Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dammen läcker, tips!?!?!?!
          trädgårdsnjutan
          Inlägg 02-09-2012, 17:32
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem sedan:
          01-08-2009
          Medlem nr: 25 199



          Hjälp min damm läcker. Jag lade ut 6 kvadratmeter dammduk och fyllde dammen med vatten. Nu har den börjat läcka. Tänkte, jag låter den läcka tills den slutar och där i vattenkanten finns skarven, eller jag kollar var det är blött runt dammen..... När dammen lades regnade det så det är blött överallt under dammen så det gick inte. Jag kan omöjligt hitta var det finns något hål. Jag har tagit upp hela kanten runt om men kan inte hitta var det är mera blött någonstans. Försöker se var det rör sig i dammen men tycker att vattnet rör sig överallt.
          Har någon något tips??? Har inte lust att ta upp hela dammduken, eller tror ni jag måste det???
           
          Citera
          varghem
          Inlägg 02-09-2012, 21:06
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 806
          Medlem sedan:
          05-06-2009
          Medlem nr: 23 954



          när min damm läckte lät jag den göra så tills jag såg att vattennivån stannade, gick och kollade hela dammen runt efter vattenspegeln och hittade läckan
           
          Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 03-09-2012, 06:33
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem sedan:
          05-03-2008
          Medlem nr: 14 406



          Bara vänta och se, snart måste det ju torka upp efter regnen och då ser du var ytan hamnar. Fyll på då och se var det blir blött. Om du har gräs/växter/rötter/mossa som hänger över kanten från land ned i vattnet så leder de vatten som en hävert ur dammen. Då är det ingen läcka utan bara ett "designproblem".


          --------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!
           
          Citera
          trädgårdsnjutan
          Inlägg 04-09-2012, 12:47
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem sedan:
          01-08-2009
          Medlem nr: 25 199



          Tack för tipsen. Jag har ju planterat växter som lägger sig i vattnet kanske de kan bidra till vattenminskningen. Gör annars så, väntar tills det slutar regna, tyvärr ledig idag och det bara regnar... men det måste ju ta slut på regnet någon gång. Jag får då fylla på och se vart det blir blött. tummenupp.gif
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 15:03
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon