Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skärm problem bärbar HP, programuppdateringar??
          Ingrid Zon3
          Inlägg 12-11-2008, 21:35
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem sedan:
          11-03-2005
          Medlem nr: 5 153



          Sedan i morse har jag haft problem med bildskärmen när jag startar min laptop (HP Pavillon dv8000 med XP, 2,5 år gammal ca, har funkat klockrent tills nu). Först är den helsvart sen ljusnar det i kanterna och det sprider sig inåt. Därefter blir det vertikala ränder mitt på (där inloggningsdialogen kommer, fast ända uppifrån och ner). Omstart funkar, det är när datorn varit avstängd som det här uppkommer.

          Annars låter den som vanligt, hårddisken går i gång och den startar normalt. Om jag knuffar till datorn så får jag upp det vanliga utseendet, bakgrund och dialogruta. Jag lyfter alltså på dator och sätter ner den lite bestämt på bordsskivan.

          Eftersom det är en hemPC ringde jag supporten som sa att de trodde att det kunde ha bero på windowsuppdateringar som distribuerades igår. Och att jag skulle göra systemåterställning. Har provat två olika datum bakåt men för båda säger den att den inte kunde återställa systemet.

          Nu tyckte jag (och supporten höll med) att det lät lite skumt att ett fel som beror på systemuppdateringar skulle kunna fixas med lättare fysiskt våld. Tycker nog mer att det låter som glappkontakt, jag.

          Är det någon annan som har några idéer? Har ingen aning om vad jag ska googla på för att hitta nåt vettigt.
          (startar om igen, om jag inte kommer in på odla på några dagar vet ni vad det beror på...)


          --------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
           
          Citera
          Floppy
          Inlägg 12-11-2008, 23:09
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem sedan:
          20-05-2005
          Medlem nr: 5 838



          Tycker det låter som glappkontakt jag med...kan de inte ta in den för en koll då?


          --------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

           
          Citera
          adamos
          Inlägg 13-11-2008, 07:43
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 208
          Medlem sedan:
          21-04-2004
          Medlem nr: 3 352



          Ja det där är nog inget mjukvarufel så ta du och ring supporten igen och hör var du ska lämna in den.


          --------------------
          Det är den som går vilse som hittar de nya stigarna
           
          Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 14-11-2008, 18:18
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem sedan:
          11-03-2005
          Medlem nr: 5 153



          Jo visst kan de ta in den och passa på att blåsa hårddisken, i fall att! Jag tycker de borde hålla tassarna borta från min hårddisk och fokusera på "kontakterna", men icke.

          Nu har den startat fint senaste gångerna så jag skulle helst vilja hoppas att det "läkt" men jag får nog testa lite längre först.


          --------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
           
          Citera
          BroderBotanik
          Inlägg 14-11-2008, 18:26
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem sedan:
          12-11-2008
          Medlem nr: 19 667



          Hej hej, testa att starta datorn, högerklicka på den här datorn, sen in på egenskaper, maskinvara, hitta drivrutinen till grafikkortet, avinstallera grafikkortet och starta sedan om datorn. Om du har xpskiva när du sätter på datorn hade det varit bra, om du inte har det och om den inte hittar ny drivrutin genom winupdate så laddar du bara ner den.

          om inte detta är felet så har du väl haft den för nära någon magnet under en längre tid eller dylika...
          skulle inte tro på glappkontakt.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 02:32
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon