Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Blommande krinum
          inghag
          Inlägg 31-12-2017, 15:01
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem sedan:
          31-12-2017
          Medlem nr: 86 690



          Jag har haft en krinum i ungefär 15 år. Den har stått ute på somrarna och inne i vanlig rumstemperatur på vintrarna. Den har ynglat av sig oerhört mycket och de 2 äldsta exemplaren, som nu är ca 10 år, har blommat de senaste 3 åren; till jul. Den ena har just idag visat upp knopp nummer 2. Fantastisk växt som ibland skrumpnar ihop totalt och sedan kommer igen med nya blad från löken. Det verkar finnas några krinum runt om i landet. Det skulle vara kul att chatta med någon som har en ...
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  CAM00263__1_.jpg ( 784.97k ) Antal nedladdningar: 5
           
           
          Citera
          Trampendal
          Inlägg 02-01-2018, 05:01
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem sedan:
          02-05-2007
          Medlem nr: 10 112



          Jag har fyra stycken, men de har aldrig blommat. Hade en för länge sen som jag fick av min svärmor den blommade en gång och doftade ljuvligt men sen trodde jag att den dog när den vissnade ner, så då kastade jag den. Nu vet jag bättre och hoppas på blomning nån gång.
           
          Citera
          inghag
          Inlägg 03-01-2018, 18:11
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem sedan:
          31-12-2017
          Medlem nr: 86 690



          Ja, håll ut bara. Växten verkar vara väldigt tålig; fast den ser hemsk ut nu på vintern. Titta på you-tubefilmer från USA hur de handskas med krinum. ... och så blir man så avundsjuk när de har långa rader med krinum ute. Mina längtar till våren då de kan flytta ut i uterummet och även till terassen. Jag har två stycken i ett syd-västfönster och t o m de blir gängliga och bleka nu i dec-jan.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 17:39
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon