Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skrivare
          Alba
          Inlägg 13-11-2010, 15:09
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Jag har en kombinerad skrivare / scanner Epson Stylus Photo RX 520 - ca 4 år gammal.
          Färgpatronerna börjar bli så dyra. 4 nya skulle kosta ca 800 kr.
          På affären sa de att det är så här tillverkarna gör. De höjer priset på äldre modellers patroner rejält så man tvingas kypa nyare modell av skrivare.

          Jag fick tipset att satsa på en laserskrivare med scanner.

          Jag är därför intresserad att höra varför en laser är bättre.
          Någon som har erfarenhet av laserskrivare / för- och nackdelar.

          Redigerat av Alba: 13-11-2010, 15:10
           
          Citera
          theseraphim
          Inlägg 13-11-2010, 15:16
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem sedan:
          15-02-2008
          Medlem nr: 14 081



          Laser har en tendens att göra klarare utskrifter ommmm de är dyrare modeller. En bläckstråle på 1500:- kan fortfarande skriva ut i bättre kvalite än en billig laser. Ang kostnad på patroner så har det varit så länge att om du köper en skrivare för en billig peng(typ 1000:-)så kostar patronerna eller tonern nästan lika mycket som en ny skrivare medans om man köper en dyrare modell så blir patronerna och tonern billigare. Har en bekant som har eget företag som behöver skriva ut en hel del saker och han köpten en enkel färglaser för typ 899:- på elgiganten och tonern som följde med räckte i nästan ett år, en ny toner skulle kosta 900:- så han köpte en ny skrivare istället:-)
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 13-11-2010, 15:40
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Alba @ 13-11-2010, 15:09) *
          Jag har en kombinerad skrivare / scanner Epson Stylus Photo RX 520 - ca 4 år gammal.
          Färgpatronerna börjar bli så dyra. 4 nya skulle kosta ca 800 kr.
          På affären sa de att det är så här tillverkarna gör. De höjer priset på äldre modellers patroner rejält så man tvingas kypa nyare modell av skrivare.

          Jag fick tipset att satsa på en laserskrivare med scanner.

          Jag är därför intresserad att höra varför en laser är bättre.
          Någon som har erfarenhet av laserskrivare / för- och nackdelar.

          Kolla efter patroner på Clas Ohlson, tror de är billigare där. Annars har jag också den erfarenheten att skrivare är billiga medan patronerna är dyra, köpte en skrivare (Lexmark) till dottern på ElGiganten för några år sedan och där kostade den MED patron bara ett par tior mindre än en lös patron vilket jag blev varse då det var dags att byta.

          Redigerat av malcolm: 13-11-2010, 15:42
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 13-11-2010, 17:35
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (theseraphim @ 13-11-2010, 15:16) *
          Laser har en tendens att göra klarare utskrifter ommmm de är dyrare modeller. En bläckstråle på 1500:- kan fortfarande skriva ut i bättre kvalite än en billig laser. Ang kostnad på patroner så har det varit så länge att om du köper en skrivare för en billig peng(typ 1000:-)så kostar patronerna eller tonern nästan lika mycket som en ny skrivare medans om man köper en dyrare modell så blir patronerna och tonern billigare. Har en bekant som har eget företag som behöver skriva ut en hel del saker och han köpten en enkel färglaser för typ 899:- på elgiganten och tonern som följde med räckte i nästan ett år, en ny toner skulle kosta 900:- så han köpte en ny skrivare istället:-)


          Min nyvarande skrivare kostade närmare 3.000:-. Patronerna var billiga i början men har blivit dyrare och dyrare för varje år.
          I början betalade jag ca 300:- för en Multipack (4 patroner) och senast jag köpte kostade den närmare 500:-. Nu finns inte Multipack till min model (inte här i sta' n ) och jag måste köpa 4 patroner - ca 800:-.

          CITAT (malcolm @ 13-11-2010, 15:40) *
          Kolla efter patroner på Clas Ohlson, tror de är billigare där. Annars har jag också den erfarenheten att skrivare är billiga medan patronerna är dyra, köpte en skrivare (Lexmark) till dottern på ElGiganten för några år sedan och där kostade den MED patron bara ett par tior mindre än en lös patron vilket jag blev varse då det var dags att byta.


          Jag har kollat Clas Ohlson och de hade inte patroner för min skrivare. Killen jag pratade med sa att de dragit ned på sortimentet.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 13-11-2010, 18:42
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Många köper bläckpatroner från http://www.inkclub.com, jag har dock ingen erfarenhet av dem.
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 13-11-2010, 21:03
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Kolla Epson-store med denna länk eller sök där på skrivare.

          http://www.epson-store.de/cse/lse/content/...esku/C11C613001


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 14-11-2010, 10:10
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (malcolm @ 13-11-2010, 18:42) *
          Många köper bläckpatroner från http://www.inkclub.com, jag har dock ingen erfarenhet av dem.


          CITAT (gnon49 @ 13-11-2010, 21:03) *
          Kolla Epson-store med denna länk eller sök där på skrivare.

          http://www.epson-store.de/cse/lse/content/...esku/C11C613001


          Tack till er båda för länkarna. Ska kolla där.

          Redigerat av Alba: 14-11-2010, 10:11
           
          Citera
          theseraphim
          Inlägg 14-11-2010, 10:14
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem sedan:
          15-02-2008
          Medlem nr: 14 081



          CITAT (malcolm @ 13-11-2010, 15:40) *
          Kolla efter patroner på Clas Ohlson, tror de är billigare där. Annars har jag också den erfarenheten att skrivare är billiga medan patronerna är dyra, köpte en skrivare (Lexmark) till dottern på ElGiganten för några år sedan och där kostade den MED patron bara ett par tior mindre än en lös patron vilket jag blev varse då det var dags att byta.


          Lexmark är sedan gammalt välkända för sina dyra patroner/toners vilket jag blev varse en gång när jag köpte ett sista ex av en vanlig bläckstråle(mest för att skriva ut text osv)som kostade 298:- på Elgiganten och skulle jag köpa fyra nya bläckpatroner så kostade de 169:- styck;-)
           
          Citera
          Fågelvägen
          Inlägg 16-11-2010, 18:12
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem sedan:
          18-01-2005
          Medlem nr: 4 889



          På Pricerunner kan man hitta både prisjämförelser och recensioner om bl.a. olika skrivare.
          Där bedömdes t.ex. en Canon Pixma som långsam, med bra foton och dåliga textutskrifter. Man måste själv bedöma vilka egenskaper man prioriterar men Pricerunner kan hjälpa lite.

          För bläckstråleskrivare finns billiga refill-patroner. De jag provat (för en Epson) har verkat ganska värdelösa, antingen är de dåligt påfyllda eller så klumpar bläcket ihop sig. Måste bytas ideligen och blir inte alls billigare! thumbdown.gif


          --------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 16-11-2010, 20:53
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Satsa på en laser av lite dyrare modell, de håller länge om man inte skriver ut massor innan man behöver byta patroner, bläck blir ju gammalt efter ett tag =(


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 18:21
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon