ex min favorit fr Pastejköktet, i 'guld' - så svår att öppna och få fram leverpastejbiten. När jag ändå är igång så retar jag mig på mig själv - igår ville jag inte köpa mysli, sådan där med massor av frukt och nötter och sånt, tänkte då ... nej det är bättre med den vi har hemma, naturell och nyttig. Idag ångrar jag mig så. Och varför köpte jag inte smörgåsgurka också.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          xlxl67
          Inlägg 04-10-2014, 20:31
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          12-08-2009
          Medlem nr: 25 446



          -Folk med dåligt bordskick. Armbågen på bordet och skrapar med gaffeln över tallriken.
          -Tuggummiätning med öppen mun och bubbeblåsning.
          -Bitning på naglarna.
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 05-10-2014, 05:18
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Kanske kan bero på allergi men lite snörvlig är jag och extra nu med fler blommor och några gånger i veckan får jag nysattacker direkt efter varandra 5-10 nysningar på 3-5 sekunder. smile.gif

          Och jag tycker det är äckligt att snyta sig så ryser i kroppen när folk fräser.

          Håller också med alla skrikande ungar springa runt skrikande och gärna människorna som möter varandra i affären står och pratar med vagnar och barnvagnar överallt ta upp en 4-6 meters bred gång utan att flytta sig när man kommer, riktigt förbannad är jag på många sådana att har ungarna ballonger smäller jag de och jag går utan problem in i deras vagnar för flytta dem jag bryr mig lika lite som de så får skylla sig själva. Därför jag helst handlar på kvällen.

          Redigerat av skånepåg: 05-10-2014, 05:19


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          grycken
          Inlägg 05-10-2014, 12:45
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 300
          Medlem sedan:
          10-05-2005
          Medlem nr: 5 741



          Sär skrivningar och när man säger "han" i stället för "honom". (Jag gav han...)

          Redigerat av grycken: 05-10-2014, 12:46
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 05-10-2014, 15:54
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Jag retar mig på folk, mestadels yngre, som använder "dem" genomgående och inte reagerar på hur idiotiskt det kan låta.

          Så retar jag mig på alla dessa bilister som inte kollar sina lysen utan åker omkring "enögda".

          Slöfockar i affären som ångrar sig och inte orkar gå och lägga tillbaka varan utan slänger den i första bästa hylla.

          Jag retar mig - alltså lever jag! tummenupp.gif
           
          Citera
          vanjalarsa
          Inlägg 05-10-2014, 17:33
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 1 375
          Medlem sedan:
          02-04-2008
          Medlem nr: 14 996



          jag retar mig på folk som nyser och hostar utan att hålla för munnen. retar mig också på folk som gäspar och pratar samtidigt. retar mig även på folk som envisas med att tända en cigarett när de nätt och jämt kommit ut ur affären,
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 17-10-2014, 17:55
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Och idag har jag retat mig på personer som absolut måste svara i mobilen fast man befinner sig mitt i ett samtal. thumbdown.gif
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 18-10-2014, 00:18
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          CITAT (Monarda @ 17-10-2014, 18:55) *
          Och idag har jag retat mig på personer som absolut måste svara i mobilen fast man befinner sig mitt i ett samtal. thumbdown.gif



          ja och jag retar mig på att folk ringer mig från jobbet på mobilen på min lediga dag.. och tror de kan lämna över problem till mej men ursäkten att jag "slutar snart" kl 13 en fredag!! JA men jag är faktiskt ledig!! och av en orsak.


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 18-10-2014, 08:40
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Jag retar mig mycket på folk som tar ut färska frallor och bullar osv med händerna istället för att ta det med tång.

          För några år sedan skulle jag ta några bullar med då var en kille som först nös i handen och sen tog han med samma hand ut några bullar. Göräckligt.....
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 26-10-2014, 19:13
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-10-2014, 08:40) *
          Jag retar mig mycket på folk som tar ut färska frallor och bullar osv med händerna istället för att ta det med tång.

          För några år sedan skulle jag ta några bullar med då var en kille som först nös i handen och sen tog han med samma hand ut några bullar. Göräckligt.....


          Maken påpekade det olämpliga för ett par som stoppade tummarna i det grekiska lantbrödet i affären. Varpå han fick ett uppkäftigt svar tillbaka.
          Det finns hur mycket snuskpellar som helst. Jag köper aldrig lösgodis, man har ju sett hur mycket nävar, både stora och små, som gör besök i karamellbingarna. sick.gif
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 30-10-2014, 16:20
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          I dag blev jag ruskigt irriterad över ett mejl från bevakningsbolaget där man konstaterat att batteriet i vår övervakningskamera hade låg nivå. Den installerades i somras så det borde ha räckt längre, kan man tycka. Efter att ha suttit i telefonkö (kan man någonsin ringa någonstans nuförtiden utan att hamna i en jäkla kö? Vi tar snart emot ditt samtal, bla bla bla......) bestämde jag mig för att mejla i stället. Det tog några timmar så kom ett svar att dom skulle skicka nya batterier eftersom det var ett års garanti. Själva batterierna skulle egentligen hålla i tre år. Men då skulle jag få installera dom själv, lagom kul kan man tycka. Men så blev jag uppringd av den lokala representanten som var här och installerade och dom skulle komma och fixa allt, jag behövde inte krångla själv. Så jag blev rätt nöjd till slut! tummenupp.gif
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 31-10-2014, 11:00
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Jag blev så överraskad häromdan så jag hann inte bli förbaskad!

          Jag plockade med hjälp av en tång ner butiksbakade bröd i en påse (4 för 10:-, hur smaskiga som helst!) när en äldre herre/man/person/individ/väsen gick förbi. Han/den/det stannade till, klämde till om ett bröd med handen och lät det sen ligga kvar bland dom andra bröden. Han bara tittade på mig och gick sen vidare. Jag blev så paff så jag kom mig inte för med att protestera och kommentera det han gjorde. Guuu vet vad den handen hållit om före besöket i affären. thumbdown.gif

          Så retar jag mig på att det oftast står fel i tex annonser eller flygblad som man kan få av nån förening eller så och dom skriver vilken tid någonting är på gång. Det kan stå 18,30 tex. Vet dom inte att man inte skriver tidpunkter med komma?


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 01-11-2014, 10:06
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 18 592
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Otrevliga kommentarer från kunder på jobbet som ex. de som skriker över hela butiken ring på mer personal köerna är ju jättelånga i väldigt otrevlig ton och ibland kallar en korkad el dyl. Speciellt män 50+ kan vara riktigt otrevliga när det är mycket folk i butiken och skriker åt en som man var slav. Speciellt under högtider kläcker folk ur sig saker som inte är speciellt trevliga och man glömmer bort att vara trevlig som att säga kan du vara snäll och gå in på lagret och kolla om du har mer..... istället för att trycka upp lagerdörrn och skrika har du mer ****, jag vill ha mer **** nu. Man blir jätteirriterad under ett bra tag efter ett möte med såna kunder även om man borde bara skita i dem och hjälpa de som uppför sig som folk.

          (nej vi har inte en massa folk som sitter i ett rum och väntar på att nån ska ringa för att det behövs en kassa till, är det långa köer och vi inte ringer så betyder det att det inte finns nån att ringa på. Systembolaget har en begränsad budget för personalkostnad precis som alla andra butiker. Vi har ett begränsat antal timmar att hålla oss till och det är uträknat hur många timmar det ska vara per dag och går vi över våra timmar så tas det från nån annan butik i närheten som då får ännu mindre personal så vi försöker hålla oss till budgeten)


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 01-11-2014, 13:07
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Jag blir irriterad på folk som inte håller på sin tystnadsplikt utan sitter på restaurang och trumpetar ut hur 'korkade' dom äldre vårdtagarna är på hens arbetsplats - mycket detaljerat och oförskämt.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera

          3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 18:08
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon