HelénE
Hej!

Någon som har en aning om vad detta är för buske?:
[attachment=52759:DSC_0098.jpg]
[attachment=52760:DSC_0099.jpg]
[attachment=52761:DSC_0100.jpg]

Den är ca 70 cm hög, jag har bott hör i 4 år och den har aldrig blommat och inte heller växt. Kan vara gammal för stammarna är tjockt vedartade. Fäller sina blad om hösten. Den står i en väldigt torr slänt så kanske det är förklaring till att den vare sig blommar eller växer, men ska jag flytta den till något lämpligare ställe så är det ju bra att veta vad det är.
(alternativt så gräver jag upp den och kastar för den är i nuläget bara tråkig).

Tips mottages tacksamt.

Helén
Racemosa
Vild gissning: Bladen påminner om fläder. Kan det vara en fläder som nätt och jämt överlever?
Huggorm
En fläder som är ganska törstig
*Stintan*
En bonzaifläder flirting.gif
HelenJ
Jag håller med, det är säkert en fläder, som dessutom håller på att dö av vatten- och näringsbrist. En bättre placering tillsammans med ogräsfri (och gräsfri) yta närmast stammen kan säkert göra underverk.
Aqvakul
Den ser ändå ganska fin ut - vattna, rensa och gödsla!
HelénE
OK 4 satsar på fläder, jag trodde det först men sen har liksom inget hänt.
Gödslat och fyllt på med ny jord har jag gjort flera år i rad.
Vattnat i massor, men slänten är väldigt torr.

Tror jag prövar i höst att flytta den, nu när jag är mer säker på att det är en fläder.

Någon som har förslag på vad jag ska fylla hålet med? Torrt som tidigare sagts.

Helén
Aqvakul
Använd kogödsel på påse och barkmull som du blandar ut den befintliga jorden med. Har du kompostjord så är det också ypperligt. Om du håller jordnivån lite lägre i "gropen" så är det lättare att vattna. Vattna rejält varje vecka under växtsäsongen, oavsett väderlek.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon