Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > nån som har koll på EC-mätare?, har för högt EC värde, vad kan hända?
          gbrbeats
          Inlägg 16-11-2016, 08:20
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          16-11-2016
          Medlem nr: 84 778



          Hej. köpte en EC-penna och testade mina olika hydrobehållare hur värdena var. sallad ska ha runt 0.5-1.5 om jag minns rätt. min sallad hade dock upp mot 3.0-4.0. jag har läst att man kan ta död på dem om det är så högt EC-värde. dock har min sallad klarat sig jättebra och hållt bra i ett halvår. nu är dem lite beska men annars prima och jättestora. dom trivs, så hur kan detta komma sig?

          Och hur jag jag för att minsta värdet? är det bara att ha i mindre näring i vattnet?

          Tack =)
           
          Citera
          addo
          Inlägg 18-11-2016, 12:14
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 599
          Medlem sedan:
          29-06-2009
          Medlem nr: 24 498



          Jag har bara erfarenhet av att odla akvarieväxter i näringslösning så det är inte säkert att det är jämförbart. Men det är bättre att byta mer vatten oftare för att återgå till grundvärdena så det inte hinner byggas upp obalans bland ämnena som leder till ett ökat jon innehåll och där med högre konduktivitet över tid.

          Kollar du den nyblandade näringslösningen och den ser bra ut så skulle jag köra på den fast byta vatten oftare.
          Ska du dosera en mindre dos bör du byta mycket vatten även då, rent generellt brukar tillverkarna rekommendera onödigt höga doser näring just för dom vill sälja så mycket som möjligt. Jag vet dock inte hur det ligger till med den rekommenderade dosen när det gäller näringslösningar för hydroponi.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 17:53
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon