Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
malcolm
CITAT (Mollis @ 27-10-2011, 09:16) *
Coq au vin

Gott, länge sedan jag gjorde men lagade burgundisk köttgryta häromdagen, något åt samma håll fast med nötkött istället.

Skall konsultera frysen för kvällens middag.
Mollis
CITAT (malcolm @ 27-10-2011, 09:35) *
Gott, länge sedan jag gjorde men lagade burgundisk köttgryta häromdagen, något åt samma håll fast med nötkött istället.

Skall konsultera frysen för kvällens middag.


Ja det är i princip samma ingredienser, rökt sidfläsk, champinjoner, steklökar mm som i den Burgundiska grytan. så himla gott.
Uggi
Ser att frugan har tagit fram abborrfiléer från frysen.
Ugglemormor
-- Det blev lasange idag ....... tummenupp.gif
EKLO
De sista kronärtskockorna från landet åts med smör - mums.
Biggan_
Bräckt kassler med potatisgratäng och sallad.
malcolm
Kyckling o. ris idag.
Anki på Öland
Igår blev det lammlever och trattisar som puttrat i grädde och blomkålsmos.
Meriona
Ikväll ska jag och sonen gå ut och äta på krogen, skönt att slippa laga mat!
Natur liv
Ikväll kommer barnbarnet för att tillbringa helgen hos oss och imorgon kommer bonusdottern för en förlängd helg (det är ju lov har jag hört). Jag har redan gjort pasta och köttfärssås eftersom veckans medicinintag togs igår och jag tappar aptiten och orken helt. Men barnen är hungriga i alla fall, så då gäller det att planera. Imorgon har sambon lovat att steka pannkakor ... många hoppas jag för alla brukar gilla det.
malcolm
Rester från igår och tidigare i veckan.
Margith
Pasta och skinksås. Eftersom mannen äter LCHF äter han inte pasta. Jag hittade ett recept på parmesanpanerad squash som lät jättegott. Det ska jag prova.
Sen kan ju jag välja både pasta och squash tummenupp.gif
Klint
dag när jag vaknade efter nattjobb stod en hink med lock på trampen.I En brk med skalade pot.och en bunke med karre och sås + 1brk lingonsylt allt förberett och hitkört av svärmor smiley_small_hug.gif tummenupp.gif potatisen kokar nu så snart ska här mumsas
Ugglemormor
Det blir kycklingsgryta a la min man ....... tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Meriona @ 28-10-2011, 10:57) *
Ikväll ska jag och sonen gå ut och äta på krogen, skönt att slippa laga mat!

Räkcocktail och biffstek bearnaise. Gött värre! biggrin.gif
Överbölingen
Gräsänklingsblues

Hustrun reser till barnbarnstillsyn i Lule efter motsvarande tillsyn hemma i Östersund där även jag var inblandad.

Middag i ensamheten blev älgfärsbiff a la Överböle med jordärtskocks- och potatispuré. [attachment=65797:moosebeufdark.jpg]
malcolm
Schweizerschnitzel inplanerat idag.
Bettis
Här blir det nog pizza idag för huset är fullt med gubbar som springer runt och byter fönster.
merlin68
Familjen får nötstek med pepparrotssås och jag får stekta auberginer med pepparrotssås. Pressad potatis och sallad till:).
hattstugan

Blir nåt med älgfärs och rotsaker!!
Natur liv
Två sorters crepes och pannkakor.
mamamaggan
Här blir det biffstek med lök och blandad sallad till.
Meriona
En sån där ugnspizza blev det här. Ska nog gå och röra ihop en god dipröra till saltakex, det känns lördagigt.
malcolm
Orkade inte laga middag idag så det blev hämtpizza istället.
Bee
Idag blev det Peixe Ensopado, Brasiliansk fiskgryta med ris och haricourts verts (stavas?). Har lagat den några gånger under årens lopp sen jag fann receptet på nätet. Jättegott!
Tips: cilantro betyder koriander. Malagueta pepper har jag ersatt med sambal oelek. Funkar finfint.
Natur liv
Det blev dubbelt upp med lasagne sist jag lagade det, så idag blir det favorit i repris.
Meriona
Här blir nog nåt så avancerat som norsk fisksoppa från påse. Ev. lite gratinerade jordärtskockor
EKLO
Idag blir det resten från gårdagens middagsbjudning: marockansk lammgryta med mandelcouscous - gott och bra höstmat.
Uggi
Det ligger en grillad kyckling i köket, som skall bli middagsmat åt oss.
ninnisky
Helstekt ryggbiff med potatisgratäng och rödvinssås
Blomstertanten
I dag blir det chicken Kerala Curry med basmatiris
*Stintan*
Ärtsoppa.
Aqvakul
Lax
herkules
panerad stekt torsk, kokt potatis, remouladsås.
Margith
Igår hittade jag stora bitar älgkött hos min ICA-handlare. Märkt som grytbitar. Det blev en sagolik skav, kokt i gräddsås med hemgjort potatismos och hemkokt lingonsylt.
Idag blir det stekt kyckling, wokade grönsaker, ris och mitt eget recept på söt-sur sås.
mamamaggan
Fiskgratäng med räkor.
merlin68
Thaigryta med kokosmjölk i två varianter, en vegetarisk till mig och med kyckling till resten av familjen + kompisar. Fullkornsris till och sallad med avocado och tomat:)
malcolm
Har precis panerat schweizerschnitzel så det blir det till middag, pommes o. gröna ärter till.
Eva i Skåne
kycklinggryta
Bee
Varför hittar inte jag färskt älgkött hos min Ica-handlare (avundsjuk på Margith ).
Här blev det stek på grishals, dvs fläskkarré. Kokt potatis, kokta grönsaker, gräddsås. Mums!
Biggan_
Jag har haft Hänt i veckan! biggrin.gif
Meriona
Smörgåstårta till frukost.
Smörgåstårta till lunch.
Till middag får det nog bli nåt annat. sick.gif
malcolm
Har tinat ca. 500 g köttfärs
skånepåg
CITAT (malcolm @ 31-10-2011, 13:00) *
Har tinat ca. 500 g köttfärs

Jag har 1 kilo kalvfärs i frysen men får bli en annan dag flirting.gif
Förövrigt funderar jag snart sticka ner till kebabvagnen här nere och köpa 2st kebabrullar med fetaost g.gif
Klint
Ägg o bacon fast jag blev inte mätt så det fick bli en STOR bit äppelkaka med nåra dl färdig vaniljsås Mums!
Eva i Skåne
CITAT (Meriona @ 31-10-2011, 12:49) *
Smörgåstårta till frukost.
Smörgåstårta till lunch.
Till middag får det nog bli nåt annat. sick.gif


biggrin.gif Känner igen det när man haft gäster och har mycket över. Till slut har man fått nog för ett halvår eller så

Idag blev jag bjuden på en god paj med sallad till lunch så det blir nog bara mackor och te ikväll
Uggi
Hade med mig frugans hemgjorda buljongsoppa och värmde till middag, var i sl-backen och jobbade.
Motti
Barnbarnet Tildhe 9 år är här på lov och hon ville ha "blått " potatismos med kött bullar så det fick hon : på egenodlade Blue Fly !Tildhe och jag har inte bestämt matsedeln tills i morgon än nu när hon är här får hon bestäma trotts morfars knorrande wub.gif
smuleborg
Coq au vin gjorde vi i lördags, gott gott. Idag blev det uppvärmd grönsakssoppa (pumpa och vad det nu var vi hade i den). Pastarätt till lunch.
Meriona
Kyckling här med ,men med ris och currysås.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon