Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Syrenhortensia, bruna prickar på blommor
          chili_martin
          Inlägg 25-07-2020, 17:46
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 51
          Medlem sedan:
          03-04-2017
          Medlem nr: 85 291



          Planterade en syrenhortensia förra året på hösten, en Wim’s red. Den fick utstå torka i början av sommaren och de första bladen som kom blev lite bruna i kanten. Jag har försökt vara bättre på att vattna och bladen som kommit sedan dess har hållit sig fina. Blommor började slå ut i början av juli och busken har haft fina vita blommor senaste veckorna.

          Men idag såg jag att större delen av blommorna har fått små bruna fläckar. Vad beror det på? För mycket vatten, för lite vatten, näringsbrist?

          Har inte gödslat något mer än att jag jordförbättrade lite med köpt hortensiajord på våren.

          Bifogad fil  ED2929CA_C11B_42ED_A49C_05AB8E7866F4.jpeg ( 99.42k ) Antal nedladdningar: 7


          Redigerat av chili_martin: 25-07-2020, 17:49
           
          Citera
          chili_martin
          Inlägg 26-07-2020, 08:47
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 51
          Medlem sedan:
          03-04-2017
          Medlem nr: 85 291



          Jag tror jag har läst mig till nu att blommorna kan få dessa prickar (en typ av svamp) om man vattnar på blommorna vilket jag ibland gjort, man ska istället försöka att endast vattna jorden.

          Men om någon har konkret erfarenhet eller kunskap om detta så svara gärna.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 21:33
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon