Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Vårsådd
          Mjärden
          Inlägg 25-04-2019, 23:05
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Idag har jag startat upp "vårbruket" i min kolonilott. Först satte jag gul, röd och silverlök och sen palsternacka. Löken bör ju komma i jorden i slutet av april, men palsternacka är tidigare än vanligt (hade tänkt så även persilja, men missat i inköpet) Har ni fått något i jorden än och vad är planen framöver ?
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 21-05-2019, 22:46
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Igår gjorde jag "blomhörnan" klar och sådde tagetes, blåklint och aster samt någon blomsterblandning. Tulpaner och gullvivor är överblommade, men det kommer kungsljus samt någon annan växt med blå blommor dessutom kommer mina två lupingar snart att blomma (håller efter dem så att de inte sprider sig)
          Jag fick ett stort parti ledigt i min nyaste kolonilott och jag satte idag 4 rader potatis, King Edwart och Belona. Det var en nödåtgärd med potatis utan groddar, men det får bli vad det blir.
          Nu återstår bara vaxbönor och gurkfrön att sätta, sen skall årets plantering vara klar och det blir sen att invänta ogräset och rensningen. Förra året kom ju inte ogräset förrän i august pga torkan, men i år verkar det bli mer nederbörd. Trots att det regnat en hel del sista tiden har det varit lugnt på snigerfronten, klippte 3 igår, men sommaren är inte slut ännu......
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 21:11
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon