Full version: Spirea Betucifolia
muppenanna
Hej! Jag planterade flera Spirea Betucifolia i maj och dom verkar ha tagit sig. Tyvärr så är dom dock väldigt klena i botten.... kan jag klippa ner dom rejält (hur mycket) för att få dom täta och fina från grunden och i så fall när ska man göra det? tacksam för svar!
Ezereht
Jag skulle inte beskära första eller andra året efter plantering. Dessutom så när dom väl etablerat sig (nästa sommar) så kommer dom förmodligen bli lite tätare av sig själva. Men tredje året kan du ju beskära ner om du vill, då tror jag rotsystemet blivit så bra så de klarar det. Det är i alla fall hur jag tänkt med en del saker jag planterat.
Aqvakul
CITAT (Ezereht @ 30-07-2010, 14:31) *
Jag skulle inte beskära första eller andra året efter plantering. Dessutom så när dom väl etablerat sig (nästa sommar) så kommer dom förmodligen bli lite tätare av sig själva. Men tredje året kan du ju beskära ner om du vill, då tror jag rotsystemet blivit så bra så de klarar det. Det är i alla fall hur jag tänkt med en del saker jag planterat.

Instämmer! yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon