Magnea
Jag tog frö från kaukasisk vingnöt i höstas som jag nu sått. Det kom upp två identiska plantor, men nu börjar tvivla på att detta verkligen är vingnöt, det ser ju ut som gräs..

Någon som vet?
Huggorm
Tyvärr, det ser inte ut som vingnöt. De ser ut så här:
Magnea
Tack för svaret, det var det jag trodde tyvärr.

Har du månne några frön över, om du har plockat? Mina har ju inte grott då, trots stratifiering och allt sad.gif
Huggorm
CITAT (Magnea @ 01-04-2011, 16:55) *
Tack för svaret, det var det jag trodde tyvärr.

Har du månne några frön över, om du har plockat? Mina har ju inte grott då, trots stratifiering och allt sad.gif

Bilden är fem år gammal. Jag köpte faktiskt en påse frön i höstas, men jag planterade samtliga och mina har heller inte grott. Det är faktiskt väldigt lite som har grott i år, av någon anledning. Jag har ju haft krukorna ute över vintern för att stratifiera, men jag tror mössen grävde upp en del av fröna och åt upp. Något som faktiskt grodde var en asklönn, acer negundo. Men det visade sig vara av sorten "flamingo" med vitfläckiga blad. Jag ville ju hellst ha en normal grön sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon