Chrippe
Kollade idag som vanligt genom mina sådder men idag upptäckte jag något inte alls kul! Bladen har skrynklat till sig, inte skrynklar massa men typ torkat lite. Svårt att förklara så bilden får göra de jobbet! smile.gif

Vad har hänt? Vad ska jag göra åt det? är det kört ned dessa?

Om det hjälper står de i ett fönster i väst läge.

Och jag vet att de kanske är lite sent att så pelargoner! wink.gif

Mvh
Christian
Mahogany
Det där ser ut som brännskador Chrippe, troligen har solen legat på för mycket!
Chrippe
Ja solen har ju legat på rätt bra de senaste eftermiddagarna! Får fixa något skydd! Hoppas de överlever.. Tack för svaret!! smile.gif
kheta09
CITAT (Chrippe @ 25-04-2012, 17:37) *
Kollade idag som vanligt genom mina sådder men idag upptäckte jag något inte alls kul! Bladen har skrynklat till sig, inte skrynklar massa men typ torkat lite. Svårt att förklara så bilden får göra de jobbet! smile.gif

Vad har hänt? Vad ska jag göra åt det? är det kört ned dessa?

Om det hjälper står de i ett fönster i väst läge.

Och jag vet att de kanske är lite sent att så pelargoner! wink.gif

Mvh
Christian


Håller med föregående talare, det ser ut som brännskador. Vad du också bör tänka på är att pelargoner inte gillar att ha vatten på bladen. Se till att det inte hamnar vatten på bladen när du vattnar om solen ligger på.
Chrippe
Okej! Då ska jag inte göra de heller! smile.gif Har skuggat dem lite nu! smile.gif Tack för hjälpen! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon