Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Paraplyaralia sjuk?, Knölar och deformation
          DonGreenfinger
          Inlägg 15-02-2020, 23:13
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          13-02-2020
          Medlem nr: 90 608



          Hej alla grönfingrar!

          Nu är det så att jag köpte hem en ovanstående krukväxt. Den såg verkligen jättefin ut där den stod och skrek efter mig i affären. Så efter min sedvanliga okulärbesiktning fick den äran att slå följe med mig hem.
          Direkt dagen efter den kom hem till mig så började bladen vridas och skrumpnas, dem började vrida sig åt alla håll och kanter samt att knölar på ovansida blad började framträda och under bladen var det som gråbruna fläckar där uppbuktningen skett.

          Menar verkligen dagen efter hemkomst, så bör ej va handhavande fel.
          Kan ej ladda upp bild då den säger att dem är för stora, men kan nån ha en aning vad detta kan bero på så blir jag oerhört tacksam. Eventuellt skriv privat kanske går att skicka bilder där.
          Har mycket vatten runtom i lägenhet för fukt, växtbelysning samt sprayar mina andra djungelväxter som står i närheten varje morgon och kväll för ytterligare fukt.

          Jag gick loss med sekatören som en tvättäkta Jack the Ripper och har nu styckat mer än halva plantan och lämnat dem bladkronor som fortfarande ser fina ut. Är alltså inne på dag tre nu.

          Med vänlig hälsning, Don

           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          DonGreenfinger
          Inlägg 16-02-2020, 12:44
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          13-02-2020
          Medlem nr: 90 608



          Stort tack, får va ännu mer nogrann i fortsättningen! Skönt det bara var en sån simpel sak som en köldskada. Tack Gunilla för din erfarenhet och tid (:
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 18-04-2024, 10:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon