Full version: Tappat pinnar..
freya
Trodde jag skrev upp vad det var i fjol när jag letade. Den med avlånga ljusare blad blommade har jag för mig. Den andra fick större, ca 4-5cm i diameter, blad men inga blommor. Det blir andra sommaren för de här småplantorna.

[attachment=60639:Ett.jpg]

[attachment=60638:Tv_.jpg]
Peztis
Tycker att den andra bilden ser ut som borstnejlika...?
Eva i Skåne
Kan den första vara nån form av campanula?
freya
Kan inte vara borstnejlika för det har jag inte sått. Campanula är jag osäker på, kan ha sått den. Om jag bara visste i vilken låda de var från början, innan de fick flytta över till pallkragen i fjol. I mina anteckningar står ju bara orginalsåplats så att säga sad.gif
Eva i Skåne
Har du namn på de olika du sått kanske vi kan gissa utifrån din lista...
Det är så typiskt att man tror man ska komma ihåg. De flesta har nog gjort samma misstag
Min gissning på campanula lutar åt prickklocka. Mina får blad som liknar din bild.
freya
Jo, letar listor, hade ju några lådor ute sådda i omgångar. Och två anteckningsböcker av någon anledning, antagligen för att jag är så bra på lägga saker där jag ska hitta dom (vilket betyder leta i x antal dagar ).
Har den ena, den tjocka som varit med några år och som jag var säker på var den jag skrev upp alla sådder från 09 i..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon