Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ska äggplanta /aubergine pollineras?
          Österfärneboodla...
          Inlägg 27-06-2012, 09:51
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 692



          Har i två år haft äggplantor. Första året från en trädgård, stor och kraftig planta som fick bo i mitt växthus. Inga blommor, inga frukter men en jättestor kraftig planta.

          År 2, två egna sådda plantor av en gammaldags sort, minns inte namnet men kom från Impecta. De bodde i mitt växthus. De blev stora, fick många vackra lila blommor, från juli till slutet av augusti. Men det blev inte en enda frukt. Blommorna ramlade av efterhand.

          Någon sade i vinter till mig att de kanske ska pollineras. Men det gör jag inte med övriga växter i växthuset, gurka, tomat, paprika, vinranka. Insekterna flyger ut och in.

          Någon som kan ge mig vägledning? Jag försöker i år igen med två plantor i växthuset. De ser pigga ut och har nu fått sina två första knoppar. Men jag vill ha ÄGGPLANTOR att äta.
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 28-06-2012, 06:16
          Länk hit: #2


          Gäster






          Ja - de har brug for pollinering, men det burde de jo også få, når dit drivhus står åbent for insekter.

          Måske skulle du prøve at hjælpe lidt til med en pensel?

           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 04:48
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon