Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur stoppas SD
          Mjärden
          Inlägg 02-07-2017, 18:06
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Vad vi hittills sett så fungerar inte skrämselpropaganda och nazistspöket att stoppa SD ökning. För det mesta har det handlat om person och inte om politik. Visserligen är Kent Ekeroth på tapeten nu, men när han är ute ur leken gör de andra partierna klokt i att glömma honom snarast möjligt.
          Den enda framkomliga vägen att plocka bort partisympatisörer från SD är att diskutera politik och inte person. Jag tycker att Magdalena Andersson är inne på rätt spår, när hon hävdar att SD,s politik är arbetarovänlig och gynnar höginkomsttagare och att de hör hemma i Moderaternas plandel. Om man börjar syna SD,s politik över hela linjen tror jag att de får svårare att behålla sina väljare i det kommande valet samt att man klarar att hantera asylsökande på ett bra sätt och håller en fast linje vad gäller de som får stanna och ser till att som får avslag blir tillbakaskickade. Blir intressant att se om Magdalenas linje är något som håller i sig framåt valet eller om man åter spårar ur på sin föga framgångsrika personkritiksstrategi.

           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 02-07-2017, 22:17
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          förstår att vänstersidan är orolig då det nu visat sig att de flesta av SD sympatisörerna faktiskt tillhör LO-grupperna,alltså S väljare som hoppade av till främst M under Reinfeldt och nu går till SD istället för att gå tillbaks till fållan.Jo,någonstans måste ju sossarnas 20-25% hamna när de inte längre röstar på S.
          under S storhetstid hade de ju 45-50% sv rösterna,nu nere på runt 27 enl. senaste mätning.
          hur stoppa SD? främst genom att politikerna visar vilken vision de har för vårt samhälle. Nu går vi in i Almedalsveckan och lämnade Järna veckan som tydligt blev en flopp.
          Får se vilka partiledare som kommer med politik istället för personangrepp,med lösningar på de problem vi står inför. S har ju lämnat walkover då de tydligt saknar visioner och inte tänker sig att utnyttja den enorma exponering som Almedalsveckan ger inrikespolitiken.
          politikintresserade har ju nu ett eldorado framför TV.n då man sänder många timmar om dagen.

          Men för att stoppa SD krävs framförallt praktisk politik.
          det som svenska folket kräver är 1. en bostadspolitik som håller,det fattas enormt mycket bostäder och hittills är det mest prat som kommer.Man ägnar sig inte åt de problem som gör att bostadsbyggandet hålls nere.
          2. En jobbpolitik som håller. just nu är det högkonjuktur och arbetslösheten växer.Nu förklarar man det med att de nyanlända plockas in i systemet och fastnar där. det är ju bara en delförklaring då huvudproblemet är
          3. skola och utbildning som släpar efter.lärarbrist ,löneproblem,diciplinproblem och skolor där de flesta elever inte pratar svenska.Den kommunala skolan har misslyckats då ojämlikheten mellan kommunerna växer.Även här är orättvisan mellan lärarlöner något som bidrar till problemen.
          yrkesutbildningar som saknar elever och linjer på gymnasier som läggs ner pga lärarbrist och saknat elevunderlag,i yrken som idag är bristyrken.
          4.Vården. Också här är det främst personalbristen som ställer till det med långa vårdköer som följd.
          För dåliga lönenivåer och för lite skillnader mellan yrkeskategorierna gör att få vill vidareutbilda sig.det ihop med oftast en urusel planering och organisation gör att den offentliga vården håller på att krascha.Den privata sektorn klarar sig betydligt bättre.
          5. polis och lag o ordning. Precis samma problem här,en total felorganisation ihop med dåliga löner gör att polisen i dagsläget MINSKAR trots fler resurser.Regeringen står totalt handfallen.
          grundproblemet,de dåliga lönerna diskuteras inte ens,bara att antalet poliser måste öka.
          6. Integration som inte funkar o aldrig har gjort det. Polisen lämnar över i problemområdena pga resursbrist (personal) och de kriminella kan fritt växa sig starka.Narkotika säljs öppet och de boende trakasseras.
          Vi ser samma mönster upprepas som i Europa där man nu i stort har öppet krig mot dessa ligor.Vi har inte kommit dit än men är på god väg.

          Kom till rätta med ovanstående så tappar SD sitt väljarunderlag.trots att jag är Liberal så förordar jag också en restriktiv flyktingpolitik. Sverige har fått nog och vi klarar inte detta längre.tom i min lilla kommun har vi fått ett av södra Sveriges värsta problemområde.polis saknas och invånarna börjar känna sig rädda.
          SD:s väljarunderlag växer stadigt och i min valkrets röstade 30% på SD i förra valet.Nästa val 30-50%?
          I min kommun byggs väldigt lite,industrin flyttar eller läggs ner och inga nyetableringar sker.trots södra Sveriges bästa kommunikationer och närhet till kompetens.
          Men det är lokalpolitik och hänger ju inte ihop med rikspolitiken,men folk här misströstar och flyttar ifrån kommunen. De som flyttar hit är placeringar från migrationsverket och som så småningom hamnar i kommunens försörjningsplan.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-07-2017, 05:05
          Länk hit: #3


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Om SD hamnar i regering kommer de förmodligen att falla ihop lite, ungefär som MP gjort nu. Det är nog det enda som kan hota dom. Men om SD försvinner kommer det växa fram ett nytt invandringskritiskt parti, förmodligen betydligt radikalare. Så länge vi har "utanförskapsområden" som bara blir fler och fler och är fulla med kriminella gäng och tusentals islamister och så vidare, så kommer det finnas underlag för sådana partier. Folk minns ännu hur det var innan Sverige satsade på multikultur och man saknar det.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-07-2017, 09:05
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          i dagens Smålandspost finns ett reportage om ett sammanträde hos SD:s länsledning,Någon har haft med sig en bandspelare på mötet och läckt det till pressen.
          Det som sägs är att SD tror de kommer att få stora framgångar i framförallt två kommuner,däribland min.
          farhågorna de har är att de inte kommer att ha folk att fylla platserna med.Man vill inte heller ha öppna listor då deras erfarenhet av det är citat"det kommer ju bara en massa konstiga människor".
          Redan nu har man problem med sin representation,det finns avhoppade vildar,tomma stolar m.m.
          på bandet finns också antydningar om interna bråk som splittrat partiet vilket ju synts tidigare iom att ledamöter hoppar av.
          jag har faktiskt svårt att se att ett parti som SD kan växa och få något gjort. Deras partiprogram är jätterörigt och de saknar totalt insikt i hur en kommun fungerar.
          T.ex lägger man motioner i kommunen i frågor som hör hemma i riksdagen.de plockas givetvis bort men förståelsen för detta från SD:s sida är liten.
          deras väljare är ju oftast vanligt folk som av olika anledningar bara ser invandring som ett gigantiskt problem. deras väljare har inte satt sig in i vad som orsakar problemen utan går bara på SD:s utsago om att det är invandringen som ställer till det. hade de läst deras partiprogram hade de sett vad SD egentligen vill....
          ett isolerat Sverige med stängda gränser både för handel o förflyttningar. Trump kör en liknande retorik.

          En rolig motion har lagts i min kommun från SD. man vill förbjuda att det finns importerad mat i kommunen.
          (troligen pga att man vill svälta ut araberna). då uppkom frågan om bananer o ris kan räknas som import?
          För det serveras faktiskt både på äldreboendet o i skolan.Apelsiner,clementiner men även andra grönsaker som inte odlas i Sverige.
          Vi får se hur det går för den motionen men faktum är att kommunen inte har beslutanderätt annat än över den kommunala maten och även där finns det en EU lagstiftning som måste följas.
          Tror att den stryks med motivering att det inte är en kommunal fråga.
          För min del tror jag att ungarna både vill ha apelsiner o bananer kvar och ris ingår faktiskt i många rätter som räknas som husmanskost.
          vad blir nästa steg,kebab o pizza är ju inte heller svenskt.....
          Så ser man på vad de vill egentligen så framträder deras rötter inom nazismen tydligare.
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 03-07-2017, 09:23
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          CITAT (malarmaster @ 03-07-2017, 10:05) *
          En rolig motion har lagts i min kommun från SD. man vill förbjuda att det finns importerad mat i kommunen.
          (troligen pga att man vill svälta ut araberna).


          Varför tramsar du? Det är ett 1 år gammalt förslag så nog vet du att det handlar om att satsa på närproducerad mat.

          https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/s...a-lite-flexibel

          När du kallar det nazistiskt och att man "troligen vill svälta ut araberna" om man vill satsa på närproducerad mat så undrar jag om du är nykter?
          Var det inte du som utnämnde dig själv till politisk expert och dumförklarade alla oss andra? Jösses...

          Redigerat av segelbåt: 03-07-2017, 09:54
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 03-07-2017, 10:10
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          Sedan förstår jag inte riktigt trådstarten. Vill man stoppa SD som parti eller vill trådskaparen stoppa folk från att rösta på SD?
          Eller vill han stoppa folk från att ha "SD-åsikter" rent allmänt?
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-07-2017, 12:14
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (segelbåt @ 03-07-2017, 10:23) *
          Varför tramsar du? Det är ett 1 år gammalt förslag så nog vet du att det handlar om att satsa på närproducerad mat.

          https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/s...a-lite-flexibel

          När du kallar det nazistiskt och att man "troligen vill svälta ut araberna" om man vill satsa på närproducerad mat så undrar jag om du är nykter?
          Var det inte du som utnämnde dig själv till politisk expert och dumförklarade alla oss andra? Jösses...

          Visst tramsar jag o jag gillar att använda ironi. En del förstår inte det.
          Nej,man har lagt motion och man hade det med i sin budget men faktum är att det redan finns beslut på att man i första hand skall inhandla ekomat och närproducerat. tror att senaste beräkning var att man uppnått 40% andel.men det handlar ju också om kostnader och vad är närproducerat? Producerat i skåne eller Västergötland?
          Själv tyckte jag motionen i sin grundform var rolig,nästan underlag för ett revynummer. att SD sedan förklarar att bananer var undantagna ökar ju bara komiken. Man hade förstått (troligen efter googling) att bananer inte växer i den svenska skogen.
          Och tro mig,av de SD ledamöter som sitter i Alvesta är deras IQ i klass med deras skonummer.Yttrar sig aldrig och dirigeras av sin partiordförande.
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 03-07-2017, 12:36
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          CITAT (malarmaster @ 03-07-2017, 13:14) *
          Visst tramsar jag o jag gillar att använda ironi. En del förstår inte det.
          Nej,man har lagt motion och man hade det med i sin budget men faktum är att det redan finns beslut på att man i första hand skall inhandla ekomat och närproducerat. tror att senaste beräkning var att man uppnått 40% andel.men det handlar ju också om kostnader och vad är närproducerat? Producerat i skåne eller Västergötland?
          Själv tyckte jag motionen i sin grundform var rolig,nästan underlag för ett revynummer. att SD sedan förklarar att bananer var undantagna ökar ju bara komiken. Man hade förstått (troligen efter googling) att bananer inte växer i den svenska skogen.
          Och tro mig,av de SD ledamöter som sitter i Alvesta är deras IQ i klass med deras skonummer.Yttrar sig aldrig och dirigeras av sin partiordförande.


          Ironi fungerar inte på internet, det borde ett geni som du veta.
          Och när du sedan fortsätter med ditt trams att dom inte förstår att bananer inte växer i Sverige så blir man bara trött.

          Normalt sett har jag inget emot lite politikerförakt, men när det kommer från en hobbypolitiker med hybris så ger det en äcklig eftersmak.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-07-2017, 13:28
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          sorry,jag kommer aldrig att se SD-politiker som jämbördiga andra. deras parti och ideologi bygger på nazism oavsett vad deras partiledare säger. fick de chansen hade du fått se demokratin fara ut genom fönstret.
          men jag gör skillnad på deras väljare och de som är aktiva inom partiet.
          Väljarna är missnöjesröstare,ungefär samma som röstade på trump eller på brexit.
          som inte orkar sätta sig in i problematiken utan tror på en Quick fix.
          så oavsett vad du säger så ser jag dem som okunniga,dumma och ute efter ett helt annat samhällssystem.
          Kom ihåg,hitler började också med ett underlag baserat på missnöje men med en dold agenda.
          Jag kan sitta och snacka med alla partier och vi kan lugnt diskutera olika lösningar men Sd går inte att diskutera med då de saknar grundläggande kunskaper hur samhället funkar.
          de smarta sitter i Stockholm ,i partiledning o riksdag. för övrigt fick hopplock från öppna listor försöka fylla platserna ute i kommunerna.
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-07-2017, 13:41
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Övriga partier får sluta föra en invandraröppen politik och börja ställa krav på invandrare och utvisa fler. SD är ett enfrågeparti även om de försöker bredda sig, folk som är rädda för invandringen och ser det som ett hot stödjer SD.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-07-2017, 15:10
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          Sverige har idag en restriktiv invandrarpolitik och långt ifrån alla får stanna.
          Det som brister nu och som folk ser är brottsligheten som ökar i problemområdena och som sprider sig toll övriga samhället.
          här är det lag o ordning som saknas,något som regeringen kunde gjort något åt istället för att snacka.de flesta boende i dessa områden är ju faktiskt vanliga skötsamma som inte vill något annat än att ha lugn o ro.
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-07-2017, 16:24
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Men invandrarna och invandringen får skulden ändå och det utnyttjar SD. Sen kanske det är sant också. Den uppmärksammade skjutningen på Vår krog och bar exempelvis. 8 dömda, en "svensk" och 7 från Somalia.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 03-07-2017, 17:07
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (malarmaster @ 03-07-2017, 14:28) *
          sorry,jag kommer aldrig att se SD-politiker som jämbördiga andra. deras parti och ideologi bygger på nazism oavsett vad deras partiledare säger. fick de chansen hade du fått se demokratin fara ut genom fönstret.
          men jag gör skillnad på deras väljare och de som är aktiva inom partiet.
          Väljarna är missnöjesröstare,ungefär samma som röstade på trump eller på brexit.
          som inte orkar sätta sig in i problematiken utan tror på en Quick fix.
          så oavsett vad du säger så ser jag dem som okunniga,dumma och ute efter ett helt annat samhällssystem.
          Kom ihåg,hitler började också med ett underlag baserat på missnöje men med en dold agenda.
          Jag kan sitta och snacka med alla partier och vi kan lugnt diskutera olika lösningar men Sd går inte att diskutera med då de saknar grundläggande kunskaper hur samhället funkar.
          de smarta sitter i Stockholm ,i partiledning o riksdag. för övrigt fick hopplock från öppna listor försöka fylla platserna ute i kommunerna.


          Delar din bedömning i det fallet, alla icke - demokrater börjar med angrepp på den fria pressen, så också SD.

          Det blir onekligen något av lyteskomik när sverigedemokratiska kommunpolitiker ger sig in i klimatdebatten slap.gif

          http://supermiljobloggen.se/dumheter/2017/...-utandningsluft
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-07-2017, 17:10
          Länk hit: #14


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (malarmaster @ 03-07-2017, 14:28) *
          sorry,jag kommer aldrig att se SD-politiker som jämbördiga andra. deras parti och ideologi bygger på nazism oavsett vad deras partiledare säger. fick de chansen hade du fått se demokratin fara ut genom fönstret.
          men jag gör skillnad på deras väljare och de som är aktiva inom partiet.
          Väljarna är missnöjesröstare,ungefär samma som röstade på trump eller på brexit.
          som inte orkar sätta sig in i problematiken utan tror på en Quick fix.
          så oavsett vad du säger så ser jag dem som okunniga,dumma och ute efter ett helt annat samhällssystem.
          Kom ihåg,hitler började också med ett underlag baserat på missnöje men med en dold agenda.
          Jag kan sitta och snacka med alla partier och vi kan lugnt diskutera olika lösningar men Sd går inte att diskutera med då de saknar grundläggande kunskaper hur samhället funkar.
          de smarta sitter i Stockholm ,i partiledning o riksdag. för övrigt fick hopplock från öppna listor försöka fylla platserna ute i kommunerna.
          Oavsett hur kasst partiet är tycker i alla fall väljarna att det är bättre än ditt parti. Det måste svida en del. Och att det är lättare att diskutera med de övriga partierna är kanske för att det är marginella och minskande skillnader mellan dom. Man håller på och käbblar om oväsentlig skit som nivåer på RUT eller vilken årskurs man skall få betyg från medan Sverige håller på att falla sönder.
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 03-07-2017, 17:31
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          CITAT (Gunilla T @ 03-07-2017, 18:07) *
          Delar din bedömning i det fallet, alla icke - demokrater börjar med angrepp på den fria pressen, så också SD.


          Är pressen någon sorts helig ko som man inte får kritisera? Både CNN och SR har ju nyligen ertappats med att göra fakenews.

          Redigerat av segelbåt: 03-07-2017, 17:39
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-07-2017, 17:39
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Gunilla T @ 03-07-2017, 18:07) *
          Delar din bedömning i det fallet, alla icke - demokrater börjar med angrepp på den fria pressen, så också SD.

          Det blir onekligen något av lyteskomik när sverigedemokratiska kommunpolitiker ger sig in i klimatdebatten slap.gif

          http://supermiljobloggen.se/dumheter/2017/...-utandningsluft

          inte bara i miljödebatten,de använder alternativ fakta,gärna egenproducerad.
          så naivt att de inte förstår att det är så lätt att kontrollera och genomskåda.det är precis som att de befinner sig på en annan planet. Hitler hade ju en propagandaminister som körde på likadant.

          och vad många tar illa vid sig när man angriper SD. Huggorm,jag trodde du var en sansad person.
          Nej,jag mår inte illa av att folk luras att rösta på SD. de lär vakna upp när SD politik börjar föras.
          det skulle kanske inte vara så illa att låta M regera lite med SD. i Finland spricker nu sannfinländarna när de fick ansvar och ute i europa verkar högervågen stanna av .Att du dessutom inte ser skillnaderna mellan borgerlig politik o vänsterpolitik betyder ju bara att du inte är påläst vad de olika partierna vill. Hade det bara handlat om marginella skillnader hade vi inte haft blockpolitik.

          CITAT (segelbåt @ 03-07-2017, 18:31) *
          Är pressen någon sorts helig ko som man inte får kritisera? Både CNN och SR har ju nyligen ertappats med att att göra fakenews.

          ge exempel. Särskilt som det tv sända forumet om just denna fråga avhandlats idag i Almedalen.
          Givetvis får man kritisera pressen men man bör då kunna påtala vilka fel de gör.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 03-07-2017, 18:24
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (segelbåt @ 03-07-2017, 11:10) *
          Sedan förstår jag inte riktigt trådstarten. Vill man stoppa SD som parti eller vill trådskaparen stoppa folk från att rösta på SD?
          Eller vill han stoppa folk från att ha "SD-åsikter" rent allmänt?

          Jag tänkte väl närmast på hur de andra partierna skall agera för att inte SD skall växa sig så stora att de får så mycket röster i valet att det blockerar regeringsbildningen. Malarmästaren verkar vara fast i den beskrivning som varit gängse att det är ett nazistiskt parti, men som inte påverkat sympatierna för SD, snarare tvärtom. Om man i stället som rudan kunde ta ner och förenkla ett parti som kanaliserar invandrarmotståndet. De partier som genererar röster till SD är V, M och C samt kanske i viss mån L, övriga partier försöker i stället att föra fram en egen politik på invandring och migration, som om den lyckas kommer att "smälta ner" SD. När det finns partiledare som Annie Lööv som går ut och förordar fri invandring kan man tänka sig att rösta på SD i ren protest.
          Jag har lite idéer om hur man skulle kunna ändra på invandrings- och integrationspolitiken och därmed göra SD mindre intressant, men det tar jag i ett kommande inlägg.
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 03-07-2017, 18:36
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          CITAT (malarmaster @ 03-07-2017, 18:39) *
          ge exempel. Särskilt som det tv sända forumet om just denna fråga avhandlats idag i Almedalen.
          Givetvis får man kritisera pressen men man bör då kunna påtala vilka fel de gör.


          Googla själv? Kan ge dig sökord CNN London fake news och SR Järva SD-skylt.

          Redigerat av segelbåt: 03-07-2017, 18:37
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 03-07-2017, 18:44
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          CITAT (Mjärden @ 03-07-2017, 19:24) *
          Jag tänkte väl närmast på hur de andra partierna skall agera för att inte SD skall växa sig så stora att de får så mycket röster i valet att det blockerar regeringsbildningen. Malarmästaren verkar vara fast i den beskrivning som varit gängse att det är ett nazistiskt parti, men som inte påverkat sympatierna för SD, snarare tvärtom. Om man i stället som rudan kunde ta ner och förenkla ett parti som kanaliserar invandrarmotståndet. De partier som genererar röster till SD är V, M och C samt kanske i viss mån L, övriga partier försöker i stället att föra fram en egen politik på invandring och migration, som om den lyckas kommer att "smälta ner" SD. När det finns partiledare som Annie Lööv som går ut och förordar fri invandring kan man tänka sig att rösta på SD i ren protest.
          Jag har lite idéer om hur man skulle kunna ändra på invandrings- och integrationspolitiken och därmed göra SD mindre intressant, men det tar jag i ett kommande inlägg.


          Då förstår jag vad du menar.
          Men varför lägga tid och kraft på att hindra ett parti, eller hindra folk från att rösta på ett visst parti?
          Är det inte sundare att skapa bättre alternativ istället? Eller inför diktatur med en gång så slipper vi problemet med att folk "röstar fel"...
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-07-2017, 19:13
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          man kan aldrig hindra folk från att rösta på ett parti som är registrerat.
          För att förminska SD måste övriga partier föra en politik som ger resultat.
          Dvs utbilda ungdomar så att de kan få jobb =färre som rekryteras till kriminalitet.
          över 30% hoppar av gymnasiet,förutsättningen för att få ett jobb,vilket som.
          börja bygga. finns det fler områden att flytta till utanför dessa problemområden minskar man ju det sociala trycket.
          För att kunna bygga måste man ändra på byggregler,ta bort kommunernas vetorätt avseende mark och se över både finansiering och hyreslagen.
          alliansen började reformera,sossarna stoppade.
          Ta itu med polisen,det är ju orimligt att poliskåren minskar samtidigt som brottsligheten ökar.
          Ge dem ett rejält lönelyft,locka tillbaks de som hoppat av och utbilda fler.
          första steget bör vara att tillsätta en polis som rikspolischef och inte en trött gammal sosse utan erfarenhet av poliskåren.
          Förstatliga skolan så att den blir mer lika i alla kommuner,höj lärarlöner och inför ett särskilt lönebidrag till de lärare som vill jobba i problemområdena.detta bör vara kopplat till en viss kompetensnivå.
          utöka SFI kraftigt och inför språkprov vid medborgarskap.nyanlända får två år på sig att lära svenska,sedan språkprov. saknas jobb o misslyckat språkprov kan inte permanent uppehållstillstånd ges.
          Några punkter som jag tror de flesta svenskar skulle gilla.
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 19:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon