Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > -HJÄLP! Jag har sabbat min kamera!, Det blir "film" hela tiden, ist.f bilder.... (????)
          Sussie F-Flower
          Inlägg 21-03-2010, 23:34
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          Gode Gud, Hjälp mig, ni som begriper er på digitalkameror... blink.gif

          Det enda jag har gjort med min kamera var att jag härom dagen försökte att kalibrera färgerna så att rött blev rött och inte rosa... Jag har förmodligen ändrat någon inställning som jag inte är medveten om...

          Ska jag vara ärlig så står ju allt på engelska och jag behärskar inte det när det gäller kameran... no.gif Jag har förmodligen tryckt "OK" fast jag inte visste...

          Nu blir alla bilder som jag fotar, en 5 sek lång videofilm x2 (alltså 2 st filmer)!!!
          Skulle lägga upp några bilder i ett mail, nu ikväll, men det gick inte... då "förhandsgranskning inte är tillåten"!!!

          Jag har en (3-4? år gammal) SONY Cyber-shot, någon som har en aning om vad som kan ha hänt...???

          Om du inte VET men ändå har en gissning är jag tacksam för den.
          -Jag vill ju kunna ta bilder!!!

          smiley_small_hug.gif

           
          Citera
          theseraphim
          Inlägg 21-03-2010, 23:38
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem sedan:
          15-02-2008
          Medlem nr: 14 081



          du har lyckats ändra den till videoläge, finns på alla digitalkameror men det brukar finnas i standardmenyn.
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 22-03-2010, 00:00
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          CITAT (theseraphim @ 21-03-2010, 23:38) *
          du har lyckats ändra den till videoläge, finns på alla digitalkameror men det brukar finnas i standardmenyn.



          Tack! Jag har försökt att kontrollera "videoläget", för det står faktiskt "REC folders is 101ASDCF" varje gång jag slår på kameran! Men så försvinner den texten efter ett par tre sek. Jag fattar inte vad jag ska ändra TILL, när jag går in i "menyn"???
          Eller VAD jag ska gå in på...?

          Usch, så frustrerande...!
           
          Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 22-03-2010, 02:58
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 117
          Medlem sedan:
          15-12-2005
          Medlem nr: 6 842



          Du borde kunna tanka hem en bruksanvisning från

          http://www.usersmanualguide.com/sony/cyber-shot_cameras
           
          Citera
          bear
          Inlägg 22-03-2010, 07:39
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 142
          Medlem sedan:
          14-05-2007
          Medlem nr: 10 406



          CITAT (Sussie F-Flower @ 21-03-2010, 23:34) *
          Gode Gud, Hjälp mig, ni som begriper er på digitalkameror... blink.gif

          Det enda jag har gjort med min kamera var att jag härom dagen försökte att kalibrera färgerna så att rött blev rött och inte rosa... Jag har förmodligen ändrat någon inställning som jag inte är medveten om...

          Ska jag vara ärlig så står ju allt på engelska och jag behärskar inte det när det gäller kameran... no.gif Jag har förmodligen tryckt "OK" fast jag inte visste...

          Nu blir alla bilder som jag fotar, en 5 sek lång videofilm x2 (alltså 2 st filmer)!!!
          Skulle lägga upp några bilder i ett mail, nu ikväll, men det gick inte... då "förhandsgranskning inte är tillåten"!!!

          Jag har en (3-4? år gammal) SONY Cyber-shot, någon som har en aning om vad som kan ha hänt...???

          Om du inte VET men ändå har en gissning är jag tacksam för den.
          -Jag vill ju kunna ta bilder!!!

          smiley_small_hug.gif

          På min Sony Cybershot kamera ställer man in foto-läget på baksidan ovanför displayen knappen skall vara i mittläget för att ta kort, till höger för att filma video med kameran och längst till vänster när man vill se bilderna man tagit.


          --------------------
          "Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv."
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 22-03-2010, 22:02
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          CITAT (bear @ 22-03-2010, 07:39) *
          På min Sony Cybershot kamera ställer man in foto-läget på baksidan ovanför displayen knappen skall vara i mittläget för att ta kort, till höger för att filma video med kameran och längst till vänster när man vill se bilderna man tagit.



          Tack bear för ditt förslag, men det verkar inte vara just det som är felet... blink.gif
          Den inställningen står redan på "kamerabilder". (Det är den översta runda vrid-mojängen på min kamera)
          Det måste vara nånting i menyn som jag har förstört inställningarna i... blush.gif

          Efter några timmars trixande och laddning av batterier så har jag lyckats att få igång min äldsta kamera så nu har jag fotat "baksidan" på min Cyber shot.
          Så här ser min ut på baksidan.

          Jag ska/måste förmodligen, söka reda på bruksanvisningen. Fast jag gruvar mig för det om jag hittar den, för den är lika tjock som en tunn bibel och har lika liten text... crying.gif Kommer att ta mig MÅNGA dagar att hitta felet...

          Fortsätt gärna att tipsa om fler förslag för att komma åt felinställningen!
          smiley_small_hug.gif
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IM001368.JPG ( 836.12k ) Antal nedladdningar: 55
           
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 23-03-2010, 18:41
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Jag har en Sony Cybershop men av lite annan modell.
          Där kan man återställa kameran till standardinställningar.
          Även om dina inställningar inte är exakt lika så borde det gå att hitta i alla fall.


          På min kamera gör man så här:

          Slå på kameran

          Tryck Meny
          Tryck styrknappen till höger - den lilla svarta pilen som pekar till höger (du har en rund grej med svarta pilar upp, ned, vänster, höger och i mitten OK)
          Tryck sen pil ned tills du kommer till som en bild av en portfölj 1
          Tryck sen pilen höger
          Tryck sen Sen pilen ner - då komemr du till texten initialisera
          Tryck ok

          Redigerat av Alba: 23-03-2010, 18:41
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 24-03-2010, 00:04
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          CITAT (Alba @ 23-03-2010, 18:41) *
          Jag har en Sony Cybershop men av lite annan modell.
          Där kan man återställa kameran till standardinställningar.
          Även om dina inställningar inte är exakt lika så borde det gå att hitta i alla fall.


          På min kamera gör man så här:

          Slå på kameran

          Tryck Meny
          Tryck styrknappen till höger - den lilla svarta pilen som pekar till höger (du har en rund grej med svarta pilar upp, ned, vänster, höger och i mitten OK)
          Tryck sen pil ned tills du kommer till som en bild av en portfölj 1
          Tryck sen pilen höger
          Tryck sen Sen pilen ner - då komemr du till texten initialisera
          Tryck ok



          TACK Alba!!!! thanks.gif

          Jag fick i allafall till så att det blir bilder nu och inte film, när jag "trycker av".
          Jag hittade "Portfölj 1" och "Portfölj 2" men inte "initialisera"...
          Och på min kamera låg det inte under MENY, utan under SET UP.

          (Jag trodde att alla Cyber-shot var likadana!)

          Nu har jag nog gjort en massa andra om/inställningar istället, för nu när jag provade kameran så blixtrade blixten i 2-4 sek... Undrar just om jag har kommit åt slutartiden eller nåt??? blink.gif

          Fortfarande har jag så många fler ikoner i displayen när jag ska titta på objektet jag ska fota.
          Jag får nog ta med mig kameran till någon butik så kanske dom kan hjälpa.

          Nåväl, jag kan fota stillbilder nu. Hoppas att även MOVIE-funktionen funkar fortf. Jag får kolla imorgon. Trött nu...

          Tack ännu en gång för din hjälp! smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          ryss_борис
          Inlägg 27-04-2010, 10:03
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          Brukar finnas något som heter "återställ originalinställningar" tror jag. Leta efter sådan om inte annat.

          Får man annars fråga varför man har en sån kamera om man inte klarar av läsa instruktionsboken? sad.gif Känns ju lite tråkigt, måste jag säga.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-04-2010, 10:08
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (ryss_бори @ 27-04-2010, 11:03) *
          Brukar finnas något som heter "återställ originalinställningar" tror jag. Leta efter sådan om inte annat.

          Får man annars fråga varför man har en sån kamera om man inte klarar av läsa instruktionsboken? sad.gif Känns ju lite tråkigt, måste jag säga.


          Instruktionsboken till min Canon G 9 är på nästan 300 sidor. Ibland är instruktionsböckerna också dåligt skrivna/översatta. Så det blir gärna lite "trail and error"....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 27-04-2010, 10:18
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          CITAT (ryss_бори @ 27-04-2010, 11:03) *
          Får man annars fråga varför man har en sån kamera om man inte klarar av läsa instruktionsboken? sad.gif Känns ju lite tråkigt, måste jag säga.



          Jag fick kameran av min svärson när dom köpte en ny. Den jag fick hade mycket bättre kapacitet och fler funktioner än mina gamla, varför jag har valt att använda den som jag fick.
          Nu går inte objektivet ut heller på samma kamera, utan jag måste DRA ut det samtidigt som motorn skjuter ut objektivet.

          Jag lyckades med att få bort att det blev filmklipp istf bilder men så kom nästa fel då... crying.gif

          Jag måste nog lämna in den för att få ordning på den men på Mediamarkt sa dom att det skulle bli billigare att köpa en ny.

          Nu använder jag en av mina gamla istället.

          CITAT (Aqvakul @ 27-04-2010, 11:08) *
          Instruktionsboken till min Canon G 9 är på nästan 300 sidor. Ibland är instruktionsböckerna också dåligt skrivna/översatta. Så det blir gärna lite "trail and error"....



          Ja, det är så mycket att plöja igenom. Det är ju inte det att jag inte kan läsa..... men när man inte vet VART man ska läsa, alltså inte ens i vilket kapitel, för att hitta felet så känns det gruvsamt att gå igenom hela bibeln...
           
          Citera
          karlsdal
          Inlägg 29-04-2010, 12:15
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem sedan:
          30-01-2008
          Medlem nr: 13 845



          Nästa gång du får problem är det bara att ta med kameran till närmsta elektronik-affär och be dem om hjälp. Kan/vill de inte göra det så går du till nästa affär... Det SKA inte kosta något. Om inte annat så kan de kanske återsälla kameran till dess grundinställningar.
          Lycka till!!
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 29-04-2010, 13:21
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          CITAT (karlsdal @ 29-04-2010, 13:15) *
          Nästa gång du får problem är det bara att ta med kameran till närmsta elektronik-affär och be dem om hjälp. Kan/vill de inte göra det så går du till nästa affär... Det SKA inte kosta något. Om inte annat så kan de kanske återsälla kameran till dess grundinställningar.
          Lycka till!!



          Tack!
          Ja, jag måste nog göra så för själv bemästrar jag inte problemet.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:42
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon