Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Köpa växthus, från www.hobbyvaxthus.se
          mattemia
          Inlägg 06-01-2008, 14:13
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          06-01-2008
          Medlem nr: 13 494



          Hej ny här undrar om någon har köpt växthus från www.hobbyvaxthus.se. Dom är det billigaste jag har hittat på nätet.
          funderar på att köpa ett men vet inte hur stort.


          mvh matte
           
          Citera
          CurlySue
          Inlägg 08-01-2008, 12:37
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem sedan:
          30-12-2005
          Medlem nr: 6 885



          Du har Skånska Byggvaror också, de är billigare.
          http://www.skbv.se

          Där ska jag handla mitt växthus. tummenupp.gif


          --------------------
          Kram
          Miss Curly Sue
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-01-2008, 13:01
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          Kolla Willab oxå jag tror de har 20% rabatt på utgående modeller, sen är de nog bland de billigaste. Köpte mitt där och det är ju helt ok smile.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 08-01-2008, 13:08
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Storleken är ju väldigt induviduell. Det beror helt på vad man har tänkt sig att ha växthuset till. Själv har jag ett hemmabyggt kallväxthus på 6kvadrat och ett med isolerglas från Willab på 10kvadrat som varmväxthus. Då har jag ändå planer på en ordentlig vinterträdgård också. Men det är jag det.
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-01-2008, 15:37
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          var ute och spånade lite på nätet och fick syn på detta lustigt formade växthus... finns väl inte i Sverige förstås...

          Bifogad fil  rionprestigesmall.jpg ( 13.72k ) Antal nedladdningar: 19


          Och det här som en svensk dam köpt från Frankrike (suck)

          Bifogad fil  3447786819.jpg ( 65.74k ) Antal nedladdningar: 49


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          HelenN
          Inlägg 08-01-2008, 17:59
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem sedan:
          11-05-2007
          Medlem nr: 10 333



          CITAT (skogstroll @ 08-01-2008, 13:01) *
          Kolla Willab oxå jag tror de har 20% rabatt på utgående modeller, sen är de nog bland de billigaste. Köpte mitt där och det är ju helt ok smile.gif



          http://www.willabgarden.se/ äradressen.....ej bara willab.....de säljer annat!


          --------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"


          Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
           
          Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 08-01-2008, 20:24
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem sedan:
          14-08-2003
          Medlem nr: 2 101



          Jag har ett från hobbydrivhus som jag tycker om. Det första köpte jag från Willab som bara krånglade och felaktiga delar. Willab var helkorkade att ha att göra med.
          Kolla upp lite rabatter i vår och kolla om lister ingår, utan lister blir det inget bra växthus i längden, det kommer bara in kondens och kryp. Hobbydrivhus lister sitter skitbra men kräver lite klös i fingrarna för att få på plats. De som är lätta att sätta på trillar ofta av själva när det blåser. Med tröga lister slipper man silikon! Inte en droppe silikon i mitt växthus. Extra hög sockel betyder extra högt insteg! En rabatt eller förmån som kan bli irriterande. Hur stora är vädringsluckorna? Tillräckligt stora, tillräckligt många? Det behövs 4 st till ett 8-10 kvm växthus för att kunna ventilera bort sommarvärmen.
          Dörren är viktig, dubbla dörrar är att föredra om man skall använda växthuset till förvaring på vintern. Man kommer in/ut med en skottkärra också. Kolla vad rabatten innebär! Gratis extra hög sockel KUL! men vart tog listerna vägen?. etc. Sockel driven är idiotisk, likaså en billig bevattning som funkar ett halvår eller lite extra höjd. Jag har ett standard som är hög så det räcker och jag är 1.85 lång och har inga problem. Inne på Willab körde jag skallen i allt i deras utställning. Jag köpte automatiska öppnare på W som öppnade lite olika men fick dem reklamerade först effer en konsumentkontakt. Gängorna fastnade i aluminiumet och det var mitt fel. Suck! Jag bara ryser när jag ser deras logga.
          Det finns ett antal olika leverantörer och dörrarna är lite olika på de olika fabrikaten, kolla up hur dörrarna monteras och hur de funkar. Det kan vara lite si & så med det. Både Willab och Hobbydrivhus har sina lösningar och jag skulle förstås önska mig något ännu bättre. Hobbydrivhus levereras säkert med DHL till hemadressen. Kolla vad frakten kostar också!
          På det hela sammantaget så får man en summa som man kanske skall jämföra. Det kan bli dyrare trots en vårrabatt, tänk på det.

          Redigerat av MRLINDELL: 08-01-2008, 20:27
           
          Citera
          mattemia
          Inlägg 08-01-2008, 22:36
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          06-01-2008
          Medlem nr: 13 494



          Tack för era svar. Har kollat på skbv och willab garden men deras växthus på 10 m2 för ungefär samma peng är det ju glas i. På
          http://www.hobbyvaxthus.se/ är det ju 6mm kanal plast är inte det bätre? mvh matte
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 09-01-2008, 13:07
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          CITAT (mattemia @ 08-01-2008, 22:36) *
          Tack för era svar. Har kollat på skbv och willab garden men deras växthus på 10 m2 för ungefär samma peng är det ju glas i. På
          http://www.hobbyvaxthus.se/ är det ju 6mm kanal plast är inte det bätre? mvh matte


          Det beror ju fortafarnde på vad du ska ha växthuset till. Ska du inte värma upp det på vintern, kan du lika gärna välja glas.
           
          Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 09-01-2008, 13:26
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem sedan:
          06-11-2002
          Medlem nr: 250



          Vill man använda växthuset till att ha lite mysigt i, fika eller annat, så är glas att föredra. Man ser inget ut genom plasten. Det är härligt att känna närheten till resten av trädgården genom glasväggarna när man sitter därinne eller jobbar med omkrukning eller annat pyssel!.


          --------------------
          Lena
           
          Citera
          Anita S
          Inlägg 22-01-2008, 17:52
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem sedan:
          07-05-2004
          Medlem nr: 3 536



          Jag har ett växthus i isolerplast från hobbyväxthus. Tror det ligger runt 11m2. Är helnöjd. Tänk dock på att dörrhöjden är något lägre än andras. Jag löste detta genom att bygga en mur av lecablock, 2 på höjden ovan jord (+ 2 under), sedan har jag gjort 1 trappsteg. När man står på trappsteget och tar ett kliv in till inre trappsteget, så sparar man lite på höjden.... Förklarar jag tillräckligt tydligt? I alla fall så funkar det. Mycket prisvärt växthus.
          Anita S
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 23-01-2008, 09:10
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          CITAT (Lena i Torslanda @ 09-01-2008, 13:26) *
          Vill man använda växthuset till att ha lite mysigt i, fika eller annat, så är glas att föredra. Man ser inget ut genom plasten. Det är härligt att känna närheten till resten av trädgården genom glasväggarna när man sitter därinne eller jobbar med omkrukning eller annat pyssel!.


          jag kan bara hålla med, det är nåt särskilt med glas smile.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-06-2024, 08:39
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon