Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Våra katter, Tråd för att presentera era katter för oss.
          Eva-Helene
          Inlägg 01-11-2018, 18:30
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem sedan:
          04-07-2007
          Medlem nr: 11 365



          Jag tar mig friheten att starta en presentationstråd eftersom de gamla trådarna inte syns. Det är dags att blåsa liv i den här avdelningen, eller hur? smile.gif

          Jag och min make har 3 katter nu. Här är de:

          Lurven, han fyllde 9 år i september. Här är han på väg hem efter en veckolång utflykt. Det krävdes en hel del lockande och uppmuntran för att få honom att följa med, han är väldigt mycket katt. giggle.gif

          Bifogad fil  Krympt_Lurven_p__hemv_g.jpg ( 379.06k ) Antal nedladdningar: 3


          Kurre, som fyllde 2 år i juni. Nu när det börjar bli kallt ute är det skönt att sitta och spana en stund före utegång, säger han. Men han tycker det är märkligt att hans piedestal blivit så liten...förr kunde han ligga på den ju.

          Bifogad fil  Kurre_p__spaning_krympt.jpg ( 190.35k ) Antal nedladdningar: 6






          Sist men inte mins...eller jo, han är ju minst - än så länge i vart fall: Zorro, född sista maj i år. Han har 2 växlar: full rulle eller sovande/vilande (helst i mattes famn, spela roll vad matte säger!) rolleyes.gif

          Bifogad fil  Zorro_krympt.jpg ( 444.85k ) Antal nedladdningar: 7





          Redigerat av Eva-Helene: 01-11-2018, 18:31


          --------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)


          cancer.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 01-11-2018, 19:46
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Lyckliga dig som har så söta katter!
           
          Citera
          Unni
          Inlägg 02-11-2018, 13:36
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 235
          Medlem sedan:
          02-11-2002
          Medlem nr: 71



          Hej bidrar med min "tant" :-)

          Fidelin är en diva på ca 10 år. Pratar jättemycket och har åsikter om det mesta.

          Bifogad fil  Fidelin_2018.jpg ( 716.97k ) Antal nedladdningar: 4


          /Unni
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 08-11-2018, 20:56
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Långa perioder får vi ta hand om vår sons katter Sigge och Saffran. Sigge är gråspräcklig med vit bringa och den största av dem. Han är klok och går att dressera ganska mycket för att vara katt. Saffran är en kopia på Kurre härovan, mer livlig, matvrak och pratar en hel del. Båda älskar tonfisk i vatten, som de får 2 ggr/vecka. Sonen tycker att vi göder katterna, men det beror på att de är så nerbantade, när de kommer till oss. Vi har dem just nu fram till jul och denna gång hade de normalt hull och är inte lika glupska utan äter bara en del av sin ranson, som de får 3 ggr/dag. Saffran är omöjlig att få att sluta att krafsa på vår sovrumsdörr framåt morgonsidan, i somras redan framåt 5-6, nu mellan 7-8. Ibland går min fru upp och ger mat, men jag väntar alltid tills jag stiger upp runt 8-tiden.
          Det är en hel del jobb med katter som att rengöra kattoaletten och sopa runt den. Jag har provat olika sorters kattsand, men nu har jag hittat en som jag gillar Cattia från Best Friend, en vit klumpbildande sand som jag köper på ICA.
          Basmaten är torrfoder från Royal Canin kompletterat med varierande "reservmat" från
          ICA, just nu laxbaserat från Bilanx.
          Katterna är väldigt snälla mot varandra trots att det är två hankatter (kastrerade) och är födda 2008, så några år till kan de nog leva.
          Jag tillhör motståndarna mot kattkoppel, anser att det är mot kattens natur att vara fängslad, skulle aldrig förmå mig att koppla upp Sigge och Saffran, då det gränsar mot djurplågeri.
          Så jag och min fru trivs med våra katter och vad det verkar så trivs de med oss. Vår andra son bor i närheten och när han kommer på besök får han alltid sällskap av Sigge, det är ömsesidig vänskap mellan dem.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 14:17
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon