Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
titti49zon6
Har barnbarnen på besök så vi har ätit fläskpannkaka rolleyes.gif såå smarrigt enligt dem
Alba
CITAT (malcolm @ 17-08-2010, 16:48) *
U-båt kan vara en som är inloggad på en chat också utan att säga nå´t utan sitter bara och tittar vad andra skriver.

Blir fö. skaldjurssallad med vitlöksbaugette till middag.



Ja det händer ju - nu har jag t.o.m ett namn på de besökarna.
Klint
Makaroner och köttbullar +mjölk!
Aqvakul
Ravioli med ricotta och pesto och italiensk bacon...
Överbölingen
Föredrar lunchen. Eva gjorde en squashgratin med kassler och spagetti till det. Middagen blev ett upptaktsmöte med klubben och på utbakad pizzadeg fick var och en lägga på önskade smaker. Gott och lite kul.
Meriona
Kvällens middag bestod av avsmakning av svamp. Kantarell och KJ kom på delad första plats (KAN bara inte göra någon av dem ledsen). Vinkremla och tegelkremla tyckte jag smakade ganska lika, de fick dela andraplatsen.
netha
Idag blev det grillad fläskkotlett m kokt färsk mandelpotatis och kall gräddfilssås. tummenupp.gif
Meriona
Ingen som ätit nåt på hela dan - bantar ni eller? laugh.gif
Håller på att tömma frysen på matlådeburkar. Det blir en salig röra, jag har visst glömt att skriva på vad det var. Så idag blev det ris och köttfärssås. Lite väl stark, hade visst varit lite frikostig med habanerosåsen wink.gif
ninnisky
Har varit på vår goldkrog här i närheten och ätit en god lunch:
Panerad kolja med pesto och därtill mos på potatis och ramslök.
Massor av grönsaker från salladsbordet blev det också.

Nästa vecka och ett tag framöver blir det bantning giggle.gif tror jag!
Aqvakul
köttbullar på IKEA....
netha
Idag blir det oxrullader, kokt mandelpotatis och gräddsås.
malcolm
Funderar på wokade asiatiska grönsaker med sea-food och jasmineris.
Aqvakul
CITAT (netha @ 19-08-2010, 14:05) *
Idag blir det oxrullader, kokt mandelpotatis och gräddsås.

MUMS! wub.gif
fuchsian

Vet ikke, "kocken" fick städdille och nu är han inne på 3,e dagen. Det blir o banta .... fuchian....
Ingela i Segersberg
Fuchian, måste du verkligen skriva här varje dag att du INTE vet vad det ska bli till middag?
hattstugan
Stekt ägg och Ostkorv och potatis!
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 19-08-2010, 16:37) *
Vet ikke, "kocken" fick städdille och nu är han inne på 3,e dagen. Det blir o banta .... fuchian....


Kan du inte laga mat själv eller du kanske behöver banta.

Själv ska jag äta pannbiff med gräddsås och blomkålsmos.
bergvallmo
Ljummen hämtpizza blev det. Slemmigt men mättande...
Elisabeth-Västkustkolonisten
vi hade idag fisk på grönsaksbädd, därtill lite uppskuren tomat och paprika
malcolm
Blev wokade asiatsiska grönsaker med sea-food och jasmineris till sist, gott var det och jag lade till extra musslor och räkor. Räcker nog till middag imorgon också.

CITAT (fuchian @ 19-08-2010, 16:37) *
Vet ikke, "kocken" fick städdille och nu är han inne på 3,e dagen. Det blir o banta .... fuchian....

Skicka hit kocken, behöver nå´n som städar. flirting.gif
Red Top
Mustig köttsoppa. Hade glömt hur gott det kan vara. I sommar har det mest blivit snabbt och kallt. Nu när kvällarna snabbt blir mörka är det mysigt med långkok.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 19-08-2010, 14:02) *
köttbullar på IKEA....

Nja, det blev isterband med stuvad potatis och rödbetor - fantastiskt gott till orimliga reapriset 19 kronor....
netha
CITAT (Aqvakul @ 19-08-2010, 20:09) *
Nja, det blev isterband med stuvad potatis och rödbetor - fantastiskt gott till orimliga reapriset 19 kronor....

Isterband hade jag också valt men det fanns inte då ... kan inte få i mig "fabriksköttbullar", testade på IKEA ifjol ... kräkvarning.
Senaste resan dit åt jag laxrätt, riktigt gott. tummenupp.gif
Meriona
Isterband åt jag för första gången i livet i sommar, pappa hade köpt det. Påstod att det var jättegott och när de var små (30-talet) kallade de det för stångryttare. Det var JÄTTEÄCKLIGT! Så jäkla fett och så jäkla grynigt! sick.gif
Noak
Stressmiddag: Macka med stekt svamp. Gott var det i alla fall!
Bettis
grillat med potatisgratäng och sallad, grillade majkolvar och champinjoner mm mm
netha
CITAT (Meriona @ 19-08-2010, 21:41) *
Isterband åt jag för första gången i livet i sommar, pappa hade köpt det. Påstod att det var jättegott och när de var små (30-talet) kallade de det för stångryttare. Det var JÄTTEÄCKLIGT! Så jäkla fett och så jäkla grynigt! sick.gif

Visst är det lite fettigt men med kokt potatis och rödbetor till ... såååå gott! biggrin.gif
Vi köper den som inte har några konstiga ingredienser som t.ex bindväv.
Meriona
Huvvamej Netha, är du säker på att du inte blir påverkad av nån slags nostalgi? unsure.gif Alternativet är att de isterband han köpt var riktigt riktigt dåliga, ELLER att jag är kräsen. Och DET vägrar jag erkänna! nono.gif
netha
CITAT (Meriona @ 19-08-2010, 22:09) *
Huvvamej Netha, är du säker på att du inte blir påverkad av nån slags nostalgi? unsure.gif Alternativet är att de isterband han köpt var riktigt riktigt dåliga, ELLER att jag är kräsen. Och DET vägrar jag erkänna! nono.gif

Jamen det finns ju riktigt äckliga klistriga korniga varianter ... sånt har gjort att jag haft isterbandspaus i minst 10 år ... tills maken fann den vi nu gillar på coop.
Meriona
CITAT (netha @ 19-08-2010, 22:14) *
Jamen det finns ju riktigt äckliga klistriga korniga varianter ... sånt har gjort att jag haft isterbandspaus i minst 10 år ... tills maken fann den vi nu gillar på coop.

Då var det nog sån dålig skit han köpt. smile.gif Vilken sort är bättre?
Meriona
Bantar ni nu igen? wink.gif
Ikväll blir det Tacos. Mums!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Här blir det en köpt Räksallad. Köpt på plantagen.

Men vi har tvättstugan idag och då är jag så slut efteråt att det varken finns ork eller lust till matlagning.

Dessutom var vi bägge två igår hos Osteopathen och det känns.....

Isterband kan jag bara inte äta, har testat 2 gånger. Alldeles för fet
Meriona
Räksallad (gott gott!) från Plantagen? Är det inte en blomsteraffär? unsure.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ja Meriona det är en blomsteraffär. Men här i närheten hos oss finns där ett litet fik också inne på plantagen. Många äter lunch där och deras sallader är goda
Meriona
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-08-2010, 12:40) *
Ja Meriona det är en blomsteraffär. Men här i närheten hos oss finns där ett litet fik också inne på plantagen. Många äter lunch där och deras sallader är goda

AHA! Sånt finns inte i Uddevalla. Det var ju bra, jag blev lite orolig en stund vad du fått med dig hem. flirting.gif
Alba
I kväll blir det Pizza från pizzabagaren i kvarteret intill.
skogstroll
snarrigt... min pizzeria har bytt bagare och han förstår inte vad man vill när man vill ha en pizza. kan vara lite problematiskt kanske... den vi fick var väl ok ändå whistling.gif
Aqvakul
Vi ska gå på vårt favoritställe och äta trerätters italiensk middag...
Meriona
CITAT (skogstroll @ 20-08-2010, 12:48) *
snarrigt... min pizzeria har bytt bagare och han förstår inte vad man vill när man vill ha en pizza. kan vara lite problematiskt kanske... den vi fick var väl ok ändå whistling.gif

Påminner mig om när jag Wilmer och min son var på Gerbilutställing i Göteborg och skulle springa och käka lunch lite snabbt. Men de innehavarna måste varit helt nykomna till Sverige, det var omöjligt att göra sig förstådd knapps ens genom att peka. rolleyes.gif Sonen höll på att få pizza med köttbullar på och jag och Wilmer fick nära på dagens rätt istället för den pizzan vi önskade.
EsterM
Surströmming.
malcolm
Rester från igår, kinawok.
skogstroll
CITAT (EsterM @ 20-08-2010, 13:01) *
Surströmming.


Om man gillar "rutten" havarti-ost gillar man surströmming då? smile.gif jag är lite nyfiken men även lite rädd giggle.gif Har aldrig vågat pröva... men så har jag sett på TV när de lägger upp på knäckebröd och tillbehör och det ser ju rätt intressant ut.... hur är liksom smaken om man jämför med annat? rolleyes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har testat även surströmming för jag tycker att man inte kan säga att man något inte gillar om man inte testar.

Men jag gillar inte den, man äter den ju 3 dagar i rad för den åker upp och ner....
*Stintan*
Falukorv och gräddstuvad vitkål.
skogstroll
CITAT (*Stintan* @ 20-08-2010, 13:25) *
Falukorv och gräddstuvad vitkål.


det är mums det
Alba
CITAT (*Stintan* @ 20-08-2010, 13:25) *
Falukorv och gräddstuvad vitkål.


Åhh det var längesen jag åt......ja inte falukorv men gräddstuvad vitkål. Nu fick jag ett tips.
hattstugan
Fläskkarre och rostade rotsaker!
Red Top
Spaghetti med köttfärssås, gjord på egna tomater. smile.gif

Gjorde stor sats. Fryser in en del och ska göra lasagne på resten.

Stuvad vitkål blev jag jättesugen på. Måste skriva upp, så jag inte glömmer köpa vitkål.
Tikka
Här blir det kräftskiva, havskräftor, räksallad, aioli, chilli aioli, västerbottenostpaj med kantareller o bladspenat, ostar o kex, syltade trattkantareller till osten, öl, snaps, ölkorvar, coctailtomater o rädisor.

Sen blir det chokladpannacotta med passionsfrukt o en klase färska rödavinbär på, till det PMC Beerenauslese från Österrike dessertvin.
Tror jag kommer att rulla fram sen wink.gif

Nu ska jag pynta med några kulörta lyktor o månen biggrin.gif
malcolm
Slarviga kräftor... hafs-kräftor. a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon