Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Idéer för hur jag kan överbrygga min "trädgårdsstil" med gra
          EverleighPresley
          Inlägg 13-01-2021, 11:42
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          13-01-2021
          Medlem nr: 93 358



          Hallå! Jag är i USDA zon 5b och delar en stor balkong med min granne. Balkongen är stor men tyvärr mitt enda utomhusutrymme. Varje sommar plockar min granne upp ett stort palmträd (areca eller majestätpalm om jag skulle gissa) och planterar det i en behållare på skiljelinjen där hans sida och min sida av balkongen möts (vi har var och en hälften av däcket , även om det inte finns någon skillnad mellan oss).

          I år skulle jag vilja designa min "trädgård" i en fullstuga stuga - behållarros, hortensia, rosa och lila och vita och mjuka blå ettåriga överallt - hela affären. Men jag vill inte ha en hård sammanställning mellan den här stilen och min granns handflator. Jag vill inte heller sätta upp en avdelare mellan våra sidor på däcket eftersom vår sida får fantastiska solnedgångar och jag skulle känna mig ganska trött på att blockera hans syn på dem. Han är en bra kille.

          Så min fråga är den här: har någon några idéer till en "övergångs" -växt eller två som jag kan placera fysiskt mellan hans palm (ar) och mina mer traditionella trädgårdsväxter? På det sättet har ögat åtminstone en grundfärg när det vandrar mellan våra två sidor av balkongen. Anläggningen (arna) skulle få full sol och kommer att behöva överleva i en container, även om jag är öppen för perrenialer om det behövs eftersom jag kan försöka övervintra dem i en väns anständigt isolerade garage. Jag frågade min partner om han kunde tänka sig något sätt att blanda stugstil med tropisk stil - han svarade "du kan inte", men jag vägrar att tro atthttps://9apps.ooo/


          Redigerat av EverleighPresley: 15-01-2021, 07:24
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 02:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon