mollys_matte
Ojoj vad mycket ideer som bara måste förverkligas efter att trädgården fått stå tillbaka för underhållsarbete!

Om allt går vägen kommer jag inom några veckor ha ett Näsduksträd sonoma!!!
Är hur lycklig som helst över detta! (håll tummarna för mig)

Nu till själva funderingen.. Placering!
Har gjort en liten skiss i paint på vårt hus och trädgård, den är inte det minsta propertionelig men ger ett humm om hur det ser ut!

Tanken är att placera näsduskträdet nedanför vedboden (vid det stora ? )
Det ska enligt vad vi hört gå ett gammalt gammalt krondike någonstans i närheten där och mellan vedboden och dammen är det ofta lite blött i marken kan jag tycka.
Tanken är att göra ett riktigt stort planteringshåll med typ grus i botten och sen att man höjer upp lite som en kulle med planteringsjord/mull/gödsel ja vad jag nu hittar på.
Kan det funka?
Det blåser inte mycket, men ibland såklart och då har vi nog inget riktigt vindskyddat ställe.
Bor i zon 2, och bakom huset där vår trädgård tar slut är det skog.

[attachment=69874:tomtkarta.jpg]


Liten förklaring, det svarta är hus, det grå trappor, gröna planteringar, röda fruktträd och det med långasträck i är grusgång/parkering.
Dammen såklart blå och trädäcket och en stubbe är beige.

Även Norr och Söder är utmärkt lite svagt på kartan!
Huggorm
Det kan säkert bli bra. Kul med näsduksträd, dom är fina smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon