Sidor: 1, 2, 3
*Ulrica*
bravo.gif Sådär, nu är hemsidan ändrad. Där kan ni hitta banners till era signaturer, bloggar och liknande. Affischer för utskrift kommer inom kort. Det är i huvudsak jag och Dito Verde som håller i marknaden men om ni skulle vilja hjälpa till så är det främst marknadsföring både gentemot säljare och köpare som behövs. Forum, föreningar, vänner, bloggare - kontakta alla redan nu så de inte bokar in något annat! Jag kommer antagligen hålla i ett allmänt lotteri dit det är frivilligt att skänka vinster till. Anmäl er som säljare i god tid, vi sätter gränsen till 30 stycken i år.

Hemsidesadressen är: www.tradgardsmarknad.se

Välkomna allihopa! smiley_small_hug.gif
Meriona
HÄRLIGT! Jag ser verkligen fram emot detta! bravo.gif
Ni är så duktiga, tjejer! thanks.gif
Olle A
Härligt, säger jag med! Än så länge krockar det inte ens med någon annan växtmarknad jag har hört om, så jag anmäler mig preliminärt. Hoppas privatchauffören ger-bil-skjuts då också.

Olle
Meriona
CITAT (Olle A @ 19-01-2011, 20:05) *
Härligt, säger jag med! Än så länge krockar det inte ens med någon annan växtmarknad jag har hört om, så jag anmäler mig preliminärt. Hoppas privatchauffören ger-bil-skjuts då också.

Olle

rotfl.gif Såklart!
*Ulrica*
Hm, det blev fel. Jag vet inte hur jag ska lägga in en länk men nu finns vi iallafall som en grupp på Facebook. Sök på Surte Trädgårdsmarknad. Välkommen!
Wilmer
Jipiii, jag anmäler mig som säljare med en gång!!

Tack rara ni för att ni ordnar detta igen smiley_small_hug.gif
ingrid fuxwall
Hur gör man för att anmälla sig som säljare?

Tycker att Ni var så smarta som själva valde ett datum.

Håller med Wilmer
Wilmer
Så, anmälan gick iväg tummenupp.gif

CITAT (ingrid fuxwall @ 20-01-2011, 18:58) *
Hur gör man för att anmälla sig som säljare?

Tycker att Ni var så smarta som själva valde ett datum.

Håller med Wilmer

Jag kollade på länken till hemsidan (som jag hittade på fb) där stod det via mail. Jag försöker länka till hemsidan så kan du se:

surte trädgårdsmarknad

Läser tråden slarvigt, den hade Ulrika redan länkat till! Men det får ligga kvar.
*Ulrica*
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-01-2011, 18:58) *
Hur gör man för att anmälla sig som säljare?

Tycker att Ni var så smarta som själva valde ett datum.

Håller med Wilmer
Som Wilmer skrev så mailar man för att anmäla sig. Mailadressen är surtemarknad@gmail.com

Vi valde datumet tillsammans med Bruksongar som vi samarbetar med.

Kul att ni vill vara med!
Solstorm
Jag har anmält mig. Ser fram mot det. Så roligt att titta på den fina hemsidan, jag fick lite sommar här inne hos mig när jag tittade på den.

Jättebra att det är klart med datum, då slipper vi dividera fram och tillbaka om det här. Det blir ju krångligt när det ändå inte går att tillfredsställa alla, vem ska man ta hänsyn till osv. Skönt att det redan är bestämt.

Allmänt lotteri? Vad är det? Vad går behållningen till?
Om behållningen går till marknadsföringen av marknaden så har jag vinster kvar från förra årets lotteri att överlämna. Vinster som är ickeväxter vet jag att jag har, växter som blev kvar vet jag inte riktigt hur de har klarat vintern ännu. Ett tips: Sätt ett sista klockslag när vinsterna ska vara inlämnade. Det kändes lite (mycket!) kaosartat förra året när vinsterna droppade in när marknaden redan öppnat och jag trodde att vinstlistan var klar. Det blir lätt väldigt snurrigt då.

Det blev också 50 kronor kvar i vinst. Tänkte att jag kan köpa ballonger för de pengarna som vi kan hänga upp i träden mot 45:an. Då väcker vi förhoppningsvis nyfikenhet hos alla passerande bilar.

*Ulrica*
Solstorm - allmänt i motsats till internt som vi också har ibland. Som förra året alltså. Behållningen går till marknadsföring
hattstugan

Om allt blir som jag har tänkt mig kommer jag att besöka denna tillställning!

Håller tummarna att det går vägen!
Meriona
CITAT (hattstugan @ 24-01-2011, 20:57) *
Om allt blir som jag har tänkt mig kommer jag att besöka denna tillställning!

Håller tummarna att det går vägen!


yaay.gif Det ser jag fram emot!
hattstugan

Jag också! smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
Hemsidan är nu uppdaterad med lite fler bilder och en del förtydliganden som rör säljare.
CillaM
Anmäler mig, fast jag har en vag känsla av att jag gjort det redan på FB. Men det finns ingen garanti att jag kommer, allt beror på vädrets makter fram i vår.
ingrid fuxwall
CITAT (CillaM @ 27-01-2011, 19:41) *
Anmäler mig, fast jag har en vag känsla av att jag gjort det redan på FB. Men det finns ingen garanti att jag kommer, allt beror på vädrets makter fram i vår.

Fast som jag förstått saken ska du anmälla dig här;
surtemarknad@gmail.com

Sedan får du en bekräftelse, fick jag i alla fall.

Hur våren blir, det får vi se
*Ulrica*
Ute skiner solen... om man blundar och vänder solen mot fönstret kan man fantisera om att det är maj... happy.gif

Är det någon som har börjat så något eller börjat planera vad ni ska sälja på marknaden? Jag har haft en mental genomgång av vad som skulle kunna grävas upp, delas och krukas för försäljning.
ingrid fuxwall
När solen skiner och det är vindstilla kan man få en svag känsla av att det kanske blir vår i år också - ev alltså.
Meriona
Jag har inga vårkänslor alls! blush.gif
Fast de kommer nog när man kan lägga av sig toppluvan! smile.gif
ingrid fuxwall
Visst blir det vår om inte så inne i köket http://home-and-garden.webshots.com/photo/...095713317GDWgdQ

ingrid
Österläge
Hej alla odlavänner! smiley_small_hug.gif

Nu har jag hittat hit, har inte varit inne på Odla på jättelänge men nu kliar det i så-fingrarna... smile.gif Har tvingat mig själv att ligga lågt i år eftersom vi ska få barn när som helst biggrin.gif men som tur var sådde jag lite perenner utomhus i höstas, så jag har dem att vänta på (några grodde redan i höstas, hrm). whist.gif

Ska verkligen försöka komma på marknaden i år, missade ju förra året och saknade det jättemycket! yes.gif

Stor kram till er!
Meriona
Så roligt med bebis att se fram emot! bravo.gif
Olle A
Ja, vad roligt! bravo.gif Roligt att se dig här också, och att du tänker komma på marknaden. kompiskram.gif

Olle
Österläge
Tack, vad gulliga ni är! kram2.gif Ja det är spännande... biggrin.gif
Wilmer
CITAT (Österläge @ 25-02-2011, 16:28) *
Tack, vad gulliga ni är! kram2.gif Ja det är spännande... biggrin.gif

Blir det ett kolikbarn går det ju att sälja i Surte coolgleam.gif Nejdå, grattis!!

Jag förbereder mig också mentalt, har satt lite sticklignar - alla vindruvssticklingar jag tog hade tyvärr frusit (gjorde jag i höstas redan) så de blir det inget av tyvärr. Men pellisar mm kan det bli. Sedan får jag se vad som ev. tinat fram.
fuchsian
Aj som attan, en ny träff???? Är nog inte hemma som det ser nu och intresset svalnade för träffar efter det som hände med den förra. ... Fuchsian.....
Piccante
CITAT (fuchsian @ 26-02-2011, 17:13) *
Aj som attan, en ny träff???? Är nog inte hemma som det ser nu och intresset svalnade för träffar efter det som hände med den förra. ... Fuchsian.....

Då får du väl ge oss chansen att visa hur trevliga vi faktiskt är denna gången kompiskram.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Markus_H @ 26-02-2011, 18:12) *
Då får du väl ge oss chansen att visa hur trevliga vi faktiskt är denna gången kompiskram.gif

Kan inte annat än att instämma - vi är ju jättetrevliga kram2.gif
fuchsian
Ingrid,

Jag tror nog det är inte så som jag känner just nu och trevligt hade ni på förra mötet, jag följde tråden och såg bilderna.
Det hinner blåsa fler vindar tills den 21.5 och jag har inte orkat ta del i makens resplaner och annat han får för sig ännu.
Min egen tid tar för mycket och i april görs nya cancerprover på min make, så det kan bli vad som helst och min plats är då hos honom, men låt det hela stå öppet, just nu orkar jag inte tänka på det och när det vänds runt i skallen på mig så är det värre än amerikanska mordhistorier på TV5, även att det nu inte kommer fram fler lik, men annat kommer som ska bearbetas. Jag jobbar med mina bilder stundstals, men är inte färdig med dom än. .... confused.gif
Det är väl helt i sin ordning att jag håller lite avstånd just nu, har fått enbart goda PM och det är roligt, men orkar inte skriva mer just nu. ......... tummenupp.gif .... Fuchsian ......
*Ulrica*
Hej alla! kompiskram.gif

Maj närmar sig snabbt, särskilt nu när värmen kommer. Tyvärr tror jag inte det jag har sått tar sig för jag har väntat i två veckor utan att något har hänt. Men lika bra är väl det eftersom jag ska hålla i lotteriet och inte sälja något.
Tror ni att de som säljer kan tänka sig att skänka en växt eller två till lotteriet? Fundera gärna över ifall ni har något trädgårdsrelaterat som ni kan bidra med som vinst. Alla pengar går in i arrangemanget igen, ingen får någon personlig ersättning utöver glädjen. Jag har i många år tänkt göra maskrossirap utan att det har blivit av, kanske dags att sätta den planen i verket i år.


Idag fick jag en inbjudan till en fototävling som Kungsbacka Trädgårdsvänner och Kungsbacka Fotoklubb arrangerar. Då jag vet att Olle och några till är väldigt duktiga fotografer så tänkte jag tipsa om det även om det inte har med marknaden att göra. Läs mer om arrangemanget här.
Olle A
Tack för tipset om fototävlingen! Jag ska se vad jag kan åstadkomma. kompiskram.gif
Jag har inte sått så mycket än, men har en del inkrukade perenner på övervintring som det är dags att väcka snart. Ett par växter till lotteriet skänker jag gärna.

Olle
Olle A
Nu ser jag att jag inte kan vara med på marknaden! help.gif Den 21 maj är jag ute på en naturfotoresa runtom i Mellansverige. Varför ska höjdpunkterna krocka så???

Olle
Meriona
CITAT (Olle A @ 17-03-2011, 13:42) *
Nu ser jag att jag inte kan vara med på marknaden! help.gif Den 21 maj är jag ute på en naturfotoresa runtom i Mellansverige. Varför ska höjdpunkterna krocka så???

Olle


Nämen!
Det går ju inte? sos.gif help.gif
Kan du inte fota på natten och sälja på dan? g.gif
Dito Verde
CITAT (Olle A @ 17-03-2011, 13:42) *
Nu ser jag att jag inte kan vara med på marknaden! help.gif Den 21 maj är jag ute på en naturfotoresa runtom i Mellansverige. Varför ska höjdpunkterna krocka så???

Olle


Men OLLE!
Marknaden blir ju sig inte lik utan dig.
*ogillar*

//dv
Olle A
Jag hade verkligen sett fram emot att vara med på marknaden, och det är jobbigt när man måste välja så att man sviker någon vilket val man än gör. Men det ordnas trots allt betydligt fler växtmarknader än liknande fotoresor här omkring. Ni får hålla ögonen öppna i den här avdelningen, så hittar ni nog förr eller senare någon växtmarknad inte så långt bort där jag är med och säljer. Att beställa växter privat går också bra.

Olle
Dito Verde
CITAT (Olle A @ 17-03-2011, 23:23) *
Jag hade verkligen sett fram emot att vara med på marknaden, och det är jobbigt när man måste välja så att man sviker någon vilket val man än gör. Men det ordnas trots allt betydligt fler växtmarknader än liknande fotoresor här omkring. Ni får hålla ögonen öppna i den här avdelningen, så hittar ni nog förr eller senare någon växtmarknad inte så långt bort där jag är med och säljer. Att beställa växter privat går också bra.

Olle


Egentligen förstår jag dig (men jag vill inte erkänna det). Liiite tristare blir det dock utan dig.
Meriona
Det är snart bara två månader kvar! bravo.gif
Meriona
CITAT (Meriona @ 19-03-2011, 10:18) *
Det är snart bara två månader kvar! bravo.gif


Nu är det MINDRE än 2 månader kvar. rolleyes.gif
Dito Verde
CITAT (Meriona @ 22-03-2011, 14:59) *
Nu är det MINDRE än 2 månader kvar. rolleyes.gif


*letar efter gilla-knappen*
Solstorm
Det såg länge ut som om jag skulle vara tvungen att jobba på marknadsdagen men nu ser det ut som det har löst sig tack och lov. Nu får vi se om jag kommer att ha något att sälja, det går trögt med sådder och annat för mig.
Meriona
Härligt Solstorm! kompiskram.gif
Olle A
Jag kanske också kan vara med trots allt! smile.gif Intresset för min fotoresa har nämligen varit dåligt. Tre dagar före sista anmälningsdag är vi bara fyra anmälda, och vi måste vara minst sju för att resan ska bli av.

Olle
Meriona
Jag håller tummarna för att det inte anmäler sig en massa löst folk idag då Olle, för det måste vara sista anmälningsdagen för er fotoresa? wink.gif
Olle A
Ja, idag är det sista anmälningsdag och jag har inte hört något om nya anmälda. Vi kan nog se fram emot marknaden tillsammans! kompiskram.gif Växter saknas i alla fall inte här.

Olle
ninnisky
Så skönt, Olle, att ordningen är återställd tummenupp.gif för inte blir det en riktig Surtemarknad utan dig biggrin.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (ninnisky @ 02-04-2011, 16:18) *
Så skönt, Olle, att ordningen är återställd tummenupp.gif för inte blir det en riktig Surtemarknad utan dig biggrin.gif


Instämmer, var lite orolig ett tag!!! tummenupp.gif
Olle A
Tack snälla ni. smiley_small_hug.gif Jag väntar fortfarande på besked, även om det mesta tyder på att resan blir inställd. Troligen förväntas jag i så fall leda en tidig morgonvandring för Naturskyddsföreningen den 21/5, men kommer nog att hinna till Surte ändå. Bara min chaufför gerbil-skjuts åt mig och växterna. Det gick ju bra förra året! smile.gif

Olle
Meriona
Det går säkert att ordna Olle, då kanske jag får träffa din rara mamma igen? smile.gif
Olle A
Ja, det blir nog vid hennes lägenhet vi får träffas. Förhoppningsvis hinner jag vara där vid 9-tiden. Hittar du dit, eller ska jag PM:a en ny vägbeskrivning?

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon