Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tack och adjö..., Kanske dags nu...
          malcolm
          Inlägg 21-07-2010, 22:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här och kanske är det dags för mig att lämna denna sajt, synd eftersom många har varit trevliga och många goda råd har jag fått av olika slag. Det är inte lätt att stryka all medhårs hela tiden men tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig vad jag har upptäckt men kanske kommer jag tillbaka så småningom.

          Ha det gott ALLA och kram på ER! smiley_small_hug.gif

          Redigerat av malcolm: 21-07-2010, 23:02
           
          Citera
          netha
          Inlägg 21-07-2010, 23:06
          Länk hit: #2


          Gäster






          CITAT (malcolm @ 21-07-2010, 23:59) *
          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här och kanske är det dags för mig att lämna denna sajt, synd eftersom många har varit trevliga och många goda råd har jag fått av olika slag. Det är inte lätt att stryka all medhårs hela tiden men tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig vad jag har upptäckt men kanske kommer jag tillbaka så småningom.

          Ha det gott ALLA och kram på ER! smiley_small_hug.gif

          Sov på saken och så är du tillbaka här imorron. smile.gif Kram på dig också! kompiskram.gif
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 21-07-2010, 23:12
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Malcom !man är inte här för att behaga andra eller för att skaffa vänner !man är här för man tycker det är kul och för att det finns många fina människor här också , man kan strunta i dom beska bittra:)jag är inte här för att bli omtyckt eller för att skaffa vänner,jag har så många "verkliga sådana"jag är bara här för jag tycker det är kul och trevligt att ha möjligheten att prata med folk från hela Sverige bara så här på en dator,helt fantastiskt.Att tro att man kan skaffa "riktiga vänner" här ja då är man ute och seglar.Riktiga vänner finns i det verkliga livet dom som kommer hem och vill ha en fika ,dom som kommer hem till en när det är jobbigt,riktiga människor som man kan ta på och som ställer upp.Dom hittar man inte här !ja möjligtvis undantagsvis.l


          Mvh Motti kompiskram.gif
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 21-07-2010, 23:13
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (malcolm @ 21-07-2010, 23:59) *
          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här /.../

          ska man behaga alla medlemmar på ett forum har man att göra ... wink.gif
          var som du är - det är alltid bäst och du platsar här precis lika mycket någon annan!
          tjipp smile.gif


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 21-07-2010, 23:21
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Va dramatisk du är Malcolm ohmy.gif Om alla tänkte som du så skulle Odla inte ha några medlemmar flirting.gif . Ryck upp dig så ses vi snart smile.gif Du är så välkommen så!



          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-07-2010, 02:13
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Du platsar lika bra här som alla andra Malcolm och inte behöver du stryka någon medhårs eller behaga någon heller. Du behöver bara vara som du är. smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-07-2010, 05:34
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 94 308
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Alla kan inte gilla alla, så är det bara. Jag skulle sakna dig om du försvann...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Red Top
          Inlägg 22-07-2010, 06:54
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          24-05-2008
          Medlem nr: 16 329



          Det vore intressant att höra vad det egentligen var som fick dig att plötsligt bestämma dig för att lämna Odla.nu.

          Jag har nämligen ända sedan jag själv blev medlem, förundrat mig över de medlemmar, som känner behov av att basunera ut, att : "Nu hoppar jag av!"

          Är det någon sorts behov av uppmärksamhet? "Om ni inte är snälla mot mig, så går jag.

          Är inte det mest naturliga, att bara sluta skriva på forumet?

          Odla.nu är ju inte en arbetsplats, en familj, en religiös sammanslutning eller en intresseorganisation för likasinnade, åtminstone inte i Småpratsdelen.

          Du har varit här i drygt två månader.. Du kanske skulle fråga dig själv vad du har bidragit med för att få den uppmärksamhet du eftersträvar. Eller om du hamnat på fel forum.

          Det finns en uppsjö dejtingsajter, där du säkert kan hitta en paddelpartner, men kanske inte bland en samling fanatiska odlare, naturintresserade, miljövänner, husdjursägare, vars största intresse i livet kanske inte är att hitta en ny livspartner.

          Kort och gott, som Aqua skriver-"Alla kan ju inte gilla alla". Men det behövs människor av all de sorter, även på ett forum. Stanna gärna kvar och testa ett tag till.


          Ett litet råd på vägen, om du väljer att sluta vara här och gå vidare till andra forum: Var inte så öppen med vem du är och var du bor. Det är inte alltid så lyckat i webbvärlden.

          Lycka till!


          --------------------


          Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

          Jevgenij Jevtusjenko



           
          Citera
          bergvallmo
          Inlägg 22-07-2010, 07:10
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem sedan:
          14-11-2009
          Medlem nr: 26 801



          [quote name='malcolm' date='21-07-2010, 23:59' post='1257840']
          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här och kanske är det dags för mig att lämna denna sajt, synd eftersom många har varit trevliga och många goda råd har jag fått av olika slag. Det är inte lätt att stryka all medhårs hela tiden men tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig vad jag har upptäckt men kanske kommer jag tillbaka så småningom.

          Ha det gott ALLA och kram på ER! smiley_small_hug.gif

          Förstår inte riktigt hur du tänker, men inget blir väl bättre för att man gör sig själv till martyr....


          --------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...
           
          Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2010, 07:45
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (malcolm @ 21-07-2010, 23:59) *
          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här och kanske är det dags för mig att lämna denna sajt, synd eftersom många har varit trevliga och många goda råd har jag fått av olika slag. Det är inte lätt att stryka all medhårs hela tiden men tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig vad jag har upptäckt men kanske kommer jag tillbaka så småningom.

          Ha det gott ALLA och kram på ER! smiley_small_hug.gif


          Det är fullständigt meningslöst att behaga alla medmänniskor!Det bästa är att vara dig själv för då kan man lära känna dig,så långt det nu är möjligt i cybervärlden.

          Tidigare basunerade jag själv ut att jag skulle lämna Odla.Helt enkelt ville jag bli sedd och accepterad som jag är,men så fungerar det inte!

          Idag kan jag bjuda på mig själv och tycker någon-några om mitt sätt,så är det upp till dem!
          Och så länge mina motiver är goda kan jag fortsätta att vara som jag är,men detta är någonting som jag själv behöver tänka på!

          Hoppas att du stannar!!!
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-07-2010, 10:14
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 19 794
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          CITAT (malcolm @ 21-07-2010, 23:59) *
          ...tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig...

          Du kan skriva till admin och be att bli borttagen som medlem. Annars kan du ju bara sluta att skriva, ingen större skillnad egentligen. Även jag tycker att du kan fundera en gång till. Ta en paus och titta in igen om ett tag så kanske det är färre flumtrådar än nu. Fler kan det ju knappast bli i alla fall.
          Ha det bra!


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 22-07-2010, 11:37
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          CITAT (malcolm @ 21-07-2010, 23:59) *
          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här och kanske är det dags för mig att lämna denna sajt, synd eftersom många har varit trevliga och många goda råd har jag fått av olika slag. Det är inte lätt att stryka all medhårs hela tiden men tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig vad jag har upptäckt men kanske kommer jag tillbaka så småningom.

          Ha det gott ALLA och kram på ER! smiley_small_hug.gif

          Man kan inte vara alla till lags men det finns ju faktiskt ingen anledning heller kompiskram.gif Det finns alltid någon eller några som tycker att de har lite mer rätt än andra att "lägga ribban" och bestämma vilken nivå det ska vara på diskussioner och vad som får diskuteras. Men har man problem på ett forum tar man det med forumets administratör så får den personen reda ut påhopp mm.
          Man ska inte ta allt för personligt heller. Har en känsla av att vissa vågar vara lite större i truten när de slipper träffa folk personligen. Så stanna ett tag till och fundera på om du verkligen inte vill vara kvar i ett forum med så mycket kunnigt och trevligt folk bara för att ett fåtal beter sig illa ibland.


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          AndersKbg
          Inlägg 22-07-2010, 11:52
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem sedan:
          12-07-2008
          Medlem nr: 17 454



          CITAT (bergvallmo @ 22-07-2010, 08:10) *
          Förstår inte riktigt hur du tänker, men inget blir väl bättre för att man gör sig själv till martyr....

          Ganska vanligt fenomen på diverse forum. Man skriver ett "suicide letter" a la cry baby.
          Gillar inte.

          Då är det bättre att bara logga ut.
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-07-2010, 12:47
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760



          Håller med Anders,

          Sluta läsa det som stör en eller hålla paus tills det som man retar sig på har gått över. Vi alla kan inte vara till lags för hela forumet, så det är bäst att gå dit man träffar personer som man kan ha en diskussion om.

          Jag har mycket annat att komma med än sk. Flumm, men har svarat till dem som har frågat efter info till sina egna "flumm-saker". Man behöver inte ta emot det att man är en flummis eller att man är dum, det är bara söka sig till växter som det mesta handlar om, men där ser det ut att vara lite sommartorka just nu när allt växer, det blir nog mer till hösten att fråga råd till sina påtänkta växtplaneringar.
          Har redan en liten lista för hösten av olika växter, att fråga och att köpa in. Simma lugnt, så går det bra .... tummenupp.gif .... fuchian ....
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-07-2010, 13:56
          Länk hit: #15


          Moderator
          Antal inlägg: 18 363
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (AndersKbg @ 22-07-2010, 12:52) *
          Ganska vanligt fenomen på diverse forum. Man skriver ett "suicide letter" a la cry baby.
          Gillar inte.

          Då är det bättre att bara logga ut.

          Precis, och sedan tar det två dagar så är personen tillbaka igen som om inget hade hänt...
           
          Citera
          andersen
          Inlägg 22-07-2010, 14:36
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 4 128
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 51



          CITAT (malcolm @ 21-07-2010, 23:59) *
          Har insett att jag på många sätt inte behagat alla medlemmar här och kanske är det dags för mig att lämna denna sajt, synd eftersom många har varit trevliga och många goda råd har jag fått av olika slag. Det är inte lätt att stryka all medhårs hela tiden men tyvärr finns ingen funktion för att avregistrera sig vad jag har upptäckt men kanske kommer jag tillbaka så småningom.

          Ha det gott ALLA och kram på ER! smiley_small_hug.gif


          Jag förstår dej till en del, det är många trådar som blir "förstörda"av trams, och om man hadde hoppas på ett diskutionsunderlag så blir tråden "kapad"av trams klart att man känner sig icke värdig.

          Men gör paus och kom åter till forumet, jag har själv haft sådana pauser här ifrån.

          Man kan inte vara omtyckt av alla,men man skall inte heller ta med sig ilska från entråd till en annan, och det är nog rätt vanligt att folk här gör.

          Mvh andersen.


          --------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.


          Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

          Att inte cykla är att gå för långt.

          Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
           
          Citera
          sommarhumla
          Inlägg 22-07-2010, 16:53
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem sedan:
          24-08-2008
          Medlem nr: 18 530



          Näää va trist!!! Vi är väl alla lika välkomna här hoppas jag...??? Det är ju olikheten som gör att det blir något forum, tänk om vi alla hade samma åsikter och tankar. Då behövdes ju inget Odla och......vad skulle vi då göra???? -cry-.gif

          Malcolm, jag vill mer än gärna att du stannar!!!!!!!


          --------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)



          peter pan.gif
          blaratta.gif

           
          Citera
          silos
          Inlägg 22-07-2010, 17:23
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (sommarhumla @ 22-07-2010, 17:53) *
          Näää va trist!!! Vi är väl alla lika välkomna här hoppas jag...??? Det är ju olikheten som gör att det blir något forum, tänk om vi alla hade samma åsikter och tankar. Då behövdes ju inget Odla och......vad skulle vi då göra???? -cry-.gif

          Malcolm, jag vill mer än gärna att du stannar!!!!!!!


          Jag tänker som du!!!!!
           
          Citera
          rosentass i Göte...
          Inlägg 22-07-2010, 23:27
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem sedan:
          06-03-2006
          Medlem nr: 7 183



          CITAT (silos @ 22-07-2010, 18:23) *
          Jag tänker som du!!!!!

          Det gör jag också! (Hmm alltså, var ju tänkt att hela inlägget skulle komma med, med citatet ... skitteknik.)
          Är visserligen väldigt sällan här, men uppmärksammat Malcolms, som jag uppfattat, lågmälda klokskap.
          Hang on! flirting.gif
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-07-2010, 05:18
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760





          Det finns plats för dig också och jag har uppskattat dina ideer. confused.gif ... Fuchian ...
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-06-2024, 07:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon