Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Myskmadra som gulnar
          NenaSthlm
          Inlägg 13-06-2020, 11:30
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          23-01-2010
          Medlem nr: 27 542



          Hej, har de senaste åren fått problem med min myskmadra. Den är fin på våren men nu gulnar och vissnar den bort. Den är gles och hinner inte ens börja blomma. Den står i ett skuggigt läge med höga buskar, i vanlig jord. Den får kogödsel på våren och det känns inte som det är för torrt. Tidigare hade den mer sol men nu skuggar de stora buskarna. Tips på vad problemet kan vara?
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  76CB2B31_4848_4162_8678_BF8916DFA13D.jpeg ( 168.11k ) Antal nedladdningar: 6
           
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 13-06-2020, 12:57
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Jag vet inte vad det är, krävs nog en riktig analys av plantorna om man vill veta orsaken men jag vågar mig på en gissning - svampangrepp.

          Jag har nämligen exakt likadant angrepp på myskmadran här och jag tror det är tredje året. Jag tänker ta bort den, ingen större förlust för mig i alla fall.

          Det varmare klimatet, värmen som kommer allt tidigare, långa torrperioder gör att mera oönskade företeelser ökar i våra trädgårdar. Detta tillsammans med den ökade globala handeln med växter som för in både sjukdomar och insekter som överlever ger oss nya utmaningar i trädgårdslivet.
           
          Citera
          Kakaduan
          Inlägg 16-06-2020, 13:03
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 787
          Medlem sedan:
          28-01-2004
          Medlem nr: 2 733



          Såg i helgen att vår myskmadra också har gulnat, men jag utgick från att det var p.g.a. att det var torrt! Nu måste jag ta en närmare titt och se om det ser ut som något annat...

          Kakaduan
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 18-04-2024, 06:57
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon