tepa
Hej

Händige maken förvånade mig ordentligt en dag i somras, när han hade handlat växter och planterade hemma på gården. Bl a hade han köpt plåtkrukor, som han planterade Astilbe i. Dom stod ute hela vinter med ett lager snö på, zon 3-4. Nu när jag krafsade bort det vissna ur krukorna så syntes inte något liv. Men Astilbena planterade i landet, dom hade fått början. Tror ni dom dött?

Hälsn Tepa
lavendelgården
Hej!
Astilbe brukar klara sig ute i kruka över vintern - jag har en som har överlevt i sju år. Så avvakta, dom kommer som regel lite senare. Ha en bra sommar
Åsa
tepa
Ooh, tusen tack. Har varit på stugan hela helgen, när vi kom hem hade det hänt en massa i trädgården. Violerna och en del annat slagit ut. Inte tänkt på att kolla Astilbekrukorna men ska göra det snarast. Jag tänkte att det nog kan vara så att dom blivit lite mera nedfrusna än dom i landena, så dom kanske kommer lite senare. Precis vad jag tänkte. Tack!

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon