Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
Laddar varukorgen
0 kr(0 st)
  • Totalt: 0 kr
Till kassan

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
Skriv svarNytt inlägg
> Har AKB fått storhetsvansinne?
Gossen Ruda
Inlägg 20-02-2017, 11:57
Länk hit: #81

Medlem
Antal inlägg: 22 462
Medlem nr: 296

CITAT (Gita @ 19-02-2017, 09:32) *
Om inte annat så är din matematik riktigt underhållande, du kan då få till det. Det är väl självklart att skillnaden blir större i de områden där s är/ varit starka, det gör väl ändå inte SD mindre i reella tal. Självklart blir skillnaden mycket mindre i områden där varken S eller Sd knappast finns.

En annan karamell för dig att suga på, i sept 2016 var drygt 24 % av LO-medlemmarna också medlemmar i SD. Vad är din förklaring till detta.?
Hur vill du förklara att sossarnas alldeles egen tidning Aftonbladet i det längsta stödde Hitlertyskland? Man talade tom om "Europas frihetskrig". Det enda svenska motståndet mot nazismen kom ju länge enbart från Torgny Segerstedt och Göteborgs Handels- och sjöfartstidning.

När det gäller antisemitismen tycker jag inte man skall lägga på varken Åkesson eller andra åsikter de inte framfört ,hur skall de kunna ansvara för dina fantasier/lögner. Och försöker du framställa mig som antisemit så gör du dig bara löjlig.

Eftersom du fortfarande inte kunnat redovisa en enda punkt som stärker/bekräftar det du talat om hela tiden tror jag inte vi kommer längre nu. Kanske du kan använda tiden bättre om du pluggar lite grundläggande matte!
Gita

Min matematik håller för en noggrann granskning, medans du inte kommer med någon matematik alls, bara obevisade påståenden. Upp till bevis.

Som August redan påtalat så var Aftonbladet fram till 1956 ägd av Kreuger och var högervriden och tyskvänlig och troligen antisemitisk. https://sv.wikipedia.org/wiki/Aftonbladet Troligen handlade dina uppgifter om slutet på 30-talet eller början på 40-talet. Att ta upp det var ett kraftigt skott i foten.

Vad LO-medlemmarnas hemvist har jag ingen aning om, kan du redovisa källan?

Beträffande källor så undrar jag lite varifrån du har fått dina felaktiga uppgifter? Jag betvivlar att du gör några efterforskningar själv så jag förmodar att du plankar rätt av från något högerpopulistiskt forum på nätet och skriver utan att kolla fakta. Som man säger inom tabloidpressen: Förstör inte en bra historia genom att kontrollera fakta.

Jag påstod inte att du är antisemit, bara att det låter märkligt när du skyller nazisternas judeutrotning på kommunister.

--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
Gossen Ruda
Inlägg 20-02-2017, 21:25
Länk hit: #82

Medlem

Gita, om du har lust så får du gärna förklara det där med de 24 procenten. Jag betvivlar att en fjärdedel av LO:s medlemmar röstar på SD, det låter troligare att 24% av de som röstar på SD är med i LO. Det kan vara möjligt men jag skulle gärna vilja titta på din källa.

Redigerat av Gossen Ruda: 20-02-2017, 21:26

--------------------

Citera
malarmaster
Inlägg Igår, 09:21
Länk hit: #83

Medlem
Antal inlägg: 2 296
Medlem nr: 28 186

avseende SD.s väljarsympatier inom LO så finns det flera undersökningar.
senaste jag hittade är SIFO 9/2 2017,alltså färsk.
Inom LO-kollektivet röstar 30% på SD.

sedan har SCB i sin statistik från 2/6-16 siffran 20,1%.

vi vet att SD ökat sedan dess så SIFO kan ligga rätt.
Alla högerradikala partier i Europa och USA (trumpväljarna) plockar sina röster från arbetarkollektivet,att något annat skulle gälla för Sverige är osannolikt.

enligt SIFO sympatiserar nu 30% av väljarna i Skåne (malmö ej inräknat) med SD och blir därmed största parti i regionen. Skåne är ju mest landsbygd så de stämmer in med väljarprofilen.

Vet inte varför sossar inte ser att deras andel sjunker samtidigt som SD ökar. Var tror de att SD:s väljare kommer ifrån? M tappar något till SD men vi skall komma ihåg att de nya moderaterna (Reinfeldt) tog sitt underlag från främst S. Nu under AKB verkar M gå tillbaks till högersidan och tappar till övriga allianspartier.
S ligger relativt still men SD ökar något. det är alltså tidigare S väljare som går över till SD istället för att gå tillbaks till S.
Tendensen är lika i hela europa,de högerextrema tar röster från arbetarkollektivet och vänstersidan krymper.
Ulf

Citera
Gossen Ruda
Inlägg Igår, 12:05
Länk hit: #84

Medlem

Det är alltid vanskligt att prata om kollektiv men att 20-30 % av arbetare röstar på SD är kanske inte konstigt, det har aldrig varit 100 % S. Berra och Kurre som jobbar på bilverkstad och på fritiden sysslar med amerikanare och dragracing har nog aldrig röstat på S. De är kanske inte heller med i LO så man får skilja mellan LO och arbetarkollektivet. Men man skall nog inte se för enkelt på saken. Som jag visat tidigare, mellan valen 2010 och 2014 när SD gick framåt kraftigt ökade också S lite så någon röstflykt därifrån tror jag inte på. Det var M som minskade kraftigt och som tappar fortfarande.

--------------------

Citera
Bengalow
Inlägg Igår, 12:51
Länk hit: #85

Medlem
Antal inlägg: 2 872
Medlem nr: 24 333

Jag tror att det finns en ganska enkel förklaring till att "arbetare" sviker S och går till M+SD. De senaste 8-10 åren har inte gett den klassen något nämnvärt, när man jämför med vad höginkomsttagare fått av den borgerliga regeringen. Man vill också ha rätt till det som bjuds, men när man kommer till bordet, så är det bara rester kvar efter de redan "mätta". S, som har en politik som mest liknar "skynda långsamt" går för sakta fram, för att tillfredsställa dessa. Det skall vara "snabba cash". Vi kan se på hur Kommunals medlemmar får sina 2,3%, medan skattesänkning gav 10-20% hos dem som redan hade det bra. "-Så vill vi också ha det!". När sedan samhällsfunktioner såsom rättsväsende och sjukvård kommer in och kräver "jämställdhet", så är det ingen som lyssnar. Den svenska modellen är på väg ut, sorgligt nog, för man byggde upp ett samhälle med ansvar och plikttrogenhet. Nu gäller att roffa åt sig medan man kan..."nya" arbetarpartiet" - ett hån mot alla som måste använda en tidklocka för att få betalt, medan andra kan vakna kl 10 och gå på "kundbesök" med lunch och "gratis" middag i lobbybranschen. Snacka om närande och tärande!

Citera
Aqvakul
Inlägg Igår, 14:01
Länk hit: #86

Medlem
Antal inlägg: 93 494
Medlem nr: 12 751

CITAT (Bengalow @ 21-02-2017, 12:51) *
Jag tror att det finns en ganska enkel förklaring till att "arbetare" sviker S och går till M+SD. De senaste 8-10 åren har inte gett den klassen något nämnvärt, när man jämför med vad höginkomsttagare fått av den borgerliga regeringen. Man vill också ha rätt till det som bjuds, men när man kommer till bordet, så är det bara rester kvar efter de redan "mätta". S, som har en politik som mest liknar "skynda långsamt" går för sakta fram, för att tillfredsställa dessa. Det skall vara "snabba cash". Vi kan se på hur Kommunals medlemmar får sina 2,3%, medan skattesänkning gav 10-20% hos dem som redan hade det bra. "-Så vill vi också ha det!". När sedan samhällsfunktioner såsom rättsväsende och sjukvård kommer in och kräver "jämställdhet", så är det ingen som lyssnar. Den svenska modellen är på väg ut, sorgligt nog, för man byggde upp ett samhälle med ansvar och plikttrogenhet. Nu gäller att roffa åt sig medan man kan..."nya" arbetarpartiet" - ett hån mot alla som måste använda en tidklocka för att få betalt, medan andra kan vakna kl 10 och gå på "kundbesök" med lunch och "gratis" middag i lobbybranschen. Snacka om närande och tärande!

Bra analys! tummenupp.gif

--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
Gossen Ruda
Inlägg Igår, 15:20
Länk hit: #87

Medlem

Glöm inte heller att den svenska arbetaren är utrotningshotad. Arbetsmarknaden har förändrats. Frågan är om S med rötter inom arbetarrörelsen kan attrahera dagens manchettarbetare som sitter framför en dator? Kanske dags för ett nytt parti som kan framföra deras önskemål ur ett vänsterperspektiv utan "Upp till kamp".

--------------------

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
Skriv svarNytt inlägg
2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-02-2017, 14:15

Allt om Trädgård Nr.98

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon