Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Eva i Skåne
Fisksoppa och gott bröd blev det idag.
Min man är suverän på fisksoppor smile.gif
ninnisky
Stekt strömming med potatismos och lite lingon.
Biggan_
Pannbiff med grönpepparsås och kokt potatis.
Aqvakul
Lax, med sparris och romsås - i går..
Meriona
Blir falukorv idag. God onsdagsmat. smile.gif
EKLO
Idag blir det pannbiff, egen potatis och nyplockade gula kantareller.
skånepåg
Det blir stekt lök med bacon och grädde med makaroner tongue.gif
Jag har några gös fileer i frysen men orkar inte ta hand om det idag =)
Eva i Skåne
Idag blir det ingen middag lagad. Jag håller på att baka och det blir te och massor av nybakade ostbullar till kväll.
Ingela i Segersberg
Ärtsoppa!
ninnisky
Pastasallad med kräftstjärtar och gröna ärtor
hattstugan

Fläskött och kokta rotsaker
Motti
Vildsvinsgryta på bog med massor av lök purjo morötter vitlök mm och egenodlad Mandelpotatis mums smile.gif
I morgon blir det storkok på ärtsoppa med fläsklägg !blir väl en så där 4 liter ärtsoppa wink.gif
RitRat
Pannkaka i långpanna med en massa finrivna morötter i.
Serveras med äppelmos.
Meriona
Gu va gott ni äter! Den här tråden är underbar. Så många bra tips man får! bravo.gif
Fast ikväll blir det nog fiskbullar i dillsås. Kanske inte så många som gillar, men det gör vi.
Uggi
Vi äter fiskbullar någon gång då och då, vad det blir idag vet jag inte.
Överbölingen
Osso buco med penne. Provätning.

Lagar Osso buco till jaktlaget på lördagkväll enl plan. Började kl 06.00 i morse.
Bara 4 kg älgkalvlägg kvar att bryna. Sedan skall det puttra i två timmar. I eftermiddag blir det 6 l "Hyresgästens trattissoppa". Förrätt.
malcolm
Stekt laxfilé med kokt potatis och stuvad bladspenat.
*Stintan*
Grönsakssoppa på mitt vis
Biggan_
Igår gjorde jag en köttgryta, och den var så väl tilltagen så den räcker idag också och säkert någon dag till.
Aqvakul
Baguetter....
Natur liv
Här blev det rågbröd med philadelfia-ost, stekt falukorv och stekt ägg. Mättande och enkelt. Kanske lite danskinspirerat med ordentliga pålägg och rågbröd.
malcolm
Sonen och jag har precis avnjutit stekt laxfilé med kokt potatis och stuvad bladspenat och det blev över till lunch imorgon också.
RitRat
Hämtpizza :-(
Eva i Skåne
Slarv idag igen.Mc Donalds: burgare, lökringar och millkshake

Jag är barnsligt förtjust i milkshake
malcolm
Oxfilé med pommes och aromsmör el. bearnaisesås.
KatteLatte
Igår kväll: 2 smörgåsar kl 10 på kvällen..... Prioriteringarna vart visst litet annorlunda -cry-.gif
EKLO
I dag har jag tagit fram kycklinglever ur frysen, det blir nog en gryta på den i kväll, med kapris och lite bacon o grädde inblandat. Egen potatis och egna rivna morötter till. Är planen.
skånepåg
Stekt lök och bacon med grädde och makaroner snart här =)
Natur liv
Jag har sån tur att jag hittade en riktigt god matlåda i frysen. Makaroner med "köttfärsrullar" i gräddsås och lingonsylt. Nu har man fått energi att åka till jobbet.
Mollis
En riktigt smarrig Lasagne
herkules
jag har ätit kött (vilket jag gör kanske 2 ggr/år) en kalasgod biff från ett djur som haft det bra i livet, ugnsrostade rotfrukter och hemmagjord bearnaisesås.
Natur liv
CITAT (Mollis @ 14-10-2011, 18:00) *
En riktigt smarrig Lasagne


Vilket bra mattips! Det kanske jag ska göra på söndag då jägarna kommer hem. Lätt att förbereda imorgon, jag har ju både köttfärs, krossade tomater, mjölk, mjöl, ost och lasagneplattor hemma. Hmmm ... vad behöver man mer då? Lök kanske ...
Biggan_
Det blev mackor ikväll! Två skivor Lingongrova med fläskytterfilé.
Jag hade en bit helstekt fläskytterfilé över, så jag skivade den tunnt och hade pressgurka på toppen.
Supergott!
EKLO
Jag blev otippat bjuden på middag hos goda vänner: En halv krabba till förrätt, med rostat bröd. Kokt hälleflundra med gröna bönor, egenodlad sparrispotatis, skirat smör och pepparrot till huvudrätt, västerbottenost o fortsatt rödvin till eftersnacken - mums!
RitRat
Rester:
Överblivet ris värmdes i stekpanna med lite olivolja, en stor klick jordnötssmör och sojagrädde blandades i, plus färska tomater i tunna klyftor. Kryddades med egen hemgjord örtsalt. Mums.
Anki på Öland
Bacon- och kantarellsoppa.
malcolm
Blev ingen midag här igår då jag somnade och sov för länge på eftermiddagen, ville gå på möte så sonen fick fixa något åt sig själv och han hade varit och köpt en pizza. Idag skall jag dock laga till oxfilén som var tänkt för igår och om jag orkar blir det hemlagad bearnaisesås till. Katten skall också få lite kött..
Eva i Skåne
potatismos, ugnsstekt falukorv och stekta äpplen
herkules
tomatsoppa, varma frallor med smör o parmesan.
RitRat
Potatisgratäng och stuvning av färska trattkantareller.
Natur liv
Det bidde vingryta med nötkött, champinjoner och rotsaker. Rätt gott, men kanhända lite för mycket soja i såsen.
malcolm
Inser att jag inte orkar göra middag idag så sonen och jag skall besöka en restaurang istället, förmodligen blir det kina-buffé.
Margith
Jag kokade palt till familjen. Ja, jag åt lite själv också, men bara lite. Får nog bli en räkmacka framåt kvällen shy.gif
Meriona
Fläskkotlett från lyckliga grisar (bor numera granne med stans eko-butik till stor glädje) med trattkantarellsås och ris. Riktigt gott och en matlåda blev det över till imorgon! smile.gif
merlin68
Fiberpasta med en färskost-sås:)
Lokan
Hel kyckling i ugnen! tongue.gif
Biggan_
Felix dj.frysta krögarpytt, stekt ägg och rödbetor.
malcolm
Rester efter de senaste dagarnas middagar.
Uggi
Jag vet bara att frugan har tagit fram köttfärs från frysen.
Biggan_
Det blev ingen middag idag. Jag hade några kabanoss i kylen så det fick bli korv med bröd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon