Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
malcolm
Köttfärsbiffar med makaroner och brunsås med lök i.
Aqvakul
Lammstek och hasselbackspotatis..
sommarhumla
Ingen middag här...alldeles mätt fortfarande smile.gif
andersen
Nässelsoppa och kokta ägg.
Skruttis
CITAT (merlin68 @ 25-04-2011, 14:20) *
Grillkväll ikväll. Pommes frites, tsatsiki, grillspett och stekta auberginer och halloumi. crazy.gif


Kan jag bara luska ut var du är så kommer jag som ett skott! Jösses så gott det låter...... yes.gif
Tikka
Grillade färska revben i ugnen, ljummen tyskpotatissallad med lite grönsaker i, schaslik sås macka med brie ost. Min kollega på jobbet var i Tyskland förra veckan o då köpte hon med sig min favvokrydda därifrån
https://www.ostmann.de/shop/grill-spezialitaeten/schaschlik-wuerzer.html

Jag blandar ketchup o grädde o i med schaslik, sååå gott
Såsen passar bra både i kall o varm form. Jag är uppvuxen med denna sås bla till fondy.

Kaffe o en stooor mmmmarabou chokladkaka med nonstop i.... blush.gif
Motti
I dag blev det gryta på Oxfile och Skogschampinoner kokt potatis och färsk Broccoli !mums. I går grillade vi Viltsvinskottletter tillbehör Mandelpotatis och kallsås på Creme fraische med inlagda hackade soltorkade tomater såsen kryddades med rökt torkad Chilli från Makedonien salt ,sallad och Tunbrödsknäcke wink.gif
I morgon ska jag koka Kålsoppa med frikadeller har jag bestämt !har längtat efter det länge:)Gasvarning wink.gif
merlin68
Nudlar och en krämig grönsaks- och kycklingsås:)

CITAT (Tikka @ 25-04-2011, 20:08) *
Grillade färska revben i ugnen, ljummen tyskpotatissallad med lite grönsaker i, schaslik sås macka med brie ost. Min kollega på jobbet var i Tyskland förra veckan o då köpte hon med sig min favvokrydda därifrån
https://www.ostmann.de/shop/grill-spezialitaeten/schaschlik-wuerzer.html

Jag blandar ketchup o grädde o i med schaslik, sååå gott
Såsen passar bra både i kall o varm form. Jag är uppvuxen med denna sås bla till fondy.

Kaffe o en stooor mmmmarabou chokladkaka med nonstop i.... blush.gif



Hmmmm jag gillar också deras schaschlik-sås och kryddblandningen tummenupp.gif synd bara att de inte levererar till Sverige.
Aqvakul
Whopper jr meny..
merlin68
Jag kokade mängder med nudlar igår så det blev nudelgratäng med skivade tomater idag.
Tikka
Åkte vägen om Feskekôrka så det blev 1/2 kg räkor o två kräftor med aioli idag smile.gif
Meriona
Gudars vad gott Tikka!
mamamaggan
Hemgrillad kyckling med färsk sparris till .
Motti
Blev hemgjord Kålsoppa med frikadeller så gott det var smile.gif
smuleborg
Semester förra veckan, hemlagat i dagarna tio (riktig frukost; två hemlagade mål per dag, nyttiga mellanmål).

Igår slarvade jag med Whopper Pepper meny, mackor på kvällen; idag (nästan lika slarv) dagens pasta på lunchrestaurang och macka nu i kväll.
Eva i Skåne
pytt i panna med stekt ägg och rödbetor
merlin68
Nässelsoppa med kokta ägghalvor och gräslök samt blåbärsplättar:)
Aqvakul
Blodkorv med lingon (gott, nyttigt och billigt)
Överbölingen
Klassiskt fläsk och potatis med löksås.
Meriona
Det blev färdiggrillad fläskfilé från Ica.
Eva i Skåne
fiskfilé i ugnen med wokgrönsaker, vitlökssås och ris
Skruttis
Favoritmiddag igår för hela familjen.
Jag och maken åt grillade kycklingspett med citron/dill-potatis och katten fick kokt kyckling.
Alla mätta och glada.
Överbölingen
Hustrun bjöd på stekt lax med grönsaksfräs och hemgjord aioli.
merlin68
Grillad kycklingöverlår med provensalska kryddor, citron och vitlök, stekt potatis och zuccini. Gräddfil och tomatsallad till:)
Aqvakul
Grillade fläskkotletter
sommarhumla
Ikväll blev det mjölk och flingor...kändes lite somrigt smile.gif
ninnisky
sill och potatis utan snaps!
Meriona
Skulle laga till kött, men det såg lite skämt ut så det blev korv istället.
Anki på Öland
Kokt höns i currysås med smörstekt riven blomkål.
mamamaggan
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2011, 19:56) *
Kokt höns i currysås med smörstekt riven blomkål.



Mums !!!


Här blev det köttfärssås med ett uns pasta.
Eva i Skåne
köttbullar med potatis, sås, gröna ärter och lingon
Motti
I morgon blir det Påskbord igen för barnbarna var bortresta i Påsk men de ville ha påskbord i morgon hos mormor och morfar smile.gif5 åringen ville ha Jansson utan fisk hihi och absolut mormors köttbullar prinskorv och så ville de måla ägg med glitterpennor wub.gif ja så blir det Påskaäggsjakt förstås efter förfrågan från vissa håll smile.gif
mamamaggan
Ugnstekt regnbåge med hollandaisesås och lite ärtor
Aqvakul
Räkor med avokado- och melontsatziki

Rostas och potatisgratäng med getost

Vit chokladglass med nötter och hallon
Överbölingen
Jag hittade en älgkalvfilébit lagom för två i frysen. Rostade rotsaker med örtsmör. Liten klick aioli från igår och ett gott vin.
Förrätt blir inlagda trattisar (slut sill kvar) och skagenröra. Är det lilla midsommarafton så är det.

Grannflickan lånade lite socker härom dagen och kom med lite äppelpaj tillbaka. Det blir deserten.

Haven en skön Valborg!
Biggan_
Kallskuren helgskinka med potatisgratäng och sallad.
Eva i Skåne
Varma mackor med middagsrester från veckan
malcolm
Ikväll skall jag grilla karré om det inte regnar för mycket, köttet är redan penslat.
merlin68
Idag åts Pommes frites med majonäs, stekt tofu och salladstallrik. Inte bästa maten kanske men blev så sugen på pommes frites blush.gif
Aqvakul
Hamburgertallrik på Leos Grill i Tollarp...
sommarhumla
Inte en endaste matsnutt, är fortfarande mätt efter dagens lunch...
niggle
Klassiskt eget hittepå:

Man tar en grillad kyckling, som man delar i småbitar.
Skär sönder morot, lök, vitlök, purjo, paprika, squash, och lite vad som helst. När grönsakerna är frästa, blandar man med kyckling, feta och quinoa. Åts med gräddfil och chutney.
Ostbricka efteråt.

niggle
skånepåg
Det blev hela 6st grillade med bröd och mycket stark senap, jag blev själv förvånad att trycka i mej så mycket biggrin.gif
Biggan_
CITAT (skånepåg @ 01-05-2011, 21:22) *
Det blev hela 6st grillade med bröd och mycket stark senap, jag blev själv förvånad att trycka i mej så mycket biggrin.gif


Helt onödigt! Du blir ändå hungrig igen!

Själv har jag ätit rester från gårdagen.
skånepåg
CITAT (Biggan_ @ 01-05-2011, 21:26) *
Helt onödigt! Du blir ändå hungrig igen!

Själv har jag ätit rester från gårdagen.

Haha ja det stämmer bra, 5 timmar sen vi käka, jag e hungrig nu igen tongue.gif
netha
Ugnsbakad kycklingfilé m ris , gräddsås och sallad.
mamamaggan
Hemgjord räksallad med hemgjord dressing .
merlin68
Ugnsstekt potatis, morot och zuccini med rosmarin, oregano och basilika. Chinakål-coleslow därtill. Korv till de som äter sånt;)
sommarhumla
flingor, skivad banan och mjölk blev min middag ikväll.
Överbölingen
Körv o peran.

Korven var Txisorra och potatisen varmstuvad dillpotatis. Läckert som omväxling rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon