buffy
Vårt blåregn, planterat 1978 och mycket frodigt, frös tillbaka rejält i vintras. I stället för hundratals blommor som det brukar ha, har den bara 5 st i år =(

Nu undrar jag om man kan beskära blåregnet hårt och när man i så fall ska göra det. Och om det finns något man ska tänka på vid beskärning av blåregn.
Tuvsnöbär
Vet bara att blåregn mår bra av att beskäras för att blomma. Men jag vet inte när det är bäst. Du kanske kan söka här på sidan, för jag tror att det finns trådar om det.. smile.gif

Shabbadang
CITAT (buffy @ 24-05-2011, 16:21) *
Vårt blåregn, planterat 1978 och mycket frodigt, frös tillbaka rejält i vintras. I stället för hundratals blommor som det brukar ha, har den bara 5 st i år =(

Nu undrar jag om man kan beskära blåregnet hårt och när man i så fall ska göra det. Och om det finns något man ska tänka på vid beskärning av blåregn.

Är det skadat så ska du självfallet skära bort de döda stammarna. Det växer snabbt upp nya. Gödsla inget i år annars kan du äventyra avmognaden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon