Full version: Änglatrumpet
eml
Har en änglatrumpet på ca 1.7m som sedan i höstas står i garaget (ca 12 grC) under lysrör. Jag antar att det är för varmt för att den ska gå i vila (det är tyvärr det som står till buds för vinterförvaring), då den fortsätter att "kräva" regelbunden vattning. Den har sedan december blommat (fick inga blommor under sommaren/hösten) och nya knoppar/blommor fortsätter att komma (inga mängder, men ändock).
Nu till frågorna: måste den ha en vintervila eller är det OK att forsätta ge vatten och bör den också få gödning? Är det troligt att den kommer sluta blomma snart, d.v.s ska jag slänga förhoppningarna om att få se blommor denna sommar/höst eller finns det något sätt att "hålla igång" blomningen under våren, sommaren och hösten?
eml
En fråga till: ska jag klippa ner den rejält för att få den "i fas" igen eller är det bäst att låta den vara så "ostörd" som möjligt för att hålla den i blom?
kerstin z5-6
ute där den växer året runt får den ingen vintervila alls -Den behöver inte det -Du får bara se till att göda ordentligt nu när säsongen startar i stället o den får mer ljus smile.gif
Klipp det som inte är snyggt -låt det övriga vara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon