Vi två
Har sett denna klätter/klängväxt på flera håll i Ångermanland under sommaren och undrar vad det är - den verkar växtkraftig och är grön och fin! Förslag? Se bild.




[attachment=63544:_MG_0959_lite.jpg]
Aqvakul
Något slags "vildvin", vilken art är jag oförmögen att skilja ut Det finns ju vanligt vildvin eller jungfruvin (Parthenocissus inserta),
klättervildvin (Parthenocissus quinquefolia) och rådhusvin (Parthenocissus tricuspidata).
Vi två
Det ser onekligen ut som Klättervildvin om man googlar på det! Verkar det stämma..?
Vi två
Jag blir osäker... Är det vanligt vildvin eller klättervildvin? Vad är skillnaden och hur ser jag det?
*Stintan*
Vad jag har förstått så har klättervildvin sugfötter och passar bäst mot en vägg eller dyl. medan vanligt vildvin saknar dessa och kan behöva hjälp att klättra där man vill ha det och inte lägga sig utefter marken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon