Peztis
Vad kan detta vara för något, hittar små plantor i gräsmattan här och där.

Det värsta är att det känns som att jag VET vad det är men jag kommer banne mig inte på det, mamma stod och kliade sig i huvudet hon med med samma känsla.
[attachment=63737:IMG_4787_1.JPG]
Eva 33c
Har du en oxbärshäck i närheten? De ser väldigt lika ut de fröplantor som min häck sprider...
Peztis
Inte jag men det finns ju i grannskapet.

Och visst är det oxbär! Det var faktiskt det jag tänkte men när jag Googlade så fick jag bara upp bilder på krypoxbär och liknande och de bladen är ju helt annorlunda. Så därför så fattade jag ingenting.

Ibland ska man lita mer till sig själv än hjälpen på Google, tydligen! biggrin.gif

Tack Eva!
Huggorm
Oxbär var också min första tanke
Peztis
Kollade lite mer på Google och råkade då på denna bild med vad jag förutsätter är en krypoxbär:

Jag gillar normalt inte formklippta växter men det där, det var ju så häftigt!

(Försökte lägga in bilden men det gick inte...)
Klint
giggle.gif Den länken finns i en annan tråd giggle.gif
Huggorm
CITAT (Peztis @ 07-08-2011, 12:21) *
Kollade lite mer på Google och råkade då på denna bild med vad jag förutsätter är en krypoxbär:

Jag gillar normalt inte formklippta växter men det där, det var ju så häftigt!

(Försökte lägga in bilden men det gick inte...)

Imponerande! Men jag gissar att det krävt en hel del jobb att skapa.
Peztis
CITAT (Klint @ 07-08-2011, 12:36) *
giggle.gif Den länken finns i en annan tråd giggle.gif


Sorry, visste inte!
Klint
Behövs inget sorry jag blev bara nyfiken och fnissade till när jag kände igen bilderna den är så fin så den tål att ses på fler ggr!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon