Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          6 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur är du konstig?
          Fny
          Inlägg 19-11-2010, 09:16
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem sedan:
          11-05-2009
          Medlem nr: 23 163



          Jag har en teori... Nästan alla härliga människor verkar vara konstiga eller udda på något sätt! Åtminstone enligt min erfarenhet... tongue.gif Och eftersom det finns så många härliga människor här på Odla så drar jag ju självklart slutsatsen att ni också är konstiga på något vis. Notera att det INTE är en förolämpning. Och jaaaaa, i grunden ligger en tanke om att det inte finns något riktigt 'normalt'!:P

          Har jag rätt? Har ni några udda intressen, eller är allmänt konstiga på något vis? smiley_small_hug.gif

          Okej, jag kan inleda med lite konstigheter. crazy.gif

          ...igår hamnade jag och karln min på köksgolvet där vi bara låg och stirrade i taket och undrade om det var normalt att ligga på varandra på golvet helt utan anledning och bara titta i taket.

          ...jag har spenderat en sommar som vikingaskomakare...

          ...har slagits en hel del med långsvärd och har ofta kunnat stoltsera med blåmärken stora som handflator... angel_not.gif

          Så, nu vill jag gärna höra hur ni är tokiga, knasiga eller annorlunda! tongue.gif


          --------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4
           
          Citera
          xlxl67
          Inlägg 19-11-2010, 09:28
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          12-08-2009
          Medlem nr: 25 446



          Kul tråd!

          Jag är nog väldigt konstig fast innerst inne tycker jag nog bara att alla andra är konstiga.

          För några år sedan skulle jag börja måla stumfilmsporträtt och kom på att jag ville använda färdigblandade grånyanser. Från mörkgrått (svart) till ljusgrått (ljusaste vitt). Det slutade med att jag fastnade, blandandes färg i gråzoonen så att säga biggrin.gif Nåväl allt gott efter ett halvår ungefär förstorade jag originalporträtten istället o ramade in.

          När jag var arbetslös gjorde jag en egen floranyckel. Det tog minst 2-3 timmar varje dag i 5 månader. Vissa dagar satt jag säkert upp till 8 timmar och det var så kul så det gick inte att sluta. En vacker dag skall jag fota samtliga växter i floran o försöka ge ut den - kanske ngn är sugen på att hänga på i projeket? wink.gif

          Studerat giftormar för ca 10 år sedan o spelade in allt som gick på tv. Kan fortfarande runt 100-200 latinska namn på giftormar jag aldrig skulle hitta förmodligen ens om jag var i landet/terrängen de lever i biggrin.gif

          Ägnade ca 15 dagar helt själv runt i Sverige förra sommaren fotograferandes fjärilar/fjärilsekologi.
          Hade med mat i kylväska så var inte inne i en enda stad/affär förutom logi eller tankning på hela tiden så all tid gick åt till letande/vandring. Fantastisk terapi ocksåsmile.gif

          Får återkomma med mer. Finns det ngn liksinnad hojta gärna till biggrin.gif

          Redigerat av xlxl67: 19-11-2010, 09:32
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-11-2010, 09:28
          Länk hit: #3


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Jag är konstig för att jag i princip är nykterist, för att jag saknar intresse för sport och musik, för att jag samlar på träd, för att jag söker mig bort från stadslivet, för att jag föredrar det lilla och enkla framför det avancerade och mest av allt för att jag är lite osocial

          Redigerat av Huggorm: 19-11-2010, 10:00
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 19-11-2010, 09:48
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (Huggorm @ 19-11-2010, 09:28) *
          Jag är konstig för att jag i princip är nykterist, för att jag saknar intresse för sport och musik, för att jag samlar på träd, för att jag söker mig bort från stadslivet, för att jag föredrar det lilla och enkla framför det avancerade och mest av allt för att jag är lite asocial


          Allt du skriver utom musik stämmer på mig. Har i för sig inget stort behov av att lyssna på musik varje dag heller. Det går lite i perioder. Jag tycker det är skönt när det är tyst. Ibland kan det gå flera månader utan att jag lyssnat på musik och i jämfört med dagens ungdomar är det nog ovanligt.

          Jag shoppar nästa aldrig. Konsumerar över huvud taget väldigt lite.

          Soffbordet är fullt av årets squash och det står paprika och chiliplantor överallt så där är jag nog lite udda biggrin.gif

          Jag bodde i 26 år utan TV.

          Redigerat av Christa: 19-11-2010, 09:49
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-11-2010, 09:50
          Länk hit: #5


          Gäster






          CITAT (Huggorm @ 19-11-2010, 09:28) *
          Jag är konstig för att jag i princip är nykterist, för att jag saknar intresse för sport och musik, för att jag samlar på träd, för att jag söker mig bort från stadslivet, för att jag föredrar det lilla och enkla framför det avancerade och mest av allt för att jag är lite asocial


          Pssst Huggorm..du menar säkert att du är osocial - asocial betyder att man ställer sig utanför samhällets normer...
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-11-2010, 09:56
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Hoppas verkligen att du inte är asocial Huggorm utan osocial möjligen flirting.gif

          Vet inte om jag tycker något av det ni sagt är konstigt. unsure.gif
          Det finns en del som tycker att mitt numera självvalda osociala enstöringsliv är konstigt, själv gillar jag det. Är en fixare och praktiker som gjort många saker som förvånat andra men det är nog mest för att jag är kvinna och gjort sånt som traditionellt ska göras av män som folk reagerat. Själv tycker jag inte det är konstigt alls. Lite galen får man vara biggrin.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-11-2010, 10:01
          Länk hit: #7


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Gunilla T @ 19-11-2010, 09:50) *
          Pssst Huggorm..du menar säkert att du är osocial - asocial betyder att man ställer sig utanför samhällets normer...

          Hoppsan, du har rätt förståss
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 19-11-2010, 10:18
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 19 794
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Konstig? Jag?! nono.gif Jag är heelt normal!! Det är alla andra som är konstiga, hela samhället är konstigt. Jag tror faktiskt att jag är den enda som är helt normal i hela världen. yes.gif


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          batski
          Inlägg 19-11-2010, 11:00
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem sedan:
          14-09-2010
          Medlem nr: 33 889



          CITAT (*Stintan* @ 19-11-2010, 09:56) *
          Är en fixare och praktiker som gjort många saker som förvånat andra men det är nog mest för att jag är kvinna och gjort sånt som traditionellt ska göras av män som folk reagerat. Själv tycker jag inte det är konstigt alls. Lite galen får man vara biggrin.gif


          tummenupp.gif

          Jag har nog alltid varit lite annorlunda iom att jag redan som liten försökt tänka själv, ifrågasätta status quo och gå min egen väg. Just de etablerade könsrollerna är nånting jag alltid ifrågasatt smile.gif Jag har aldrig varit så macho av mig fast jag är hetero man.

          När jag var liten och de andra kidsen lekte med varandra var jag ofta ute i naturen och letade efter fina vilda växter som jag ibland grävde upp och planterade i min farmors trädgård. Detta var inte alltid så värst populärt, så till slut fick jag en egen del av trädgården där jag fick plantera och sköta om mina ogräs tongue.gif

          En del tycker säkert att jag är konstig för att jag är vegan, men det tycker inte jag tongue.gif Och en del tycker säkert att jag borde växa upp och börja leva som någon i min egen ålder, men man är ju inte äldre än vad man känner sig smile.gif

          Och precis som Fny har jag och min dåvarande partner legat på köksgolvet tillsammans och tittat upp i taket tongue.gif Det finns lite andra "konstigheter" men dem vill jag nog inte berätta om här naughty.gif
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 19-11-2010, 11:02
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          jag är helmysko verkligen... åker hellre hem och ugglar i stugan på kvällar och helger än är ute på krogen och roar mig. Det har jag klarat av när jag bodde i stan... sen är jag väl inte så rasande social och babbelsjuk heller vilket kan verka udda bland "vanligt" jobbfolk. Fast jag tycker mest att de måste ha ett tomt liv om de ska ha fredagspubar, festa och sånt... smile.gif
          Skulle inte vilja byta.


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          batski
          Inlägg 19-11-2010, 11:22
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem sedan:
          14-09-2010
          Medlem nr: 33 889



          CITAT (Myosotis @ 19-11-2010, 10:18) *
          Konstig? Jag?! nono.gif Jag är heelt normal!! Det är alla andra som är konstiga, hela samhället är konstigt. Jag tror faktiskt att jag är den enda som är helt normal i hela världen. yes.gif


          tummenupp.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 19-11-2010, 12:54
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Visst är man lite osocial. Kanske beroende av att livet inte alltid varit en dans på rosor. När man hittar fotfästet så är förutsättningarna ofta ändrade. Numera sätter jag välmående o ro före allt annat. Låt världen snurra på, mitt hus är mitt hem. Några fler överraskningar i livet vill jag inte ha. Inrutat liv, javisst. Udda säger en del, normalt säger andra. Vem bryr sig.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 19-11-2010, 12:58
          Länk hit: #13


          Gäster






          Jag är inte ett dugg konstig, men alla andra kan jag inte begripa mig på alls! whistling.gif
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 19-11-2010, 13:01
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          varför ska man va så jäkla social egentligen... På en del arbetsplatser får man ju nästan gå om man inte ställer upp på fester och sånt. Vi har sånt där hela tiden... kundkalas, pubbar, kickoffs, julfest, sommarfest blä och urk jag är så trött på krog- och stadsliv så jag rusar hem på kvällarna. Själv jobbar jag just för att kunna åka ut till mitt tysta ställe i skogen för att stressa av, och slippa just stan och stök...

          Redigerat av skogstroll: 19-11-2010, 13:01


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Olle A
          Inlägg 19-11-2010, 13:54
          Länk hit: #15


          Gäster






          Visst är jag konstig! biggrin.gif Bor ju "mitt i urskogen" och har svårt att tänka mig något annat, trots att jag varken har bil eller körkort. Cyklar ofta en dryg mil fram och tillbaka till jobbet trots att det finns buss. Samlar äpplen i massor för att lägga ut till rådjur och älgar - bara för att jag tycker om dem och vill ha dem i närheten, utan en tanke på att skjuta dem (annat än med kameran förstås). Odlar fiskar som de flesta inte har hört talas om och vinner ibland priser för dem på konstiga utställningar. Driver upp diverse växter som jag sällan behåller själv utan säljer på olika marknader. Jag hör gärna på musik, men har konstig smak (mest folk- och världsmusik) och bryr mig inte om vad som är inne. Och så är jag nykterist. Jag är väl inte världens mest pratsamma människa, även om jag har behov både av att träffa andra och att få vara för mig själv.

          Olle
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 19-11-2010, 13:56
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Om jag har några " konstigheter " för mig ? Nej , nej ,nej !! flirting.gif


          Vad som är " konstigt/avvikande " eller inte beror väl på var du bor/jobbar /umgås osv. alltså hur det ser ut runtomkring dig.

          Har flyttat runt lite och har själv sett/upplevt att det som ses som helt normalt på ett ställe kan upplevas som fullständigt onormalt och mycket avvikande på ett annat ställe.


          Har alltid ifrågasatt och funderat mycket kring saker/fenomen i min omvärld och det är väl det som är "konstigt " med mig. Vill inte ge mig förrän jag gått till botten med " problemen ". Andra kanske kan uppleva det som aggressivt men jag vill bara veta hur andra tänker både när vi tänker lika och olika. Ger mig aldrig förrän jag är totalt överbevisad.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-11-2010, 13:58
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag är möjligen översocial, vilket ibland göra att jag tappar fokus på det som måste göras. Jag älskar också att totalt förlora mig i meningslösa projekt som så småningom avlöses av nya meningslösa projekt... Trädgård är kanske det enda intresse som jag hållit vid liv riktigt länge...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          batski
          Inlägg 19-11-2010, 14:03
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem sedan:
          14-09-2010
          Medlem nr: 33 889



          CITAT (Olle A @ 19-11-2010, 13:54) *
          Samlar äpplen i massor för att lägga ut till rådjur och älgar - bara för att jag tycker om dem och vill ha dem i närheten, utan en tanke på att skjuta dem (annat än med kameran förstås).


          tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          evelina
          Inlägg 19-11-2010, 14:17
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem sedan:
          14-03-2004
          Medlem nr: 2 991



          Jag skulle nog ha blivit en man (pappa hade blivit överlycklig) men nu är jag kvinna.

          Jag har mekat alla sönernas moppar och bilar. Om ngt går sönder försöker jag alltid fixa det själv först.
          Älskar mitt hem min trädgård och mina hundar och min särbo.Gjorde en stor omvändning i mitt liv 2008 med att flytta från Stockholm ut på landet och fick en tom trädgård vilken lycka!!! jag har inte ångrat mig en enda sekund. Naturen är en lisa för själen.

          Har kört Dragster.Jäkligt kul var det.Har haft en bilskrot i USA med min ex-man och massor med andra saker. Jag är nog lite osocial,Fast jag haft ett yrke där man träffade folk hela dagarna.
          Orkar inte med en massa oljud

          MEN sedan kan jag ibland tycka att det är rolig att klä upp sig använda make up för jag är ju Qvinna. blush.gif


          --------------------

          Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-11-2010, 14:28
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760



          Konstig?? Javisst, men hur? --- En klient ringde igår till mig och sade att --- du är nog rätt unikt konstig, du--
          Han hade blivit av med sin värk sen 2 år tillbaka och ville endast flytta fram sin nästa besök hos mig.
          Där hör man! - om det nu är så konstigt, om man hinner tänka efter, vilket jag sällan gör...... giggle.gif

          Sakterliga håller vi på att landa till verkligheten. ... Har alltid fått höra hur konstig jag kan bli, men mest får de ett gott skratt och det bjuder jag på..... rotfl.gif Har man blivid född som jag, vad annars kan man vänta sig? ... Men en sak har jag lärt mig ---- livet blir aldrig som man har tänkt sig och väl det....hade tänkt att hinna med dubbelt så mycket än så här ......maken kallar mig för ett olycksfågel, hur det kan komma sig..????? crazy.gif men jag är positiv person och gör mitt så gott jag kan och är nöjd med det..... tummenupp.gif men massa tokerier har jag hunnit med, men det får ni läsa om senare, nu gör jag endast en avstickare och skriver endast detta, men nog ommmet .... smiley_small_hug.gif till alla! Fuchsian...
           
          Citera

          6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 12:00
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon