Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 14-05-2011, 19:21) *
Fläskfilé, gorgonzolasås, rösti och sallad på körsbärstomater och brytbönor
Glass och kaffe...


Här rinner snålvattnet!
Noak
Kokar soppa på en spik, eller rättare sagt på smått och gott som jag hittade i kylskåpet. Mycket vitlök och nybakat bröd.
hattstugan

Rökt Abborre på hårt bröd och kokta ägg att dricka till blir en lättis!
Aqvakul
Lasagne och avokadosallad..
malcolm
Har nyss avnjutit lövbiff med klyftpotatis och svampsåa, lite senare blir det mazarin och rulltårta framför TV:n.
Överbölingen
Alldeles, alldeles snart blir det T-benstek på älg och PG. Tog lite för djup skål för PGn.
Tikka
Ungsbakar potatis med röda gula o svarta morötter, vitlök o lök i ugnen till det ungsbakad kycklingfile penslad med terakisås. Till detta en kall schasliksås o en öl smile.gif

Efterrätt klingsglass o kaffe.
Skruttis
Igår grillade kycklingspett med svensk dillkokt färskpotatis. happy.gif

Idag sallad gjord på kycklingen som blev över.
Biggan_
Kassler och potatisgratäng.
Jag gjorde så mycket så att det räcker till matlåda på jobbet imorgon.
Eva i Skåne
köpepizza blev det igår efter hemkomst från sommarstugan
malcolm
Rester från igår.
Överbölingen
42:a bröllopsdagen Plankstek med potatisduschesse och pepparsås. Taimodell.
Eva i Skåne
Grattis Överbölingen!

Här blev det en god räkmacka i eftermiddags och nån middag kommer inte att lagas idag.
merlin68
Ägg i senapssås och sallad samt ris för de hungriga i familjen:)

Aqvakul
Sparrissoppa, ciabatta med färskost

Pannkakor med blåbärssylt och vaniljglass
merlin68
CITAT (Aqvakul @ 17-05-2011, 20:45) *
Sparrissoppa, ciabatta med färskost

Pannkakor med blåbärssylt och vaniljglass


Vad gott det låter tummenupp.gif <<nu blev jag sugen på sparrissoppa giggle.gif

CITAT (Aqvakul @ 17-05-2011, 20:45) *
Sparrissoppa, ciabatta med färskost

Pannkakor med blåbärssylt och vaniljglass


Vad gott det låter tummenupp.gif <<nu blev jag sugen på sparrissoppa giggle.gif
Tikka
Rökt lax med dillstuvadpotatis sallad knäckemacka o mörk öl.
Glass o kaffe.
Klint
pulvermos å stekt grillkorv med tillbehör till detta serverades det mjölk
Snabbt och lättvindigt är mottot
Förresten kan man dra en historia som handlar om en före detta arbetskompis som var på kurs?

Det var gemensam middag och man bjöd på mat och ramlösa,det var helt ok att byta drycken men då fick man stå för det själv.Detta var ett sånt gäng där de flesta föredrog öl servitrisen gick runt och frågade vad de ville dricka? Öl, ok mörkt eller ljust? Men när kompisen blev tillfrågad om dryck ville han ha mjölk Ok blå eller röd?..Jaa finns det vit mjölk tar jag gärna det giggle.gif
mamamaggan
Idag blev det ett kokt ägg , matjessill , gräddfil och gräslök.
merlin68
Kyckling kokt i ctiron- och rosmarinsås och kokt potatis till samt paprikasallad
Aqvakul
Lammkorv, skånsk potatis och tomatsallad samt Johnny´s senap...
Meriona
Lammkorv, åh vad gott! Åt ute med gubbarna idag, nån stabbig pannbiff med champinjonsås. Ingen höjdare. sad.gif
Mollis
Broccoli- och kasslergratäng
skånepåg
Till frukost blev det yoghurt med flingor, ska snart steka några korvar i bröd med massa stark senap wub.gif
Skruttis
Igår blev det pannbiff med stekt lök och kokt potatis. Lingonsylt, saltgurka och sallad till.

Vi tar nog repris på det idag.
malcolm
Köttfärs är tinad, blir nog köttfärssås och makaroner.
Meriona
Idag får det bli mcDonalds. För att fira en sak.
Biggan_
Potatisgratäng och stekt wienerkorv.
malcolm
Blev ingen alls idag, har suttit i telefon med Telia sedan klockan tre.
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 19-05-2011, 21:22) *
Blev ingen alls idag, har suttit i telefon med Telia sedan klockan tre.


Telia igen, Malcolm! Dina bästa vänner, eller? flirting.gif Men äta måste du göra ändå. Ta en macka!
Åsa, mälardalen zon 2
Kom hem sent fastnade på odlingslotten längre än jag tänkt, blev hårdbröd med matjesill och gräddfil.
Tikka
CITAT (Meriona @ 19-05-2011, 12:49) *
Idag får det bli mcDonalds. För att fira en sak.


Å nu blev jag ju nyfiken, fira vadå????

Själv blev jag bjuden efter jobbet av min väninna på hemmagjord potatissallad rostbiff sallad o sen kaffe o toblerone sittande i solen i Wendelspark i skogen vid en damm under bokträd smile.gif
Aqvakul
fyllda lammfärsbiffar och ugnsstekt potatis (rester)
niggle
Stekt fläsk, stuvad bladspenat, potatis och kavring.

niggle
Meriona
champinjonomelett blir det idag.
Bettis
Färskpotatis, stekt makrill och spenat, innan blir det kokta rödbetor med salt smör!!
Anki på Öland
Sallad på grapefrukt, avokado, gröna ärtor, småtomater och kräftstjärtar och så en sås på creme fraish smaksatt med senap, chilisås och lime.
merlin68
Stekt strömming och potatismos och rårörda lingon smile.gif
Aqvakul
fyllda pitabröd...
mamamaggan
Mjukt tunnbröd med köttfärsröra , tomat , sallad och tunna tunna råa lökringar. MUMS!!!!
Aqvakul
Grillad flintastek på vildsvin

Rabarberkompott
merlin68
Chicken korma med haricots verts och paprika samt basmatiris.
Meriona
Korma?
merlin68
kryddblandning jag gör av korianderblad, gurkmeja, spiskummin, chili (använder piri piri gillar starkt), liiite kanel och joghurt lök och vitlök. SKa puttra ihop med kycklingbitar till en krämig sås:) Grönsaker i mot slutet...
Meriona
Det lät gott! tummenupp.gif
Överbölingen
Kokkött och pepparrotsås med grönsaker och peran. Barnbarnen åt så de storknade.
Desserten = rabarberpaj, med tillägg av skogshallon från Stenloppsberget, gjorde barnen under farmors överinseende och vi tre vuxna fick en knapp portion av en tolvpersoners paj.
mamamaggan
Stekt fläskkotlett ( hurra jag kan äta stekt kött igen utan att kväljas av lukten eller må illa !!!!! ) varm tomat och hemgjort vitlökssmör.
Aqvakul
varmrökt lax, romsås, sparrispotatis och sallad med körsbärstomater och avocado
Tikka
Varit o firat svärmor o svärfars födelsedagar....
Svärmor bjöd på traditionell toste med kantarellstuvning med gratinerad ost....sen blev det varmrökt lax från Skarviksrökeri med svensk färskpotatis o romsås sparris o varmgratinerad tomat, ostar o bröd.
Efterrätt kaffe med marängswizzzzzzzzzz o en chokladtårta med smörkräm emellan o ovanpå grädde o kiwi
Jo vi e mätta
Överbölingen
Dubbelpanerad hajmal med duschessetorn med morotsmellanlager. Fuskaioli med bostongurka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon