polenta
Hej!

Har i en stor blomlåda sått ruccola persilja samt gräslök. ruccolan är typ 5cm hög och persiljan kanske 7cm hög.. jag vattnar regelbundet.

Har ungefär 3cm kvar upp till kanten på min blomlåda sen äre jord samt några svarta kulor i botten som tjejen i affären lurade på mig..

men min fråga är hur F...N får jag det att växa????? det händer iiiiiingenting nu.. har sått precis som det står på paketen.

min balkong där de står har morgon sol.

hjääälp mig.
EKLO
Hej,

gräslök är lite överkurs nästan att så från frön, tycker jag (lätt att köpa en färdig rugge som planters och står sig år efter år!), men de andra: persilja tar riktigt lång tid på sig, så är det bara, du får ge dig till tåls, det är en långsam växt men det blir fint till slut! Ruccolan är tvärt om extremt snabb, jag vet inte hur länge sedan du sådde, men från sådd till skörd kan det handla om 3-4 veckor för ruccola, betydligt längre för persilja, gräslök har jag ingen aning om hur sådderna uppför sig, men du gör ju ingeting fel, är bara lite otålig,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon