Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 5:2 metoden
          Whiskuchi
          Inlägg 21-08-2013, 15:15
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem sedan:
          31-07-2005
          Medlem nr: 6 274



          Jag kör 16:8 istället. Hoppar helt enkelt över frukosten och äter dagens första mål vid lunch. Märker inget av ökad hunger (tvärtom, jag är hungrigare de dagar jag ätit på morgonen) eller trötthet.


          --------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 21-08-2013, 19:12
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Gossen Ruda @ 21-08-2013, 09:22) *
          Jag skall inte fråga från vilken nivå. rolleyes.gif Det är självklart så att fastar man i två dagar per vecka går man ner under förutsättning att man inte tar igen detta övriga dagar. Alla klarar nog inte att fasta, min mage börjar ofta bråka efter 4-5 timmar. Det är individuellt.

          Jag kan svara i alla fall. (har redan sagt det tidigare i tråden också. smile.gif ) Har 5 kg som bitit sig fast. Gick ner ca 15 kg fram till maj ungefär, men resterande 5 kg har vägrat släppa taget.
          Men vikten pendlar ju lite. Bara för att det var -1,2 i morse betyder det inte att det är det om en vecka.

           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 21-08-2013, 19:37
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Om jag inte kommer ihåg fel så sa man i TV-programmet att det var bra för hjärnan också . Den skulle " reparera " sig under fastan.

          Ska läsa lite om den här metoden , har köpt en bok om dieten , ska bli intressant att se vad man sett för fördelar .

          Om man tänker efter så tycker inte jag att det är så konstigt. Tänk er när vi vandrade omskring för ett antal tusen år sedan, inte sjutton fick vi i oss en jämn mängd kalorier om man ser på t ex en vecka. Vi åt ju vad vi kom åt , vissa dagar mer och vissa dagar mindre.

          Våra kroppar funkar tydligen likadant som då även när det gäller " raffinerad " mat . Vi mår nog ganska bra av att äta så " naturligt " som möjligt .


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 21-08-2013, 20:38
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          CITAT (mamamaggan @ 21-08-2013, 20:37) *
          Om jag inte kommer ihåg fel så sa man i TV-programmet att det var bra för hjärnan också . Den skulle " reparera " sig under fastan.

          Faktum är att under fastedagarna känner jag mig väldigt alert i skallen. Vet ej vad det egentligen beror på, kanske något reservaggregat som hoppar igång. dunno.gif
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 21-08-2013, 21:40
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          Jag är mycket piggare de dagar jag fastar och får mycket mer gjort när jag kommer hem från jobbet. Det kan bero på att "hungriga hundar jagar bäst" eller att aktiviteter gör att jag inte känner hungern lika starkt. laugh.gif

          I morgon ska jag fasta igen och då försöka avstå från lunchen.....Jag kommer att ladda en påse med gurkskivor och morotsbitar för ungefär 100 kcal som backup om hungern blir allt för svår.

          Det blir 100g skinka minikeso och grönsaker till middag


          Redigerat av Anki V: 21-08-2013, 21:40


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-08-2013, 13:20
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          Nu har jag hakat på också smile.gif Har också ung. 5 kilo som inte vill försvinna.... eller rättare sagt, som försvann men tuggades dit igen förra sommaren när dotter med familj hade sin semester här nere och har sen inte velat försvinna - kanske för att dom är här nere med jämna mellanrum och lockar mig "till synd".... whistling.gif
          Hade första fastedagen igår. Gick bra till kvällen då var det svårt.... mycket vatten gick det åt.... Har svårt med det här att räkna kalorier eftersom jag aldrig gjort så förut. Höll mig till lite yoghurt (1-1½ dl) med färska hallon på morgonen, 2 muggar kaffe med grädde i till lunch och soppa till middag. Hemmagjord med egengjord buljong, trattkantareller, lite kött, lite potatis och lök i. Låter det som om det höll sig inom gränsen?


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 24-08-2013, 17:25
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Anki på Öland @ 24-08-2013, 14:20) *
          Nu har jag hakat på också smile.gif Har också ung. 5 kilo som inte vill försvinna.... eller rättare sagt, som försvann men tuggades dit igen förra sommaren när dotter med familj hade sin semester här nere och har sen inte velat försvinna - kanske för att dom är här nere med jämna mellanrum och lockar mig "till synd".... whistling.gif
          Hade första fastedagen igår. Gick bra till kvällen då var det svårt.... mycket vatten gick det åt.... Har svårt med det här att räkna kalorier eftersom jag aldrig gjort så förut. Höll mig till lite yoghurt (1-1½ dl) med färska hallon på morgonen, 2 muggar kaffe med grädde i till lunch och soppa till middag. Hemmagjord med egengjord buljong, trattkantareller, lite kött, lite potatis och lök i. Låter det som om det höll sig inom gränsen?

          Du kan gå in på www.matdagboken.se och skriva in vad du äter så räknar den ut kalorierna!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-08-2013, 19:55
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          CITAT (Biggan_ @ 24-08-2013, 18:25) *
          Du kan gå in på www.matdagboken.se och skriva in vad du äter så räknar den ut kalorierna!

          Tack men det känns som lite överkurs... wink.gif Håller mig till 2 sådana dagar i veckan så får vi se hur det går...


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 25-08-2013, 18:36
          Länk hit: #29


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          Förra veckan provade jag att äta enbart grönsaker (tomater o gurka) under dagen.......Det blev runt 70 kcal . På kvällen kunde jag då äta en lite ordentligare måltid. Det gick jättebra. Jag avskyr att lägga mig hungrig så jag tror att det upplägget passar mig utmärkt.

          Vi får se om det funkar lika bra denna vecka.

          /Anki


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-08-2013, 19:09
          Länk hit: #30


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          Jag gjorde mig en rejäl laddning fisk- och skaldjurssoppa idag. Det blev 12 portioner, 11 i frysen och 1 tills i morgon. Jag skrev ner allt jag hällde i för det gick ju lätt att väga och kolla energimängd. Hela alltet blev 1400 kalorier så det är ca 116 per portion. Blir kalas till fastedagarna smile.gif


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 25-08-2013, 20:27
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          CITAT (Anki på Öland @ 25-08-2013, 20:09) *
          Jag gjorde mig en rejäl laddning fisk- och skaldjurssoppa idag. Det blev 12 portioner, 11 i frysen och 1 tills i morgon. Jag skrev ner allt jag hällde i för det gick ju lätt att väga och kolla energimängd. Hela alltet blev 1400 kalorier så det är ca 116 per portion. Blir kalas till fastedagarna smile.gif



          Bifogad fil  gilla_knapp.png ( 11.53k ) Antal nedladdningar: 11


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          sparvuggla
          Inlägg 11-09-2013, 11:51
          Länk hit: #32


          Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem sedan:
          18-05-2009
          Medlem nr: 23 407



          Hahaha
          5-2 är gammaldags och inte så säker.

          Vill ni gå ner i vikt kör med 0-7 metoden ist.................................. smile.gif
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 11-09-2013, 20:31
          Länk hit: #33


          Gäster






          CITAT (Gossen Ruda @ 20-08-2013, 21:13) *
          Jag kan ju nämna att jag gick ner de kilon jag ville genom att använda 0,8-metoden. Dvs jag skar ner alla måltider med ungefär 20% rätt över hela linjen. Jag tror det kvittar vilken metod man använder, det gäller bara att skära ner på intaget.


          Ja du det är rätt, äta mindre än man förbrukar är lösningen på att gå ner i vikt.

          Sen finns det pengar i att lansera nya dieter och böcker ...
          Inte att förglömma alla dessa pulver och annat som påstås innehålla allt vi behöver!

          Brukar följa med en varning att kontakta läkare om pulvret äts längre tid trotts att det påstås innehålla allt vi behöver! Kanske det mest är en dyr dryck utan socker med stora reklamkostnader?

          Lång till baka fans de farliga metoderna med Levaxin och preludin som idag är helt utdömda och anses skadliga.
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 14-09-2013, 00:39
          Länk hit: #34


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Ja alla dessa dieter och bantningskurer, lite enkel träning kan vem som helst göra i hemmet 20-30 minuter om dagen och äta rätt och bara röra sig lite mer.
          Matdagbok och träningsdagbok är bra hjälpmedel om man vill hålla koll, det behövs inga större prestationer för att lyckas. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/index.php

          Are you planning to get rid of some extra fats from your body?...

          Here are 10 Foods That Burn Fat

          1. Oats : Its not only tastes great but also reduces your hunger. Oats contains fiber which helps and stabilizes the levels of cholesterol.

          2. Eggs : Eggs are the rich sources of proteins and low in calories. Eggs helps us to build the muscles and develops the good cholesterol.

          3. Apples : Apples are enriched with powerful antioxidants and other supplements. Most importantly it contains Pectin which helps to reduce the fat cells in the body.

          4. Green Chillies : Green chillies contains Capsaicin which helps to develop the body growth cells and burns the calories in quick time.

          5. Garlic : Garlic contains Allicin which has anti-bacterial properties helps us to reduce the fat and removes the bad cholesterol.

          6. Honey : Honey is the best one to burn fat. Add honey in warm water and take it daily in the early morning.

          7. Green Tea : Green Tea is the most effective one which helps you to lose weight. It contains Antioxidants which helps and stabilizes our body weight.Take daily 2 cups of tea for a better results.

          8. Wheat Grass : It boosts our metabolism and helps to reduce the fat.

          9. Tomatoes : Tomatoes helps us to burn the fat in quick time. It also helps us to stay away from cancer. So Take tomatoes in your diet regularly.

          10. Dark Chocolate : Dark chocolate contains Flavonoids, anti-inflammatory properties which helps to reduce the cholesterol levels in the blood. It boost the growth of serotonin in the blood and also burns the fat

          Redigerat av skånepåg: 14-09-2013, 00:43
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  banta_4__r.jpg ( 15.29k ) Antal nedladdningar: 10
          Bifogad fil  motion.jpg ( 7.84k ) Antal nedladdningar: 10
           


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 15-09-2013, 16:09
          Länk hit: #35


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Berglins lämnar som vanligt sin syn på saken. giggle.gif

          Bifogad fil  IMG.jpg ( 437.53k ) Antal nedladdningar: 61
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 19:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon