Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Känns som sidan är döende?
          kerstin z5-6
          Inlägg 12-09-2014, 21:44
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          Enstaka frågor under en hel vecka, sällan något nytt? Beror detta på att folk är rädda för virus eller vad ?
          Trist hursom...


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 13-09-2014, 06:33
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Säkert flera orsaker. Själv har jag fullt upp på jobbet så här i terminsstarten, men det lugnar sig så småningom. Dessutom ser odla-sidan mysko ut, i alla fall på min dator. Huller om buller på något vis, jag får skrolla mycket för att hitta vad jag söker. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det. Kan man få virus som bara drabbar en sida? Andra sidor jag är inne på ser ut som vanligt.

          Hoppas att det blir liv på forumet igen. Jag gillar odla.nu.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 13-09-2014, 06:43
          Länk hit: #3


          Gäster






          Hej.
          Inte så konstigt odla.nu fungerar dåligt med bilder om det ens fungerar.
          Några felmedelande finns, men tyvärr ofta inte ens det, bara en vit skärmläsare.

          Funktionen att länka från "andra" är också mycket begränsad.
          Vanligen kommer ett felmedelande typ dynamiska länkar ...

          Har skrivit om det några gånger de senaste åren men inget märkbart har hänt, bara en massa jobb för att verifiera att odla.nu är problemet och inte min dator eller webläsaren.

          Själv tyckte jag odla.nu var kul och bidrog gärna med lite kul.
          Känslan är att forumet på sikt skall få självdö.

          Jag tror detta är en medveten strategi att avveckla forumet och enbart satsa på den kommersiella försäljningen.

          Reklamintäkterna på forumet är väl inte värt kostnaderna att låta odla.nu utvecklas och leva vidare.

          Det finns bra fungerande forum ex Facebook med enkel hantering av bilder som dessutom fungerar yahoo.gif
          Facebook är jättebra lätt med bilder lite ovant i början, fungerar och strular inte.
          Tar väl lite tid att lära för att få till det snyggt.

          Redigerat av jaj-51: 13-09-2014, 06:44
           
          Citera
          fvd
          Inlägg 13-09-2014, 07:44
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          Jag tror också att det är så intresset från Odlas personal /ägare är 0 det får inte kosta något ! Sidan är hur gammalmodig och tungrodd som helst bara en sådan sak som att man måste logga in 10 ggr om dagen är ju unik. Forumvärdar m fl lyser med sin frånvaro enda gången man hör något från Odla handlar det om försäljning,

          Jag tror också att det är så intresset från Odlas personal /ägare är 0 det får inte kosta något ! Sidan är hur gammalmodig och tungrodd som helst bara en sådan sak som att man måste logga in 10 ggr om dagen är ju unik. Forumvärdar m fl lyser med sin frånvaro enda gången man hör något från Odla handlar det om försäljning,


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-09-2014, 15:54
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Tyvärr har jag precis samma känningar som jaj-51 och fvd och samma problem med röda varningar istället för att trådarna öppnas thumbdown.gif

          CITAT (jaj-51 @ 13-09-2014, 07:43) *
          Själv tyckte jag odla.nu var kul och bidrog gärna med lite kul.
          Känslan är att forumet på sikt skall få självdö.

          Jag tror detta är en medveten strategi att avveckla forumet och enbart satsa på den kommersiella försäljningen.

          Reklamintäkterna på forumet är väl inte värt kostnaderna att låta odla.nu utvecklas och leva vidare.

          Det finns bra fungerande forum ex Facebook med enkel hantering av bilder som dessutom fungerar yahoo.gif
          Facebook är jättebra lätt med bilder lite ovant i början, fungerar och strular inte.
          Tar väl lite tid att lära för att få till det snyggt.



          CITAT (fvd @ 13-09-2014, 08:44) *
          Jag tror också att det är så intresset från Odlas personal /ägare är 0 det får inte kosta något ! Sidan är hur gammalmodig och tungrodd som helst bara en sådan sak som att man måste logga in 10 ggr om dagen är ju unik. Forumvärdar m fl lyser med sin frånvaro enda gången man hör något från Odla handlar det om försäljning,

          Jag tror också att det är så intresset från Odlas personal /ägare är 0 det får inte kosta något ! Sidan är hur gammalmodig och tungrodd som helst bara en sådan sak som att man måste logga in 10 ggr om dagen är ju unik. Forumvärdar m fl lyser med sin frånvaro enda gången man hör något från Odla handlar det om försäljning,
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-09-2014, 06:44
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag har inga problem med själva forumet, allt fungerar. Utom att jag ramlar ur inloggningen då och då.

          Redigerat av Gossen Ruda: 14-09-2014, 06:45


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 14-09-2014, 08:28
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          är nog så att andra trädgårdssajter är intressantare. Med minskat intresse från alla medför det också att svarsfrekvensen på frågor minskar och då söker man sig till sidor med mer liv.
          Men det stora tappet var nog när man i princip modererade bort småprats politiska avdelning.Massa medlemmar försvann och därmed också frågeställningarna.
          Detta valet har ju i princip inte diskuterats alls på odla. Inläggen är få.
          Själv går jag sällan in på odla då jag upplever att här händer inget,det finns roligare sajter med mer liv och lite fajt i.
          odla kommer att självdö,ju mindre besökare desto mindre reklamintäkter,desto mindre intresse från ägaren att hålla det vid liv.
          ett forum med bara trädgårdsfrågor funkar bara om det finns mångaaktiva medlemmar,jag upplever det som att många lämnat odla även på trädgårdssidorna,hänger givetvis ihop med att skriver man på småprat så läser och skriver man även i andra trådar. ulf
           
          Citera
          fvd
          Inlägg 14-09-2014, 12:09
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          Vilka fler trädgårdssidor finns det jag känner bara till Aot har ni tips ??


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-09-2014, 12:43
          Länk hit: #9


          Moderator
          Antal inlägg: 18 361
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (fvd @ 14-09-2014, 13:09) *
          Vilka fler trädgårdssidor finns det jag känner bara till Aot har ni tips ??

          Facebook.
           
          Citera
          Jubbe063
          Inlägg 14-09-2014, 13:35
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem sedan:
          27-02-2011
          Medlem nr: 40 199



          Har inga problem. Småprat har blivid väldigt lugn, men det är väl bra. Men nog pågår diskussion kring växter o trädgård
           
          Citera
          Ålgryte
          Inlägg 14-09-2014, 18:32
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 593
          Medlem sedan:
          19-05-2008
          Medlem nr: 16 230



          För en vecka sedan skrev jag och föreslog att fototävlingen som avslutades för över ett år sedan kunde flyttas - allt för att visa att odla.nu är ett aktuellt och levande forum.

          Tävlingen ligger dock fortfarande kvar....

          När jag tittar på en websida som inte är uppdaterad gör jag bedömningen att den inte är viktig = inget att lägga tid eller arbete på. Så känns odla.nu sedan i våras! Sorgligt tycker jag som inte har Facebook, och har fått myyycket hjälp av er odlaiter!
           
          Citera
          fvd
          Inlägg 14-09-2014, 19:37
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          FB är ingen trädgårdssida hur hittar man dem ?


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 14-09-2014, 21:49
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          Fb är helt värdelöst för mej, dels vill jag absolut inte använda FB då jag inte är det minsta intresserad av att mina gy elever ska kunna se varenda ev you tube klipp jag tittat på etc etc. De är de enda trädgårds sidorna där bestående av grupper där, som man ska ansöka om medlemskap i. Gör man det kan man lätt bli utesluten om de som äger" gruppen inte gillar dina svar-tex om du påstår att svaret, deras .. inte stämmer.

          Men hurusom kan jag inte vara där , vill inte och jag vill ha en forumkonversation om växtfrågor. Inte vara någon satellit på FB


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          ingmet
          Inlägg 15-09-2014, 20:44
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 514
          Medlem sedan:
          16-09-2003
          Medlem nr: 2 315



          Jag trivs med Odla.nu. FB är inget för mig heller..tycker inte om det forumet alls. AoT är rörig. Däremot har min närvaro här på Odla varit fläckvis pga hektiskt arbetsliv..och mycket trädgård (=lite tv, ipad&pc).. Så..jag stannar tills den dör kompiskram.gif

          Redigerat av ingmet: 15-09-2014, 20:45


          --------------------
          Bor i zon: Stockholms inre kustområde
          "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 16-09-2014, 05:58
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          CITAT (ingmet @ 15-09-2014, 21:44) *
          Jag trivs med Odla.nu. FB är inget för mig heller..tycker inte om det forumet alls. AoT är rörig. Däremot har min närvaro här på Odla varit fläckvis pga hektiskt arbetsliv..och mycket trädgård (=lite tv, ipad&pc).. Så..jag stannar tills den dör kompiskram.gif


          Typ samma här. Jag stannar så länge det händer någonting här. Jag trivs här, även om jag just nu har vissa tekniska problem.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          strandskatan
          Inlägg 17-09-2014, 06:09
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 1 039
          Medlem sedan:
          01-02-2009
          Medlem nr: 20 928



          Jag har varit dålig på att skriva ett tag, men det beror inte på Odla utan på att jag fått ny dator med nytt program och inte fattat bildhanteringen förrän nu! Allt var bättre med min gamla dator - utom då förstås att den inte fungerade längre! (Köpt ny tvättmaskin också - och samma kommentar gäller även där!)
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 18-09-2014, 15:48
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Jag tycker mest framsidan blev rörig med först svårhittad gardinknapp att hitta till forumet som nu öppnas i ny flik och största delen av forumet har raderats så mindre trådar i bara trädgårds trådarna jag nu ville kolla i för hitta inspiration och tips om blommor att odla.
          Facebook visar inte varje youtube video ni ser på eller vad som helst bara vad man delar och man kan göra allt hur privat man vill, enklast att skapa listor för alla olika vänner och välja vilken lista man vill dela vad för.
          Här bara lite som jag odlat i år, jag har fullt upp med allt möjligt så sällan jag tittar in här förutom till vinterläsning smile.gif
          Plantorna har utvecklats mycket mer och har mycket mer på väg som bara minst 50st lavendel som ska omringa stugan och mycket annat som kommer utvecklas fullt ut till nästa år bara snygga till krukorna (spannarna) lite med olika klätterväxter och mer samplanteringar i plåtbaljor kanske. wink.gif
          Skulle tagit fler bilder än detta lilla men nu är det mesta inplastat för övervintring eller är inomhus....


          Redigerat av skånepåg: 18-09-2014, 15:48
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Jag_vid_plantorna_chili.jpg ( 439.61k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  Krokadblomster_halvt_utslagen.jpg ( 458.58k ) Antal nedladdningar: 8
          Bifogad fil  Kl_tterv_xter_klematis.jpg ( 177.9k ) Antal nedladdningar: 14
          Bifogad fil  2014_08_04_15.58.55.jpg ( 471.1k ) Antal nedladdningar: 13
           


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          fvd
          Inlägg 18-09-2014, 19:40
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem sedan:
          21-08-2009
          Medlem nr: 25 623



          Det ser väldigt frodigt och spännande ungefär som hemma hos mig. Jag har för lite tid till odling men kan inte låta bli ändå lavendel blir det förhoppningsvis för mig innan vintern också.


          --------------------
          Zon 1
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 18-09-2014, 20:30
          Länk hit: #19


          Gäster






          Hej skånepåg.
          Hur "fixar" du Lavendel plantorna? sticklingar, fröer, plantor?
          Vilken sort valde du?
          Har också behov av många ...
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 18-09-2014, 23:08
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Det är en vanlig lavendel "Lavandula Angustfolia" som såtts från frö och tittar upp i flera krukor hela tiden så satt de flesta 2st i var kruka inomhus för växa till sig och inte dö av kylan som nog kommer hamna i några balkonglådor här och där och andra krukor i vår, luktar kanel om dem tillsammans med lite andra växter överallt. tummenupp.gif
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  2014_09_04_12.21.13.jpg ( 318.97k ) Antal nedladdningar: 9
          Bifogad fil  2014_09_13_19.42.09.jpg ( 435.78k ) Antal nedladdningar: 14
           


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-05-2024, 15:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon