Wilmer
Vad tycker ni? Har börjat surras lite om att vi vill träffas igen, finns det intresse? Vi brukar sälja/byta fröer, sticklingar och plantor. Samt äta semlor och tjöta. Alla välkomna förstås!
ingrid fuxwall
Kommer gärna men frågan är vart?

självfapet är alla älkomna i hit hej till min trädgård men då blir vi ju inte Ni så mågna, fast jag mängd stoar
ninnisky
Såklart vi ska ses, äta semlor, byta frön och gemenskapa - men var? och när?
Wilmer
Bettis har flaggat för att vi kan använda samma lokal som de andra åren, men det är bättre hon säger mer om det. Och datum när det går att vara där? För min del spelar det ingen roll...
Monaxe
Jag är med, bara säg när och var!
anne-li i olofstorp
Absolut!!!! Jättekul!!! Och stort tack till Bettis att hon hjälper till med lokal!!!!! i början - mitten av februari, så (kanske!) jag hinner få lite sticklingar att byta bort!!!!
Bettis
Såååå kul att ses igen och självklart kan vi vara på samma ställe, alltså Partille Brukshundklubb PBK när vi har ett datum så behöver jag bara stämma av så att ingen annan bokat men vid denna tiden på året är det inga direkta aktiviteter på klubben, jag kan när som. Vi kan ju alltid börja att leta datum så vad säger ni? Lördagen den 18 feb eller söndagen den 26?? eller vill ni tidigare?
Wilmer
Jag röstar på 18 februari smiley_small_hug.gif
LottaJo
Åh, det låter jättekul! Får man vara med? Just nu tråkar jag ut mannen och alla (o)intresserade i min omgivning med trädgårdsprat, -planering, -böcker och div frösådder så de skulle se det som välgörenhet om jag fick åka och tjata med nån annan...
Wilmer
Klart du får! Håll kollen här bara så du inte missar när det väl är bestämt datum etc. kompiskram.gif
anne-li i olofstorp
18 är ok för mig! Eller när som helst egentligen!!! Tycker det skall bli jättekul!!!! GunBritt är med såklart!!!
Wilmer
CITAT (Monaxe @ 03-01-2012, 21:12) *
Jag är med, bara säg när och var!

Det där ska vi allt se till i år!!!!!!!!!!!!!!! Inga ursäkter godtagbara smiley_small_hug.gif
Olle A
Kul med en träff! Jag tror nog att 18/2 fungerar för mig också. Meriona kanske kan ta vägen förbi och plocka upp mig? Lite växter (både ute och inne) kan jag nog ta med mig om någon är intresserad.

Olle
LottaJo
Jag tror att jag kan den 18 feb också! Som nybörjare så har jag nog inga plantor och väldigt lite fröer att erbjuda så tidigt på säsongen, men jag kan tänka mig att spendera lite på andras om ni har nåt ni vill bli av med... flirting.gif
Iren
Ja så trevligt initiativ! Passar bra med båda datumen. Har en del fröer att ta med:-)
ninnisky
18 februari passar alldeles perfekt. Kul om Du Olle A skulle kunna vara med! Det var ju ett tag sedan vi sågs!

Bettis!! du är toppen som kan ordna lokal smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
solbrud
Hej, jag säger det samma som Lotta Jo, jag är också ny på forumet och nybliven husägare så jag har inga sticklingar och lite frön. Köper däremot gärna av andra.
Är man välkommen ändå.
Hur sent kan man bestämma sig och vem kontaktar man isåfall?
Jag har flyttat från Gbg till Borås så jag ska åka därifrån. Ingen annan från samma håll som vill med?
Wilmer
Så kul att det verkar komma lite nya också! Får kolla en gammal tråd för att se hur vi brukar göra med anmälan etc. jag har kort minne...
jaj-51
Kul att vara med, blir första gången för mig
Meriona
För mig passar inte den 18:e så jättebra, så jag avvaktar med att anmäla mig.
CillaM
Jag preliminärbokar den 18/2 för jag vet inte om det är dags att skrota bilen efter besiktningen den 3/2 och jag därmed inte har tillgång till bil crying.gif unsure.gif
Iren
Men Cilla kan du inte lifta med någon ev... Vet inte åt vilket håll du bor:-)
EKLO
Jag kan nog komma - det vore som vanligt väldigt kul! Antar att det är Bettis som till slut spikar datumet?

Wilmer
För mig spelar det ingen roll vilket datum, Bettis får gärna avgöra det!
Gossen Ruda
Ingen risk för frusna vattenledningar iaf i år. biggrin.gif Jag säger kanske.
Wilmer
-fear-.gif Nä, det får vi verkligen inte hoppas!!!
Bettis
Jaha inte för att det spelar mig någon roll vilket datum det blir men det lutar ju åt att de flesta kan den 18/2 så vad tycker ni ska vi spika datumet?? alltså 18/2 2012!!
Wilmer
Cilla, klart du ska med du får väl bli upphämtad!


Det är bara Meriona som flaggat att hon inte kan 18, ska vi bestämma 18 ändå eller helgen efter?
ninnisky
har inget för mig varken veckan före den 18 eller efter...

och kan jag plocka upp dig Cilla någonstans gör jag gärna det (fast bilen går säkert igenom)
CillaM
Ja vi får se hur det hela utlöper smile.gif fast jag har inte stora förhoppningar när det gäller gamla skorven på 28 år. Men det ordnar sig nog med skjuts misstänker jag.
ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 04-01-2012, 20:29) *
För mig passar inte den 18:e så jättebra, så jag avvaktar med att anmäla mig.

När skulle det passa dig?
omk
Jag kanske också skulle passa på, om inte annat, så för att bli av med en stor kasse "gnag" ... g.gif

Har dock inga sticklingar (men lär vilja ha !). Lite frön ska jag väl kunna skrapa ihop ...

Vet inte riktigt ännu, hur jag jobbar den 18/2 och inte heller den 26/2, men jag återkommer lite närmare, med besked.

Edit; bestäm ett datum, ni, så får jag se hur det funkar, kanske kan jag byta, eller bara titta förbi på väg till el från jobbet ...
anne-li i olofstorp
Klart Meriona måste vara med!!! Mitt förråd av gnag svämmar snart över...... Snälla du!!!!!! crying.gif dunno.gif
Meriona
Hihi, ni får sätta er på gnagpåsarna så att de blir platta, då kanske Wilmer får plats med dem i sin lilla bil. smile.gif Jag vore hemskt tacksam för det. wub.gif

Helgen efter är ännu sämre för mig, då är det Gothenburg Horse Show. Så kör ni den 18:e, alla kan inte komma alla gånger, det är ju omöjligt. Jag har haft turen att kunna de flesta andra gånger hittills.
Olle A
Vad säger ni om 11/2? Är det för tidigt?

Olle
ingrid fuxwall
Ni bestämmer och så kommer de som kan

Själv har mängder av gnag som jag snart eldar upp och jag inte blir av med det på annat sätt
Garden bliss
Vad är gnag?
Meriona
CITAT (Garden bliss @ 09-01-2012, 22:16) *
Vad är gnag?

Gnag är kartonger, toarullar och sånt som mina gerbiler vill ha att gnaga på. smile.gif Jag brukar fjäska med andra odlaiter att samla detta till mig när vi ska träffas, men jag begär verkligen inte att folk ska få ont om plats hemma för den sakens skull, det hoppas jag verkligen att ni förstår. Bränn skiten Ingrid, det är inte meningen att det ska ställa till besvär. crying.gif
sarhe1
Åh, jag vill också men den 18:e är jag på sydligare breddgrader...
Bettis
CITAT (Olle A @ 09-01-2012, 11:58) *
Vad säger ni om 11/2? Är det för tidigt?

Olle

Inte för mig iaf, jag kan den 11 hur många kan hänga på då?? ser att det är tomt i klubbens kalender också!
EKLO
För mig passar det fint med 11/2 (jag kan antagligen också de andra tiderna),

eklo
LottaJo
Jag kan både 11:e, 18:e och 26:e februari (ska också på Gbg Horse Show, men "bara" på fredagen och lördagen... giggle.gif )
Wilmer
11 är perfekt! Jag SKULLE vilja vara på horseshowen på lördagen, men får nog bara biljett till veckan, to eller fredag.
ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 09-01-2012, 22:26) *
Gnag är kartonger, toarullar och sånt som mina gerbiler vill ha att gnaga på. smile.gif Jag brukar fjäska med andra odlaiter att samla detta till mig när vi ska träffas, men jag begär verkligen inte att folk ska få ont om plats hemma för den sakens skull, det hoppas jag verkligen att ni förstår. Bränn skiten Ingrid, det är inte meningen att det ska ställa till besvär. crying.gif

Skojade bara wink.gif)
varghem
CITAT (Meriona @ 09-01-2012, 22:26) *
Gnag är kartonger, toarullar och sånt som mina gerbiler vill ha att gnaga på. smile.gif Jag brukar fjäska med andra odlaiter att samla detta till mig när vi ska träffas, men jag begär verkligen inte att folk ska få ont om plats hemma för den sakens skull, det hoppas jag verkligen att ni förstår. Bränn skiten Ingrid, det är inte meningen att det ska ställa till besvär. crying.gif


Hos mig tar "lilla"söta hunden hand om sånt tongue.gif
Wilmer
Folk eldar denna årstiden så det är svårare att hitta gnag...
anne-li i olofstorp
Närsom för min del! Verkar ju som om fler kan den 11! Så då kan vi väl ta den dagen!!!!
smiley_small_hug.gif Längtar dit! Vill verkligen träffa er igen!!!
Wilmer
Bettis, ska vi spika 11 februari? kompiskram.gif
Meriona
Jag kan den 11:e, men jag vill inte att det ändras på någon annans bekostnad, det viktigaste är att så många som möjligt kan.

Jag hoppas och tror att jag och Wilmer kan samåka, eftersom vi inte bör köra bil för långt nån av oss.
Wilmer
Ja, det får vi göra så vi tar oss ner Meriona.. smiley_small_hug.gif Jag hör med Bettis om 11!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon