Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odla vinranka på inglasad altan i kruka?, Vilken spalje typ skulle ni rekommendera? Mer tips och råd g
          Familjensvan
          Inlägg 22-03-2021, 17:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem sedan:
          22-03-2021
          Medlem nr: 93 785



          Hej!
          Första gången jag skriver i detta forum. Jag är helt nybörjare inom plantering och trädgård. Jag skulle nu vilja få tips och råd inför en vinranka jag vill plantera..
          Jag vill ha en vinranka på våran inglasad altan som har söderläge (drömmen vore att ha vindruvor hängandes i taket). Jag har köp en stor kruka på 50L och även beställt vinrankan blå burgunder. Jag undrar nu över hur jag ska få plantan att klättra upp mot taket. Fungerar vilken spalje som helst? Jag funderar på armeringsjärn ett sånt nät, skulle den trivas med det?

          Ge mig gärna massa tips och råd inför att krukodla min vinranka eftersom den gärna vill i marken (går tyvärr inte hos oss i nuläget).
          Tack på förhand 😊
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-03-2021, 19:03
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009