Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu är det vår!, Har planterat första utekrukorna
          Kvarnvik
          Inlägg 13-04-2008, 18:09
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 152
          Medlem sedan:
          08-05-2006
          Medlem nr: 7 603



          Ja, nu har jag bestämt att det är vår, även om vi hade ett par cm snö igår. Jag har planterat ut de första penséerna på trappan. De ser inte så mycket ut för världen än för de har fått stå inne ett tag i väntan på att komma i jorden, men jag hoppas att de tar sig. Planterade dem ihop med ett par julrosor som jag köpte på v. torget i Jkpg förra lördagen. 50:- styck! För stora krukor, den ena var visserligen lite nerfrusen och den andra lite överblommad, men vad spelar det för roll när det är perenner som normalt kostar mycket mer i pyttekruka. Tror ni att rådjuren håller sig ifrån Penséerna när julrosorna står där, de är väl giftiga? Vi har ett gäng "trädgårdsrådjur" här som inte drar sig från att gå ända upp på trappan och ta för sig. Jag blir galen och mannen bara säger, "det gör inget, bara de är mätta". (Han är jägare)
          Bifogad fil  SNV83331.JPG ( 105.71k ) Antal nedladdningar: 20


          I en annan kruka satte jag en av mina minisälgar (köpte 4 st för typ en hundring förra året och alla har klarat sig ute i vinter.) och Penséer, kan nog bli fint när kissarna kommer på dem.
          Bifogad fil  SNV83334.JPG ( 96.49k ) Antal nedladdningar: 18
           
          Citera
          aldo
          Inlägg 13-04-2008, 18:18
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 573
          Medlem sedan:
          17-05-2006
          Medlem nr: 7 700



          Ja en dag är det verkligen sol o vår och nästa morgon ligger det snö på gräsmattan sad.gif

          Verkligen April-väder .
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 15:24
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon