Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Myror i trädgården och vid fasaden
          grusbar
          Inlägg 06-06-2022, 11:25
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem sedan:
          01-04-2022
          Medlem nr: 96 054



          Vi har tyvärr haft problem av återkommande myror som bygger bo vid fasaden och i mitt land precis i närheten, på vissa andra ställen i trädgården och håller på.

          Ocab var här första året och sprutade nånting i böen vid fasaden sen tyckte de jag borde rensa under stenplattorna vid fasaden vilket jag försökte så mycket det gick.

          Nu är de små gynnarna tillbaka. Än har de inte kommit in i huset men är väl en tidsfråga. Finns flera luftventuler i markhöjd.

          Ska jag tjata på Ocab igen eller vad ska man göra? Rätt less på att inte kunna sitta i gräset utan att bli föremål för myrornas klätterkurs...
           
          Citera
          Igelkottsvägen
          Inlägg 14-07-2022, 21:14
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem sedan:
          19-05-2022
          Medlem nr: 96 375



          Har haft liknande problem, men här hjälpte det att placera ut ett par myrdoser och spraya med Myrr. Spraya på boen och dosorna ska placeras i närheten där du misstänker att de hittar föda. Blivit stor skillnad här, men kräver lite "kartläggning" av de rackarna... Få bort allt sött du kan som de kan tänkas dras till. Lycka till!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 14:42
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon