Daniel83
Jag har några växter som jag gärna skulle vilja ha namnet på. De är några av de få blommor/buskar som överhuvudtaget fanns vid det torp som jag köpt, men jag tycker mcket om dem och försöker se till så de blir flera=), men skulle ju vilja veta vad det är för några också. [attachment=60700:blommor_...6_10_002.JPG]

Den sista här förstår jag om den blir svår, men har ingen bra bild på den i blommande tillstånd tyvärr. Den har inte börjat blomma ännu i år men den får fina blåa blommor.
[attachment=60701:wwww.png]
embees
Den med gula blommor är en Vårkrage.
HelénE
Nummer 2 skulle kunna vara ormöga http://gardener.blogg.se/2007/april/dagens-vaxt-ormoga.html

Bilden är dock liten, är svårt att riktigt se hur bladen ser ut, tycker de ser lite rundare ut på din bild men jag kan ha fel.

Helén
kerstin z5-6
Eller Toppklocka -?
HelénE
CITAT (kerstin z5-6 @ 18-05-2011, 08:59) *
Eller Toppklocka -?


Ja det är nog toppklocka. Jag har sådana, men de har kommit längre och har stänglar, men vid marken ser de ju ut så.

Helén
Daniel83
Tack så mycket för era svar, växtn är mycket riktigt toppklocka!
Daniel83
och vårkrage.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon