Eva St
Återkommer till min Calamondine. I år har den inte tappat så mycket blad men däremot all frukt som iofs suttit på ett par år men rätt vad det var var alla frukter riktigt som uppluckrade och jag plockade bort dem. Undrar nu hur jag ska få det lilla undret att blomma i år det gjorde det nämligen inte i fjol. OCH JAG VILL HA BÅDE BLOM OCH FRUKT PÅ DET JU!!!!!
Eva St
Ingrid på Västkusten
Gödning Eva gödning!

Hasselfors Bevattningsgödning -> snart nu :-))

Frukt skall sitta på max ett år i min erfarenhet sedan är den 'paj' om man vill äta den. En Calamodin har mestadels sura frukter ändå.....men de duger till amrmelad etc.

Hälsar ingrid
Eva St
7 min och jag har ett svar från dig -- det kallar jag SERVICE med stora bokstäver.

Hasselfors bevattningsgödning - men menar du redan nu jag måste väl väcka upp den först. Än så länge står den i ca 10 - 12 grader och bara enstaka vattendroppar.

Frukten har suttit på ett par år innan de nu tillslut gav sig. De är ju ingen större hit att äta naturella men att det gick att göra marmelad av dem hade jag ingen aning om.

Eva St
Ingrid på Västkusten
10 - 12 grader - hmm mina står ltie varmare men ser den ut som d en har börjat uppmärksamma ljuset ännu?
annars är det nu och en månad framvöer som det börjar brännas :-)) ju varmare utomhus ju mera borde även övervitnringstempen stiga?

Hälsar ingrid
Eva St
Ska jag flytta upp den i vardagsrummet ca 20 - 22 grader då och börja vattna lite mer.? Menar du att den stått väl kallt hela vintern?
Eva St
Ingrid på Västkusten
Den har stått bra under vintern tycker jag. Umm.....ag tycker det är lit etidigt för vardagsrummet - i Din övervitnring, stiger inte tempen där när tempen stiger ute?

Hälsar ingrid
Eva St
Det är ett förråd i källaren så det påverkas inte så värst mycket av yttertemperaturen det behöver bli åtskilligt varmare ute innan något händer där. Men det klart jag kan sätta på värmen så att det blir lite varmare - var bör det ligga runt 16 grader eller????
Eva St
Ingrid på Västkusten
Jag tycker dte är tidigt att starta värmen ännu som det låter i Din övervintring. Ser trädet ut som det är dax å vakna?

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon