catski

Hej!

Någon som har frö till chilin Peter peppers även kallad penis peppar då den ser ut som en sån...:=)
Vill gärna köpa eller byta frön har väldigt mycket blandat 30 olika tomatsorter ,grönsaker av alla slag och mycket blommor.Kom gärna med förslag vid eventuellt byte.

Tack på förhand!
Piccante
Tradera brukar svämma över av sådana fröer.
catski
Ok. tack men har fått napp här på Odla av en som har .
theseraphim
Ohhh tack gode gud! JAg läste rubriken med ett "i" mellan de två orden och blev allvarligt oroad över folks kostvanor!
Anja Danmark
rotfl.gif
therese.kvist
Hej jag har egna fröer, de ser tydligen inte ut som penis förrän efter flera år har jag läst, Jag köpte på tradera för nåt år sen o blev så besviken. Dock överlevde de inte vintern så har ingen erfarenhet av hur många år det tar.

Intresserad?
catski
CITAT (therese.kvist @ 20-02-2011, 18:13) *
Hej jag har egna fröer, de ser tydligen inte ut som penis förrän efter flera år har jag läst, Jag köpte på tradera för nåt år sen o blev så besviken. Dock överlevde de inte vintern så har ingen erfarenhet av hur många år det tar.

Intresserad?


Tack, men jag har redan fått av en här på odla.Dom skall få den riktigt roliga formen år 2 har jag hört, men ej provat än...
Hoppas dom blir bra smile.gif min sambo tycker det är jättelöjligt...
Scout
CITAT (therese.kvist @ 20-02-2011, 18:13) *
Hej jag har egna fröer, de ser tydligen inte ut som penis förrän efter flera år har jag läst, Jag köpte på tradera för nåt år sen o blev så besviken. Dock överlevde de inte vintern så har ingen erfarenhet av hur många år det tar.

Intresserad?
Jag är intresserad av frön till peter pepper, om du har några kvar.
Jag har skickat ett PM till dig.
therese.kvist
CITAT (catski @ 23-02-2011, 21:19) *
Tack, men jag har redan fått av en här på odla.Dom skall få den riktigt roliga formen år 2 har jag hört, men ej provat än...
Hoppas dom blir bra smile.gif min sambo tycker det är jättelöjligt...


Haha det tycker min karl med!!!!!!!

CITAT (Scout @ 24-02-2011, 08:18) *
Jag är intresserad av frön till peter pepper, om du har några kvar.
Jag har skickat ett PM till dig.



Skicka adressen med!
Pyssla
Hej allihopa! smile.gif
Jag ser att denna tråd har några år på nacken nu, men ni som experimenterade med att odla denna peppar - hur har det gått?? Blev det några resultat av sådderna, och hur har växterna klarat sig ute/inne? rolleyes.gif
Scout
Jodå, visst blev det skörd, men sådär oanständigt naturtroget autentiska såg de alls inte ut. snarast som mycket skrynkliga och oregelbundet formade "vanliga" chilisar, lite av en besvikelse. När jag tagit in plantan för övervintring fick den spinnkvalster och blev jätterisig och ful. Därför avlivades den under vintern.

Det blev ett normalstort chiliträd med röda frukter av normal storlek, relativt stark tyckte jag, fast jag är ju inte så resistent mot starka smaker.

Har massa frön kvar om någon annan vill prova.
theseraphim
Vill bara flika in att i somras köpte jag från en svensk odlare ett antal tomatplantor av udda sorter. Där fanns en penistomat och de var groteska:)
catski
Håller med Scout, samma för mig vissa hade lite mer den rätta formen.men jag kunde inte heller få den att leva vidare i nått år till.Tycker iaf att smaken var god och ganska mycket drag i, jättegod i kryddblandningar.
Påtoppen
Bild? rolleyes.gif
catski
Hej, tog du inte något kort på dom groteska tomaterna?? Kommer du ihåg vad den heter? Kanske kan vara kul att prov odla:))))

uote name='theseraphim' date='05-02-2014, 21:34' post='1680635']
Vill bara flika in att i somras köpte jag från en svensk odlare ett antal tomatplantor av udda sorter. Där fanns en penistomat och de var groteska:)
[/quote]
theseraphim
CITAT (catski @ 05-02-2014, 22:10) *
Hej, tog du inte något kort på dom groteska tomaterna?? Kommer du ihåg vad den heter? Kanske kan vara kul att prov odla:))))

uote name='theseraphim' date='05-02-2014, 21:34' post='1680635']
Vill bara flika in att i somras köpte jag från en svensk odlare ett antal tomatplantor av udda sorter. Där fanns en penistomat och de var groteska:)


De påminde om Green sausage men var större vilket gjorde dem lite snuskiga, odlaren testade en massa roliga sorter från Italien, Ryssland, USA och Japan men kommer inte ihåg namnet tyvärr. Tror inte etiketten ligger kvar heller, ska se om jag kan efterforska lite.
theseraphim
Kan ha varit Opalka när av tänker efter...
theseraphim
Lite hmmmm tomatonani för alla tomatfreaks;)

https://store.tomatofest.com/Paste_Tomatoes...w=10&page=3
Pyssla
CITAT (Scout @ 05-02-2014, 18:12) *
Jodå, visst blev det skörd, men sådär oanständigt naturtroget autentiska såg de alls inte ut. snarast som mycket skrynkliga och oregelbundet formade "vanliga" chilisar, lite av en besvikelse. När jag tagit in plantan för övervintring fick den spinnkvalster och blev jätterisig och ful. Därför avlivades den under vintern.

Det blev ett normalstort chiliträd med röda frukter av normal storlek, relativt stark tyckte jag, fast jag är ju inte så resistent mot starka smaker.

Har massa frön kvar om någon annan vill prova.


Jag provar gärna...! smile.gif
catski
CITAT (theseraphim @ 05-02-2014, 23:04) *
De påminde om Green sausage men var större vilket gjorde dem lite snuskiga, odlaren testade en massa roliga sorter från Italien, Ryssland, USA och Japan men kommer inte ihåg namnet tyvärr. Tror inte etiketten ligger kvar heller, ska se om jag kan efterforska lite.


Ok, tack Green sausage har jag odlar flera gånger.Opalka har jag inte provat tror jag... Men annars låg ju tomaten pittman ganska bra till;) fanns på sidan du länka till.
Tror iof att sambon tycker jag är tillräckligt "löjlig" att ha odlat penis pepper, så kanske ska hålla mig till dom vanliga sorterna....

theseraphim
Kommer ihåg att opalka fick några jäkla stammar i tjocklek plus var väldigt yviga så de behöver yta.
Scout
CITAT (Pyssla @ 06-02-2014, 16:25) *
Jag provar gärna...! smile.gif

Du har ett PM. Skicka ett frankerat kuvert så lägger jag i lite frön åt dig och skickar tillbaka.
karinc
Har du fler frön? Jag provar oxå gärna...
Scout
CITAT (karinc @ 01-03-2014, 14:33) *
Har du fler frön? Jag provar oxå gärna...

Du har ett PM.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon