Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          223 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 12-11-2006, 16:14
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Då fortsätter vi köra i den här tråden istället, eftersom den gamla går så segt... rolleyes.gif

          Du Björken jämförde det med narkomani - och jag håller faktiskt med. Nu har jag inte varit någon narkoman, men jag har rökt och det kändes faktiskt lika läskigt att berätta att jag måste dra ner på träningen som när jag berättade att jag beslutat mej för att sluta röka! ohmy.gif

          Idag har jag i alla fall varit lat - har gått i Solna centrum och shoppat lite och fikat. Imorgon är det löpning.

          Plockar med min fråga om cold turkey eller vad det hette som Maria skrev om i gamla tråden - vad betyder det??? Är det att man tar det lugnare istället för att låta bli eller???

          /Stina
           
          Citera
          Reserv
          Inlägg 12-11-2006, 16:25
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem sedan:
          21-04-2005
          Medlem nr: 5 537



          Uttrycket Cold turkey (kall kalkon) kommer av den gåshud som drabbar missbrukaren när heroinet lämnar kroppen.
           
          Citera
          stina
          Inlägg 12-11-2006, 16:27
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Tack Reserv! rolleyes.gif
           
          Citera
          Reserv
          Inlägg 12-11-2006, 16:29
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem sedan:
          21-04-2005
          Medlem nr: 5 537



          CITAT (stina @ 12-11-2006, 16:27)
          Tack Reserv!  :rolleyes:

          Fast nu är det juh inte heroinet
          som sticker ur era kroppar rolleyes.gif Men abstinensbesvär drabbas ni av ändå på liknande sätt wub.gif
           
          Citera
          stina
          Inlägg 12-11-2006, 16:36
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Isch ja! blink.gif rolleyes.gif
           
          Citera
          anna_rispan
          Inlägg 12-11-2006, 17:32
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          Jag har fått uppfattningen att uttrycket "cold turkey" innebär att man slutar tvärt.

          Jag vet absolut inte vilken metod som är bäst. Men visst hör man oftast när det gäller träning att det ska trappas ner. När man tränat mycket och intensivt alltså.
           
          Citera
          suddis
          Inlägg 12-11-2006, 18:02
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 370
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 293



          Hej!
          Det blev ett yoga-pass idag, skönt! Någon frågade (Anna?) hur länge jag yogat och det är inte länge! Jag gick på yogapass på ett gym för ett par år sedan. DVD-yogat har jag bara gjort nu under hösten, känns som så bra sätt att träna hemma.

          "Tränings-beroende" är väl väldigt vanligt har jag för mig? Finns ingen instruktör där du går som du kan snacka med Stina? Eftersom du inte vill ge upp den helt så är det kanske svårt att hitta en nivå som det känns bra att ligga på? Så inte allt som är mindre än idag känns för lite?

          /suddis
           
          Citera
          stina
          Inlägg 12-11-2006, 18:46
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          CITAT (suddis @ 12-11-2006, 19:02)
          Hej!
          Det blev ett yoga-pass idag, skönt! Någon frågade (Anna?) hur länge jag yogat och det är inte länge! Jag gick på yogapass på ett gym för ett par år sedan. DVD-yogat har jag bara gjort nu under hösten, känns som så bra sätt att träna hemma.

          "Tränings-beroende" är väl väldigt vanligt har jag för mig? Finns ingen instruktör där du går som du kan snacka med Stina? Eftersom du inte vill ge upp den helt så är det kanske svårt att hitta en nivå som det känns bra att ligga på? Så inte allt som är mindre än idag känns för lite?

          /suddis

          Jodå, jag har jättebra kontakt med en tränare på gymmet. Ska eventuellt prata med henne. Får se hur det går och om jag tycker att jag behöver hennes stöd.....

          Nej för jössenamn - jag tänker inte ge upp träningen. Älskar den - det är mitt liv (och det är väl det som är en del av problemet...). Vill bara dra ner lite grann så att jag inte får skador hela tiden! ohmy.gif Ska alltså prova med 4 dagar i veckan (5 timmar) istället för 5 dagar (6 timmar) till en början. En liten minskning i alla fall...

          Härligt med yoga - eller hur Suddis? Jag har bara provat Kundaliniyoga (risk för felstavning) 1 gång, annars kör jag poweryoga (började den här terminen så jag är nybörjare). Vilken typ av yoga kör du Suddis? På poweryogan (kanske i andra yogaformer också?) har vi en ställning som heter "krigaren". När man står i den känner man sig verkligen stolt och stark! rolleyes.gif Det är verkligen power i yogan!
           
          Citera
          suddis
          Inlägg 12-11-2006, 20:21
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 370
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 293



          Jag har Fitness Yoga 2 med Blossom. Tidigare körde jag Power Yoga eller Yoga Strech, jag minns inte vilket, på gym. Det är konstig kraft i yoga med tanke på hur lugnt det ändå är om du förstår? Det är ju inte *rraaaghh* precis? smile.gif Mera *mmnnnnggg* när det är tungt. Och jag känner mig så stark och pigg efter ett pass!
          Bra att du har bra kontakt med tränaren då kan du ju säkert få bra hjälp där om du behöver! Men vi finns ju här på en mer amatörmässig (iaf från min sida) peppning!
           
          Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 12-11-2006, 21:26
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem sedan:
          09-01-2004
          Medlem nr: 2 667



          Jag ser att jag inte behöver förklara mig biggrin.gif

          Själv har jag latat mig med en powerwalk idag. I morgon är det en ny härlig vecka!


          --------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *
           
          Citera
          suddis
          Inlägg 12-11-2006, 21:33
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 370
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 293



          CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-11-2006, 21:26)
          I morgon är det en ny härlig vecka!

          Jösses, det är ju måndag, vi ska väl ändå inte överdriva..? laugh.gif

          Duktigt med powerwalk! Ny skön luft i lungorna!
           
          Citera
          stina
          Inlägg 13-11-2006, 08:26
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          CITAT (suddis @ 12-11-2006, 21:21)
          Jag har Fitness Yoga 2 med Blossom. Tidigare körde jag Power Yoga eller Yoga Strech, jag minns inte vilket, på gym. Det är konstig kraft i yoga med tanke på hur lugnt det ändå är om du förstår? Det är ju inte *rraaaghh* precis? smile.gif Mera *mmnnnnggg* när det är tungt. Och jag känner mig så stark och pigg efter ett pass!
          Bra att du har bra kontakt med tränaren då kan du ju säkert få bra hjälp där om du behöver! Men vi finns ju här på en mer amatörmässig (iaf från min sida) peppning!

          Jag blir konstigt introvert direkt efter poweryogan. Och jag märker det på alla andra i salen också - det är alldeles tyst efter passet. Kan iofs bero på att vi har en jättelång avslappning på slutet....

          När man kollar på någon som kör poweryoga så ser det nästan mesigt ut, men det är bara att testa för dom så får dom smaka på mjölksyra! ohmy.gif

          Idag ska jag springa mitt milpass. Pigg i benen efter helgens vila! rolleyes.gif

          Förresten, jag tar hellre er peppning än någon annans.... wub.gif
           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 13-11-2006, 08:50
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          Det är nog bara bra att dra ner träningen från 5 till 4 dagar i veckan, det sliter ganska hårt på kroppen att träna så mycket. Jag tycker du gör helt rätt, och att du är jättestark som genomför det också och inte bara tänker på det.

          Jag har inte hunnit träna så mycket, jobb & jobb (det tar liksom aldrig slut!) men jag måste hinna träna NÅN gång annars blir jag deprimerad.


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera
          stina
          Inlägg 13-11-2006, 08:55
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          CITAT (LadyG @ 13-11-2006, 09:50)
          Det är nog bara bra att dra ner träningen från 5 till 4 dagar i veckan, det sliter ganska hårt på kroppen att träna så mycket. Jag tycker du gör helt rätt, och att du är jättestark som genomför det också och inte bara tänker på det.

          Jag har inte hunnit träna så mycket, jobb & jobb (det tar liksom aldrig slut!) men jag måste hinna träna NÅN gång annars blir jag deprimerad.

          Hmmm, vi har ju inte sett resultatet ännu.... sleep.gif Nej då, skojade bara, klart jag ska göra det. Fast 4 dagar känns faktiskt alldeles lagom - VILL INTE dra ner mer! sad.gif

          Men tänk på att du blir rik istället LadyG! rolleyes.gif wink.gif Du kanske kan köpa dig en egen PT! tongue.gif En riktigt snygg, inspirerande, ung sak som bara finns till för att din kropp ska må bra! wink.gif

          *Klappar tröstande på huvudet*
           
          Citera
          Rapchic
          Inlägg 13-11-2006, 11:40
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem sedan:
          01-04-2006
          Medlem nr: 7 335



          CITAT (stina @ 12-11-2006, 19:46)
          Jodå, jag har jättebra kontakt med en tränare på gymmet. Ska eventuellt prata med henne. Får se hur det går och om jag tycker att jag behöver hennes stöd.....

          jättebra ide att gå till en proffisionell tränare
          såna som vet saker på riktigt
          (jag menar inte att ingen vet här bara att dom har utbildning, håppas jag iallafall ohmy.gif )
          men då ska det ju passa en
          som tex här på vårat gym så finns det bara en tränare
          och man märker att det mest är bodybuilding som gäller
          och inte för att vara negativ det är inte så jag vill se ut blink.gif

          lycka till wub.gif


          --------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
           
          Citera
          stina
          Inlägg 13-11-2006, 13:01
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Tack Rapchic! rolleyes.gif På vårt gym finns ingen tränare som fokuserar på bodybuilding tack och lov, utan på allmänt välbefinnande och en stark och frisk kropp! rolleyes.gif

          Nu har jag varit och sprungit en mil. Det gick kanonbra! rolleyes.gif Enda smolket i bägaren var att jag när jag sprungit nästan en halv mil fick jag sån himla magknip. Nåväl, vid en halvmil brukar jag ju alltid pusta ett par minuter och då släppte magknipen! Känner mej nöjd.... rolleyes.gif
           
          Citera
          krellus
          Inlägg 13-11-2006, 13:05
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem sedan:
          20-04-2004
          Medlem nr: 3 347



          Det blev 10 km löpning på landet i söndags... men det var en sådan där seg dag då jag hellre hade legat inne i sängen eller nåt. Men det var ju skönt efteråt rolleyes.gif


          --------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...
           
          Citera
          stina
          Inlägg 13-11-2006, 13:10
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Ja, vissa dagar är bara så.... Men humöret brukar som sagt fixa sig efteråt! rolleyes.gif
           
          Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 13-11-2006, 17:42
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem sedan:
          09-01-2004
          Medlem nr: 2 667



          Förbaskade regn mad.gif

          Tur att morfar har en motionscykel inomhus! Svettigt. Det är för övrigt inte tokigt med lite ombyte i träningen.


          --------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *
           
          Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-11-2006, 17:45
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem sedan:
          27-11-2004
          Medlem nr: 4 761



          jag hade tänkt träna nu ikväll. men jag somnar snart o har ont i huvudet. så jag får nog ta med nån studielitteratur i badet o tina upp hjärnan o sen sova tidigt ikväll. hur jag nu ska lyckas med det. jag brukar alltid hitta nå spännande på tv på måndagar.

          tränar i morgon efter kvällskursen när jag ändå är hemifrån.
           
          Citera

          223 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-05-2024, 19:41
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon